Μια μεγάλη αγκαλιά άνοιξε η Ρόδος για οκτώ μικρούς μαθητές από την Ουκρανία, που ήρθαν στο νησί μας για να γλιτώσουν από την κόλαση του πολέμου και μαζί με τους συγγενείς και τους φίλους που τους φιλοξενούν, παλεύουν να κερδίσουν πίσω την αθωότητα των παιδικών τους χρόνων.
Μέχρι στιγμής στη Ρόδο φοιτούν οκτώ παιδιά, επτά σε δημοτικά σχολεία και ένα σε νηπιαγωγείο τα οποία αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή τόσο οι συμμαθητές όσο και οι καθηγητές τους, με την αρωγή και τη στήριξη του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ. Μπάμπη Ψαρά.
Τα μικρά παιδιά έφτασαν στη Ρόδο τα περισσότερα με τους γονείς τους και στην πλειονότητά τους έχουν συγγενείς εδώ, κυρίως γιαγιάδες που εργάζονται και διαμένουν χρόνια στο νησί όπου και θα παραμείνουν επί του παρόντος.
Μια από τις βασικές σταθερές των παιδιών αυτής της ηλικίας είναι το σχολείο και για το λόγο αυτό οι διαδικασίες για την εγγραφή και την φοίτησή τους είναι συνοπτικές και απλουστευμένες, όπως προβλέπεται για όλα τα παιδιά που έρχονται από το εξωτερικό λόγω έκτακτων συνθηκών.
Όπως εξήγησε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μπάμπης Ψαράς, οι μαθητές αυτοί εγγράφονται στο σχολείο με οποιοδήποτε έγγραφο/δικαιολογητικό μπορούν να προσκομίσουν που να πιστοποιεί την ταυτότητά τους έστω και προσωρινά, μέχρι να ολοκληρωθεί στη συνέχεια η γραφειοκρατική διαδικασία, που είναι πρωτίστως θέμα ασφάλειας για τα ίδια τα παιδιά και η οποία «τρέχει» παράλληλα με την φοίτησή τους.
Περαιτέρω, σύμφωνα με τον κ. Μπάμπη Ψαρά, τα παιδιά αυτά εντάσσονται στα τμήματα υποδοχής που ήδη λειτουργούν στη Ρόδο και τα οποία ιδρύθηκαν για αλλοδαπά παιδιά που έχουν από μηδενική έως μερική ελληνομάθεια.
Τα παιδιά φοιτούν σε δημοτικά σχολεία της Λάρδου και στο 6ο δημοτικό σχολείο Ρόδου όπου λειτουργούν τμήματα υποδοχής και το πιο μικρό φοιτά στο νηπιαγωγείο της Μαλώνας. Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν εγγραφές σε άλλα δημοτικά σχολεία ή νηπιαγωγεία της Δωδεκανήσου.
Σύμφωνα με τον κ. Μπάμπη Ψαρά, ενδεχομένως να αυξηθούν οι μαθητές από την Ουκρανία στα σχολεία της Ρόδου και γενικώς της Δωδεκανήσου, καθώς είναι μεγάλη η πιθανότητα να έχουν έρθει κι άλλα παιδιά στην περιοχή μας, ωστόσο το σοκ του πολέμου και όσα βίωσαν παραμένουν ισχυρά και απαιτείται ένα εύλογο χρονικό διάστημα μέχρι να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες στις οποίες περιλαμβάνεται και η φοίτηση σε σχολείο άλλης χώρας της οποίας δεν μιλούν τη γλώσσα.
Σε ο,τι αφορά μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, όπως δήλωσε στη «δ» ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης υπάρχει μόνο μια εγγραφή μαθήτριας στα Δωδεκάνησα, σε Λύκειο της Πάτμου, η οποία είχε φοιτήσει και στο παρελθόν σε ελληνικό σχολείο, επέστρεψε στην πατρίδα της και λόγω του πολέμου ξαναγύρισε στην Ελλάδα.
