Συνεντεύξεις

Αλ. Μανωλάκης: «Κορυφαίος στόχος της ΔΕΥΑΡ η καλύτερη διαχείριση του νερού»

Συνέντευξη στην
Πέγκυ Ντόκου
Με στόχο την καλύτερη διαχείριση του νερού στο νησί της Ρόδου, τον έλεγχο των παράνομων συνδέσεων αλλά και την ανάγκη κάλυψης των αναγκών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, η ΔΕΥΑΡ ετοιμάζει τον προγραμματισμό της σε δράσεις.
Αυτό δηλώνει σήμερα σε συνέντευξή του εφ όλης της ύλης, ο πρόδρος της επιχείρησης κ. Αλέξανδρος Μανωλάκης, ο οποίος ξεκαθαρίζει πως είναι πλέον η ώρα να μπουν τα πράγματα σε μια τάξη, από τον έλεγχο των οικονομικών, την πάταξη της παρανομίας και των βλαβών μέχρι και τον εκσυγχρονισμό της ΔΕΥΑΡ στον τρόπο εξυπηρέτησης του πολίτη.
Η συνέντευξη αναλυτικά:
• Κύριε Μανωλάκη, να ξεκινήσουμε από τα πρόσφατα γεγονότα σχετικά με την ανόρυξη νέων γεωτρήσεων. Η ΔΕΥΑΡ έλαβε σχετικές αποφάσεις και θέλω να μας ενημερώσετε για το πού βρίσκεται η διαδικασία.
Εγκρίναμε τα πρακτικά των διαγωνισμών που προκηρύξαμε, για την ανόρυξη νέων γεωτρήσεων σε διάφορες δημοτικές ενότητες όπως για τη Νότια Ρόδο, για τη Λίνδο, για την περιοχή του πρώην Δήμου Πεταλούδων και για τον Αρχάγγελο. Για μερικές δημοτικές ενότητες που απομένουν, θα εγκριθούν τα πρακτικά την επόμενη εβδομάδα. Κύριο μέλημά μας, είναι να ξεκινήσει η λειτουργία αυτών των γεωτρήσεων όσο το δυνατόν γρηγορότερα ώστε να εγκατασταθεί ο ανάδοχος. Οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες, η αξιοποίηση, η ηλεκτροδότηση, η ανόρυξη κ.λπ. κάτι που μάς προβληματίζει καθώς δεν υπάρχει πια χρόνος. Εμείς θα προσπαθήσουμε, να μην αντιμετωπίσει φέτος κανένα πρόβλημα με το νερό το νησί της Ρόδου -αν και υπάρχουν ακόμη προβλήματα σε κάποιες περιοχές όπως στον Αρχάγγελο (με τις πολλές βλάβες που σημειώνονται καθημερινά), στο Γεννάδι, στο Κιοτάρι και σε κάποιες περιοχές προς Νότια Ρόδο. Εκτίμησή μου είναι πως θα καταφέρουμε να ελαχιστοποιήσουμε τα προβλήματα –αν και δεν μπορώ να προσδιορίσω ακόμη τον βαθμό απαιτήσεων. Μην ξεχνάτε πως κάθε χρόνο οι ανάγκες αυξάνονται και φέτος με την έναρξη λειτουργίας νέων ξενοδοχειακών μονάδων, ενοικιαζομένων δωματίων, επιχειρήσεων κ.λπ. θα υπάρξει κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης. Δυστυχώς, δεν υπάρχει και διάθεση συνεργασίας και συνεννόησης των επιχειρηματιών με την ΔΕΥΑΡ. Ενώ έχουμε ζητήσει επανειλημμένα να μας ενημερώνουν, δεν το κάνουν με αποτέλεσμα να έχουμε συνεχώς προβλήματα –κυρίως τώρα που ανοίγει η σεζόν.
• Το μεγάλο πρόβλημα πάντως, εντοπίζεται στις περιοχές του νησιού που δεν λαμβάνουν νερό από το Φράγμα Γαδουρά.
Μιλάμε για ποσότητες που προέρχονται μόνον από τις γεωτρήσεις, οι οποίες, βεβαίως δεν επαρκούν για να καλύψουν αυτές τις ανάγκες που παρουσιάζονται κατά την διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου.
