Στο επίκεντρο της προεκλογικής αντιπαράθεσης μεταξύ των παρατάξεων των κ.κ. Γιώργου Χατζημάρκου και Γιάννη Μαχαιρίδη βρέθηκε και το πολυδάπανο τουριστικό portal που λειτουργεί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στο διαδίκτυο χωρίς να έχει κατορθώσει να κεντρίσει το ενδιαφέρον επισκεπτών.
Ο κ. Χατζημάρκος κατάγγειλε συγκεκριμένα ότι έχουν δαπανηθεί 500.000 ευρώ (πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρξε και συμπληρωματική δαπάνη 150.000 ευρώ), για τη λειτουργία της διαδικτυακής πύλης aegeanislands.gr η οποία βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις επισκεψιμότητας του διαδικτύου και ουσιαστικά δεν εκπληρώνει τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε και δεν αποσβένει τη μεγάλη δαπάνη.
Με αφορμή την αναφορά του υποψήφιου περιφερειάρχη κ. Χατζημάρκου, στο ποσό που δαπάνηθηκε, η αντιπεριφερειάρχης κ. Λίτσα Φτακλάκη, αντέτεινε ότι το Επιμελητήριο, επί προεδρίας του κ. Χατζημάρκου, δαπάνησε ποσό άνω των 400.000 € για την δημιουργία της ιστοσελίδας του.
Ο κ. Χατζημάρκος, διέψευσε την κ. Φτακλάκη, τονίζοντας ότι το Επιμελητήριο κατέβαλε το ποσό των 10.000 € μόνο, παρουσιάζοντας και το σχετικό παραστατικό.
“Η κα Φτακλάκη, προφανώς ζαλισμένη από τον ίλιγγο των μεγάλων ποσών που διαχειρίζεται αναποτελεσματικά, κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια” δήλωσε ο κ. Χατζημάρκος και ζήτησε από τον περιφερειάρχη κ. Γιάννη Μαχαιρίδη, αν διαθέτει πολιτική ευθυξία, να ζητήσει δημοσίως συγγνώμη για αυτά που ελέχθησαν αναληθώς σε βάρος του, ενώ τον προκάλεσε να δώσει στη δημοσιότητα – όπως έκανε και ο ίδιος – το σύνολο των αποφάσεων, των ενταλμάτων και των τιμολογίων, που αφορούν στο portal της Περιφέρειας.
Στην εισήγηση για τη δημιουργία του συγκεκριμένου διαδικτυακού τόπου της Περιφέρειας αναφέροντο τα εξής:
«Η διεύθυνση τουρισμού της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου έχοντας κατανοήσει το πόσο σημαντικό ρόλο έχει στην εξωστρέφεια του τουριστικού προϊόντος της περιφέρειάς μας, η διαδικτυακή προώθηση του και η έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση του επισκέπτη, προχώρησε στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της Διαδικτυακής Πλατφόρμας προώθησης Τουρισμού του Νοτίου Αιγαίου: www.aegeanislands.gr.
Μέσα από την πλατφόρμα θα παρουσιαστούν αναλυτικά και τα 48 νησιά της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο υποσύστημα του Island-Hopping, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τα μικρότερα νησιά του Νοτίου Αιγαίου. Το συγκεκριμένο υποσύστημα, θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού.
Ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα μέσω του island Hopping να διαμορφώσει τις διακοπές του σύμφωνα με τις προτιμήσεις του (θρησκευτικός τουρισμός, αθλητικός τουρισμούς κλπ), ενώ ταυτόχρονα θα ενημερώνεται με τα δρομολόγια των μέσων μεταφοράς (πλοία, αεροπλάνα και λεωφορεία) και για το πώς μπορεί να μεταπηδήσει από το ένα σημείο ενδιαφέροντος στο άλλο.
Κάθε νησί, πέρα από τις χρήσιμες πληροφορίες, θα παρουσιάζεται με μία πληθώρα φωτογραφιών, ιστορικών αναδρομών, ενώ θα υπάρχουν καταγεγραμμένα όλα τα αξιοθέατα του, οι οικισμοί του και οι διαδρομές, που θα προτείνονται στον επισκέπτη. Θα παρέχονται πληροφορίες γύρω από τη φύση, την οικολογία του, την γαστρονομία του, την παράδοση, τα ήθη και τα έθιμά του. Επιπλέον των παραπάνω θα υπάρχει εξειδικευμένος κόμβος της ιστοσελίδας, ο οποίος θα φιλοξενεί τα ανεξερεύνητα σημεία του νησιού, δίνοντας την δυνατότητα στον επισκέπτη να γνωρίσει πραγματικά το μέρος.
Ειδικές κατηγορίες (ανά νησί), έχουν επίσης προβλεφθεί μέσα στην ψηφιακή πλατφόρμα για τις διάφορες εξιδεικευμένες μορφές τουρισμού, οι οποίες θα φιλοξενούνται σε διακριτό κόμβο της ιστοσελίδας. Τέτοιες κατηγορίες μεταξύ άλλων θα είναι η ιστιοπλοΐα, οι προτεινόμενες διαδρομές για εκτός δρόμου οδήγηση, τα προτεινόμενα σημεία καταδύσεων, οι διαδρομές ποδηλασίας, οι προτεινόμενες διαδρομές για πεζοπορία κλπ.
