Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Την ανταγωνιστικότητά της έναντι των υπόλοιπων αερομεταφορέων επιδιώκει να βελτιώσει η Aegean, με την τρίτη στην δεκαεννιάχρονη ιστορία της παραγγελία αεροσκαφών για την οποία έχει συνάψει μνημόνιο συνεργασίας με τον πολυεθνικό όμιλο, με έδρα την Τουλούζη, Airbus. Η εισηγμένη θα παραγγείλει 30 αεροσκάφη της οικογένειας A320neo, μοντέλο που λάνσαρε η Airbus τον Δεκέμβριο του 2010 και παραδόθηκε, για πρώτη φορά, στις 20 Ιανουαρίου 2016 στη Lufthansa. Διατηρεί δικαίωμα προαίρεσης για 12 ακόμη αεροσκάφη, δηλαδή η προμήθεια αφορά 42 αεροσκάφη συνολικής αξίας τιμοκαταλόγου ύψους 5 δισ. ευρώ που θα παραληφθούν από το 2020 έως το 2025.
“Η ανανέωση και η αύξηση του στόλου μας με τα Α320neo ενισχύει την ανταγωνιστικότητά μας διεθνώς, μειώνοντας ουσιαστικά το λειτουργικό μας κόστος σημαντικά, και αυτό είναι απόλυτη ανάγκη. Συνεισφέρει στη διεύρυνση των δυνατοτήτων μας να πετάξουμε σε πιο μακρινούς προορισμούς, διότι τα αεροπλάνα έχουν δυνατότητα μεγαλύτερης εμβέλειας πτήσης” σημείωσε, κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης.
Η επιλογή των συγκεκριμένων αεροσκαφών στηρίχθηκε στον κινητήρα που αυτά “φορούν”, όπως και στα ακροπτερύγιά τους, γνωστά ως sharklets, που επιτρέπουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Airbus, κατά μέσο όρο η εξοικονόμηση καυσίμου ανέρχεται σε 15%, με το ποσοστό αυτό να διαμορφώνεται σε 17% για πιο μακρινές διαδρομές. Επιτρέπει ακόμη, διψήφια μείωση των εκπομπών του οξειδίου του αζώτου, μειωμένο θόρυβο μηχανής, χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και μεγαλύτερη εμβέλεια πτήσεων, από 600 έως 1.500 χιλιόμετρα ή δύο επιπρόσθετους τόνους φορτίου.
“Απομακρυσμένα σημεία της Ρωσίας, προορισμοί προς Πακιστάν στο μέσο και λίγο κάτω από το μέσο της Αφρικής ή στη Δυτική άκρη της Αφρικής” θα μπορούσαν να μπουν στο δίκτυο της εταιρείας, όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκης.
Η συμφωνία της Aegean με την Airbus δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, καθώς θα πρέπει να οριστικοποιηθεί το ακριβές μείγμα μεταξύ A320neo και A321neo, ο χρόνος παράδοσης των επιπλέον αεροσκαφών και οι τεχνικές λεπτομέρειες.
Η χρηματοδότηση
Όπως ανέφερε, χθες, ο αντιπρόεδρος της Aegean, η επένδυση, που αντιστοιχεί στην πληρωμή πριν από την παράδοση (pre-delivery payment) εκτείνεται από το 2020 έως το 2035.
Όπως ακόμη έχει σημειώσειο βασικός τρόπος χρηματοδότησης της παραγγελίας των νέων αεροσκαφών δεν θα είναι μέσω δανεισμού (debt transaction), αλλά μέσω sale & leaseback (πώληση και επαναμίσθωση).
“Υπάρχουν πολλοί εξειδικευμένοι οργανισμοί οι οποίοι είτε κάνουν sale & leaseback αεροσκαφών, είτε κάνουν χρηματοδοτήσεις δανείων με ασφάλεια των αεροσκαφών” σημείωσε, χθες, ο κ. Βασιλάκης, αναφερθείς στον τρόπο χρηματοδότησης της παραγγελίας.
Ξεπέρασε η Airbus την Boeing σε παραγγελίες
Σύμφωνα με στοιχειά της αγοράς των αερομεταφορών, σε επίπεδο παραγγελιών, η Airbus προηγείται έναντι της Boeing, η οποία είναι leader στην αγορά φορτηγών αεροσκαφών. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία για το Φεβρουάριο, η κατασκευάστρια της Τουλούζης, δέχτηκε 40 παραγγελίες αξίας 4,3 δισ. ευρώ, έναντι 30 παραγγελιών που έλαβε η Boeing με συνολική αξία 3,7 δισ. δολ.
capital.gr