Την εβδομάδα 14 – 18 Μαρτίου 2022, το σχολείο μας υποδέχθηκε εκπαιδευτικούς και μαθητές από την Τουρκία και την Ισπανία, στο πλαίσιο της συμμετοχής του 4ου ΓΕ.Λ. Ρόδου στο πρόγραμμα Erasmus KA 229 «Traditional Sports for Integration and Equality in Europe». Με αφορμή τη συγκεκριμένη δράση, μαθητές και εκπαιδευτικοί και από τις τρεις χώρες είχαν τη δυνατότητα να έρθουν κοντά και να γνωρίσουν την κουλτούρα της χώρας μας αλλά και των υπόλοιπων χωρών μέσα από τον αθλητισμό.
Στο πρόγραμμα, από την αρχή της υλοποίησής του, έλαβαν μέρος η Ελλάδα, η Ισπανία, η Τουρκία, η Σλοβακία και η Γαλλία, με συντονιστή του προγράμματος το Centro San Viator που εδρεύει στην Ισπανία. Στη Ρόδο βρέθηκαν 4 μαθητές και 2 εκπαιδευτικοί από το συγκεκριμένο κέντρο της Ισπανίας και από το Ozel Yenimahalle Final Okullari, που βρίσκεται στην Άγκυρα της Τουρκίας αντίστοιχα.
Βασική επιδίωξη όλων, μέσα από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό, ήταν να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να κατανοήσουν τις συνήθειες παιδιών που προέρχονται από διαφορετικές χώρες σχετικά με τον αθλητισμό και τον υγιεινό τρόπο ζωής. Εξίσου σημαντικό θεωρήθηκε να δοθεί κίνητρο στους μαθητές να ασχοληθούν με παραδοσιακά αθλήματα των συγκεκριμένων χωρών, ώστε να προστατευθεί και να διατηρηθεί η πολιτισμική τους ταυτότητα. Η προσοχή όλων επικεντρώθηκε σε ένα από τα θέματα – αγκάθια της σύγχρονης εποχής, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την ισότητα των φύλων με όχημα τον αθλητισμό. Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές μπόρεσαν να συνειδητοποιήσουν την αξία της εργατικότητας, της συνεργασίας αλλά και της ευγενούς άμιλλας μέσα από τη γνωριμία με την ευρωπαϊκή κουλτούρα και την καλλιέργεια κλίματος φιλίας και αλληλεγγύης μεταξύ των συμμετεχόντων.
Τις μέρες που προηγήθηκαν, το σχολείο μας έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη φροντίδα και την ξενάγηση των φιλοξενούμενων μαθητών και εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου μας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα μαζί με τους εταίρους από την Τουρκία και την Ισπανία επισκέφτηκαν τον Δήμο της Ρόδου, όπου τους υποδέχθηκαν ο αντιδήμαρχος κ. Ταρασλιάς Κώστας κι η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων κ. Καραμπίνη Μαρία. Στη συνέχεια του προγράμματος, οι εταίροι παρουσίασαν τις πόλεις και τα σχολεία τους, ενώ ομάδα από μαθητές παρουσίασε τους κανόνες ενός παραδοσιακού αθλήματος της χώρας τους, παίζοντας το παιχνίδι σε μικτές ομάδες. Ακολούθησε η δημιουργία ψηφιακού χάρτη με τα παραδοσιακά αθλήματα της Ευρώπης, στον οποίο σημειώθηκαν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με αυτά και την ιστορία τους. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η συνάντηση με την Δρ. Δέσποινα Χατζηδιάκου, ΕΕΠ Πανεπιστημίου Αιγαίου που ήρθε προσκεκλημένη στο σχολείο μας. Μέσα από τη συνάντηση αυτή, δόθηκε στους μαθητές η δυνατότητα να συζητήσουν μαζί της για θέματα που αφορούν στις έμφυλες διακρίσεις και στις δυσκολίες που αντιμετώπισε προσπαθώντας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των πολλαπλών ρόλων της, ως αθλήτρια, μητέρα και εργαζόμενη.
Τις επόμενες ημέρες οι δράσεις συνεχίστηκαν με επισκέψεις σε διαφορετικά σημεία του νησιού. Εκπαιδευτικοί και μαθητές επισκέφτηκαν το Αρχαίο Στάδιο και την Ακρόπολη της Ρόδου, όπου έλαβαν χώρα αθλητικά παιχνίδια αλλά και παιχνίδια ρόλων με τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην αρχαία Ελλάδα. Ακολούθησαν ξεναγήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της Ρόδου, στην Ακρόπολη της Λίνδου και το αρχαιολογικό μουσείο της περιοχής, και στο Παλάτι του
Μεγάλου Μαγίστρου. Στη Μεσαιωνική Πόλη, μάλιστα, τα παιδιά διασκέδασαν παίζοντας το Παιχνίδι του Χαμένου θησαυρού, αποσκοπώντας στην κατανόηση και εμπέδωση ιστορικών και πολιτισμικών στοιχείων. Την ξενάγηση στη Μεσαιωνική Πόλη πραγματοποίησε ο κ. Σαλαχούρης Δημήτρης, επαγγελματίας ξεναγός. Η περιήγηση στο νησί ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στον Υδροβιολογικό Σταθμό της Ρόδου αλλά και την οργάνωση αθλητικών δραστηριοτήτων στη Λίμνη της Απολακκιάς, που συνδυάστηκε με την περιβαλλοντική ξενάγηση στην περιοχή NATURA που φιλοξενεί πολλά σπάνια και ενδημικά φυτά.
Οι δραστηριότητες ολοκληρώθηκαν με επιτυχία και μέσα σε κλίμα αρμονικής συνεργασίας. Οι μαθητές όλων των χωρών κατάφεραν να έρθουν πιο κοντά και να αναπτύξουν φιλικές σχέσεις, περνώντας μαζί ποιοτικό και δημιουργικό χρόνο, γνωρίζοντας τις συνήθειες άλλων χωρών αλλά και καλλιεργώντας ποικίλες δεξιότητες. Όλοι οι συμμετέχοντας απόλαυσαν το δημιουργικό αυτό ταξίδι, συνειδητοποιώντας την αξία της διαφορετικότητας αλλά και το γεγονός ότι ο αθλητισμός αποτελεί δίαυλο επικοινωνίας που ενώνει όλους τους λαούς. Η συμμετοχή αυτή αποτέλεσε εμπειρία ζωής για όλους. Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι συνέδραμαν στην υλοποίηση της συγκεκριμένης προσπάθειας. Ας ευχηθούμε να αποτελέσει την απαρχή πολλών αντίστοιχων εποικοδομητικών για τα παιδιά συναντήσεων με άλλους λαούς και πολιτισμούς.