Στην Ελλάδα συνολικά έχουν φθάσει πάνω από 1.000 ανήλικοι από την Ουκρανία. Προς το παρόν γίνεται καταγραφή των μαθητών με βάση την ηλικία τους, τη βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία φοιτούσαν στην Ουκρανία, καθώς και τον βαθμό γνώσης της ελληνικής γλώσσας. Στο πλαίσιο του κυβερνητικού σχεδιασμού για την υποδοχή προσφύγων από την Ουκρανία, το υπ. Παιδείας έχει θέσει σε ετοιμότητα σχολικές μονάδες για να υποδεχθούν παιδιά, ενώ και ιδιωτικά σχολεία έχουν δεχθεί μαθητές.
Παράλληλα, έχει γίνει μετάφραση στα ουκρανικά των οδηγιών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την τηλεκπαίδευση, σε συνεργασία με τη UNICEF.
Οι πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η ηγεσία του Υπουργείου για την ανταπόκριση της εκπαιδευτικής κοινότητας, στη χώρα μας αλλά και διεθνώς, στον πόλεμο της Ουκρανίας, συνοψίζονται στα εξής:
– πρόταση, η οποία έγινε δεκτή από το Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας της ΕΕ, για τη συγκρότηση μίας ευρωπαϊκής ομάδας δράσης που θα συνδράμει την εκπαιδευτική κοινότητα της Ουκρανίας,
– προτάσεις στα σχολεία από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σχετικά με την υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας, οι οποίες συνδράμουν το έργο των εκπαιδευτικών μας ως προς τον πόλεμο στην Ουκρανία, στο πλαίσιο του σχεδιασμού και υλοποίησης υποστηρικτικών δράσεων,
– συνεργασία με την UNICEF και την οργάνωση ΜΕΤΑδραση για την παροχή τηλεφωνικής και δια ζώσης διερμηνείας στα ουκρανικά, ώστε η γλώσσα να μην αποτελεί εμπόδιο για την εγγραφή και φοίτηση των μαθητών στα σχολεία,
– δρομολόγηση μετάφρασης οδηγού για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τον τρόπο εγγραφής σε αυτό και τα πρωτοκόλλα πρόληψης και αντιμετώπισης κορωνοϊού στα ουκρανικά,
– ένταξη των Ουκρανών μαθητών σε Τάξεις Υποδοχής, στις οποίες φοιτούν μαθητές με ελάχιστη ή μηδενική γνώση της ελληνικής γλώσσας για 15 ώρες/εβδομάδα, με εντατικό πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας. Τις υπόλοιπες ώρες, οι μαθητές παρακολουθούν μαθήματα στην κανονική τους τάξη, στα οποία η γλωσσική επικοινωνία δεν είναι πρωταρχική, όπως Φυσική Αγωγή, Μουσική, Πληροφορική, Ξένη Γλώσσα κτλ.,
– συνέχιση του υφιστάμενου επιμορφωτικού προγράμματος για εκπαιδευτικούς με θέμα τη διαπολιτισμική εκπαίδευση για την υποστήριξη εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση παιδιών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο,
– προετοιμασία σε συνεργασία με τη UNICEF και το IEΠ επιμορφωτικού οδηγού και 2 δίωρων επιμορφωτικών σεμιναρίων για τους εκπαιδευτικούς που θα υποδεχτούν ή υποδέχτηκαν τους μαθητές πρόσφυγες από την Ουκρανία, π.χ. με προτάσεις δραστηριοτήτων, φράσεις στα ουκρανικά,
– επιμόρφωση ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών ΚΕΔΑΣΥ για υποστήριξη μαθητών προσφύγων στις σχολικές μονάδες και στα ΚΕΔΑΣΥ,
– συνεργασία ΥΠΑΙΘ-UNICEF για υποστήριξη μαθητών προσφύγων από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης της UNICEF,
– άμεσες ενέργειες επαναπατρισμού αποσπασμένων Ελλήνων εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν στην Ουκρανία.
https://www.dimokratiki.gr/29-03-2022/8-mathites-apo-tin-oykrania-foitoyn-se-scholeia-tis-rodoy/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.