Ακολουθώντας το ρεύμα της τεχνολογίας, όλη η πλατφόρμα σχεδιάζεται και για τα smart phones τα οποία έχουν κατακλύσει την αγορά.
Έχουν σχεδιαστεί οι εφαρμογές κινητών τηλεφώνων οι οποίες θα υποστηρίξουν την πλατφόρμα Aegeanislands.gr. Τόσο οι συγκεκριμένες εφαρμογές όσο και η ψηφιακή πλατφόρμα, θα χρησιμοποιούν διαδραστικούς χάρτες, οι οποίοι με την σειρά τους θα επιφέρουν προστιθέμενη αξία στο σύστημα, και θα το κάνουν πολύ εύκολο και φιλικό για τον χρήστη».
Θυμίζουμε ότι τον Φεβρουάριο του 2011 είχε προκληθεί μεγάλος θόρυβος στην κοινή γνώμη εξαιτίας ανάλογης πρωτοβουλίας της κ. Φτακλάκη που είχε εισηγηθεί δαπάνη 750.000 ευρώ για τη δημιουργία ιστοσελίδας εναλλακτικού τουρισμού με χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος ψηφιακής σύγκλισης και επιχειρηματικότητας!.
Στην εισήγηση του θέματος αναφερόταν ότι η περιφερειακή αρχή προτίθεται να δημιουργήσει μια διαδικτυακή πύλη (internet portal) προώθησης εναλλακτικού τουρισμού με έμφαση στη χρήση νέων τεχνολογιών. Η συγκεκριμένη πύλη εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο προώθησης και προβολής του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Η καινοτομία του εγχειρήματος, σύμφωνα με την ίδια εισήγηση, έγκειται στη δημιουργία δυναμικών εφαρμογών για την συνεχή ενημέρωση, την πολυγλωσσικότητα, την επεκτασιμότητα του και την δυνατότητα παροχής υπηρεσίας ηλεκτρονικής διαφήμισης και κρατήσεων για καταλύματα και δραστηριότητες για τις οποίες με την αναμενόμενη υψηλή επισκεψιμότητά της πύλης θα μπορούν να αποφέρουν πόρους στην Περιφέρεια με σκοπό τη συντήρηση, συνεχή ενημέρωση και επέκταση της πύλης στο μέλλον στα πλαίσια της γενικότερης φιλοσοφίας για χρηματοδότηση έργων με υψηλό δείκτη βιωσιμότητας.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται, σύμφωνα με την ίδια εισήγηση, σε 750.000 ευρώ, “καθώς απαιτεί την ανάπτυξη πολύπλοκων διαδικτυακών εφαρμογών”.
Στο θέμα αυτό είχε τοποθετηθεί και ο περιφερειάρχης κ. Γιάννης Μαχαιρίδης.
Σε δηλώσεις του, επεσήμανε συγκεκριμένα τα εξής:
«Ίσως κάποιοι δεν έχουν καταλάβει για ποιό πράγμα μιλάμε. Η κάθε παράταξη μπορεί να εκδίδει την ανακοίνωση που επιθυμεί σε ό,τι αφορά τα διάφορα προγράμματα. Για το συγκεκριμένο θέμα μιλάμε για ένα εναλλακτικό πρόγραμμα που θα έχει στόχο την προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού. Δεν έγινε αναλυτική παρουσίαση στην συνεδρίαση για τον διαδικτυακό τόπο εξαιτίας του περιορισμένου της ώρας.
Μιλάμε πλέον για μια απεικόνιση του συνόλου των δυνατοτήτων που έχει ο κάθε επισκέπτης στην Περιφέρεια για να επιλέξει τον εναλλακτικό τουρισμό. Για να επιλέξει για παράδειγμα την Κάλυμνο θα πρέπει να είναι αποτυπωμένο στο site που θα μπει το σύνολο του νησιού και ό,τι διαθέτει. Θα δώσουμε τη δυνατότητα στον επισκέπτη να μάθει τα πάντα για την Κάλυμνο για παράδειγμα και τις υποδομές για τον καταδυτικό και αναρριχητικό τουρισμό.
Το ίδιο θα γίνει και σε άλλα νησιά. Δεν είναι μια δουλειά που διαρκεί ένα μήνα καθώς εμπλέκονται μηχανικοί και χωροτάκτες έως και μουσικοί. Είναι καλή ευκαιρία να έχουμε μια εικόνα για όλα τα νησιά της Περιφέρειας και τις δυνατότητες που έχουν».
Με ΦΠΑ ή χωρίς;;
Απίστευτα τα ποσά που αναφέρονται.
Δεν γνωρίζω τι είναι αλήθεια και τι όχι αλλά και 15.000 ευρώ να ξόδεψαν για το site πάλι πολλά είναι.