«Περπατούσα στο κέντρο και ένα κοριτσάκι σταματάει μπροστά μου, με κοιτάζει στα μάτια, βάζει τα κλάματα και με αγκαλιάζει». Η παραπάνω σκηνή ήταν η πιο αμήχανη στιγμή για τη «Μικρή Ολλανδέζα» ή κατά κόσμον Δανάη Γεωργαντά, κατά την οποία μια θαυμάστριά της εκδηλώθηκε δημοσίως.
Η 26χρονη Δανάη είναι μία από τους δεκάδες νέους που ασχολείται επαγγελματικά με το ΥouTube, δηλαδή έχει δημιουργήσει ένα κανάλι στο οποίο ανεβάζει κάθε μέρα βίντεο, στα οποία μιλάει για ό,τι την απασχολεί· 316.626 συνδρομητές παρακολουθούν ό,τι ανεβάζει και την ακολουθούν σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα βίντεο της Δανάης τα δύο τελευταία χρόνια έχουν συγκεντρώσει 18.301.046 θεάσεις και η επιρροή στο γυναικείο κοινό μεταξύ 12-22 είναι τεράστια. «Δεν σπούδασα κάτι, έκανα διάφορες δουλειές και όταν άκουσα για το YouTube αποφάσισα να φτιάξω ένα κανάλι όπου θα μοιράζομαι τις ανησυχίες και τις σκέψεις μου με άλλα κορίτσια που πιθανώς θα σκέφτονται σαν κι εμένα. Σταδιακά δημιουργήσαμε μια γυναικεία κοινότητα που συζητάει για μόδα, αγόρια, σχολείο και φίλες», λέει στην «Κ». Η Δανάη κερδίζει χρήματα από τις άμεσες και έμμεσες διαφημίσεις που συγκεντρώνει το κανάλι της υπό τη διαχείριση του YouTube.
Το vlogging είναι η νέα τάση στον κόσμο των βίντεο και προέρχεται από τον συνδυασμό των λέξεων video και blogging. Οσοι κάνουν vlogging, όπως η Δανάη, λένε στην κάμερα την άποψή τους για ένα θέμα που γνωρίζουν και οι χρήστες σχολιάζουν κάτω από το βίντεο συζητώντας το θέμα που θίγει ο vlogger. «Συνήθως γίνεται χαμός. Μερικά σχόλια είναι ακραία, άλλα υβριστικά και άλλα απλώς αδιάφορα, αφού δεν βγάζουν κανένα νόημα», συμπληρώνει.
«Είναι προφανώς ο πιο εύκολος και πιο προσωπικός τρόπος να αλληλεπιδρούν με το κοινό», σχολιάζει η Κιάρα Σαντόρο, διευθύντρια του YouTube για την Ελλάδα και την Ιταλία, εξηγώντας ότι η συγκεκριμένη μέθοδος είναι η πιο άμεση – οι χρήστες επικοινωνούν απευθείας με τους δημιουργούς για θέματα που συμβαίνουν ή για θέματα που είναι σημαντικά για εκείνους, «είναι κάτι που έχει αμεσότητα και προκαλεί συναισθηματική ταύτιση», λέει. «Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι οι vloggers όλο και περισσότερο αναζητούν το ιδιαίτερο στυλ τους και παράγουν αντίστοιχο περιεχόμενο με μεγάλη απήχηση στα νεανικά κοινά». Η Σαντόρο παρακολουθεί την εξέλιξη των YouTubers στην Ελλάδα και εκτιμά ότι η επιτυχία της πλατφόρμας στη χώρα μας οφείλεται στην ευρηματικότητα των Ελλήνων δημιουργών. «Το YouTube είναι ήδη μια καθημερινή συνήθεια για το ελληνικό κοινό και αυτό θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Ταυτόχρονα, περιμένουμε να δούμε περισσότερους δημιουργούς περιεχομένου στο YouTube από την Ελλάδα να γνωρίζουν την επιτυχία σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο».
Το ελληνικό κοινό δεν είναι μόνον το πιο πιστό αναλογικά με τον πληθυσμό της χώρας, αλλά διευρύνεται ταχύτατα, αφού το 2016, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από τη στατιστική εταιρεία TNS για λογαριασμό της Google, το 82% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου επισκέπτεται το YouTube, το λιγότερο μία φορά το μήνα. Επίσης, από τους Ελληνες χρήστες που επισκέπτονται το YouTube καθημερινά, τουλάχιστον 7 στους 10 το κάνουν αρκετές φορές την ημέρα. Τα αγαπημένα θέματα των Ελλήνων είναι τα ψυχαγωγικά και σχετίζονται με μουσική, ταινίες και κωμικά σχόλια. Αρκετοί, βέβαια, παρακολουθούν βίντεο που σχετίζονται με κατασκευές προϊόντων και συμβουλές μόδας, ομορφιάς και μαγειρικής.
Με πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως, το Youtube σήμερα παρακολουθείται από το ένα τρίτο όσων είναι διασυνδεδεμένοι στο Ιντερνετ. Από το 2005, οπότε οι τρεις φίλοι (Σαντ Χάρλεϊ, Στιβ Τσεν και τον Τζουντ Καρίμ) από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις εμπνεύσθηκαν τη δημιουργία του, έχουν περάσει 12 χρόνια και χωρίς υπερβολές έχει καταφέρει να προσελκύσει μία ολόκληρη γενιά, η οποία βλέπει αυτό που θέλει, όταν θέλει και σε όποια συσκευή θέλει.
Καθημερινή