• Να περάσουμε στο Φράγμα Γαδουρά. Εξαγγέλθηκε πως θα προχωρήσει η δεύτερη φάση αν και αναζητείται χρηματοδότηση. Σας ικανοποίησε αυτό;
Οι μελέτες υπάρχουν, τις έχει και η Περιφερειακή Αρχή Νοτίου Αιγαίου κι εμείς θέλουμε να ‘κουμπώσουμε’ πάνω τα συνοδά έργα. Δυστυχώς δεν υπάρχει χρηματοδότηση. Νομίζω πως όλοι πρέπει να προσπαθήσουμε και κυρίως η Περιφέρεια που έχει αναλάβει την ευθύνη, ώστε να βρεθούν τα κονδύλια και να δοθούν λύσεις για να έχει νερό ολόκληρο το νησί. Ειδικά οι υπόλοιπες περιοχές που δεν υδροδοτούνται από το Φράγμα όπως π.χ. η Νότια Ρόδος που «πονάει» ιδιαίτερα, λόγω της αλματώδους τουριστικής ανάπτυξης που παρουσιάζει.
• Όσον αφορά τις ρυθμίσεις των χρεών. Από τότε που παραλάβετε εσείς, έχουν γίνει πολλές προσπάθειες και οχλήσεις για ρυθμίσεις χρεών. Μέχρι σήμερα, είστε ικανοποιημένος, έχει εισρεύσει ρευστό στα ταμεία και πόσα είναι τα χρέη των ιδιωτών και επιχειρήσεων στην ΔΕΥΑΡ;
Ένα από τα θέματα τα οποία ήταν σε προτεραιότητα από τότε που ανέλαβα, ήταν τα οικονομικά της ΔΕΥΑΡ. Είναι γεγονός πως τα έσοδα καταγράφουν ανοδική τάση συνεχόμενη. Είμαστε σε θέση να εξοφλούμε τις υποχρεώσεις μας, τα τρέχοντα έξοδα και οι ανελαστικές δαπάνες χωρίς προβλήματα ενώ έχουμε και μια «παρακαταθήκη» για το μέλλον. Θέλω να πιστεύω ότι εφόσον συνεχιστεί αυτή η πορεία, το επόμενο έτος θα είμαστε σε ακόμη καλύτερη θέση. Όταν ανέλαβα οι συσσωρρευμένες παλαιότερες οφειλές ήταν σχεδόν 55εκ. ευρώ (ιδιώτες, επιχειρήσεις κ.λπ.) ενώ αυτή την στιγμή έχουν πέσει κάτω από 40εκ. ευρώ. Μόνον στο δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2017 εισπράξαμε πάνω από 15 εκ. ευρώ ενώ καθημερινά, το ποσό αυτό μειώνεται. Εκτιμώ πως έχει περάσει στην συνείδηση των συμπολιτών μας, ότι πλέον η ΔΕΥΑΡ δραστηριοποιείται σοβαρά με την είσπραξη των οφειλών. Νομίζω πως υπήρχε μια αντίληψη εδώ και χρόνια, πως η ΔΕΥΑΡ δεν ασχολείται με αυτά! Έλεγαν ‘δεν βαριέσαι, δεν κόβουν νερά’ κ.λπ. Ωστόσο θέλουμε να αλλάξει αυτή η εικόνα. Και δεν μιλάμε για περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα πάσης φύσεως. Όταν έρχονται εδώ, βρίσκουμε τις λύσεις μαζί. Μιλάμε για κάποιους που το έκαναν συστηματικά εδώ και χρόνια, δεν πλήρωναν ποτέ λογαριασμούς.
• Υπάρχει ανταπόκριση από τον κόσμο; Οι πολίτες έρχονται να ρυθμίσουν τα χρέη τους, σας λένε τα παράπονά τους, υπάρχει διάθεση συνεννόησης;
Αυτό το εισπράττω καθημερινά. Πιστεύω πως βρίσκουν κατανόηση και ικανοποιούνται με την ανταπόκριση των υπηρεσιών μας. Όμως προσωπικά, δεν είμαι απόλυτα ικανοποιημένος. Θεωρώ πως υπάρχουν ακόμη πολλά περιθώρια βελτίωσης σε όλους τους τομείς. Γι αυτό δεν θα σταματήσουμε να προσπαθούμε για το καλύτερο και για την εξυπηρέτηση του κόσμου.
• Είχατε μιλήσει για ένα σχέδιο «εκσυγχρονισμού» της ΔΕΥΑΡ κυρίως στον τρόπο εξυπηρέτησης του πολίτη, στον τρόπο πληρωμών κ.λπ. Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε;
Είναι στο 98% έτοιμο. Η ΔΕΥΑΡ βρίσκεται σε επαφή με την εταιρεία που διαχειρίζεται τα προγράμματα της επιχείρησης και αναμένουμε το πράσινο φως για να προχωρήσουμε. Περιμένουμε κάποιες μικρές λεπτομέρειες για να θέσουμε σε εφαρμογή ένα νέο πρότζεκτ που θα είναι η αφετηρία για τον πλήρη εκσυγχρονισμό της ΔΕΥΑΡ στην εξυπηρέτηση του πολίτη, στον τρόπο πληρωμών, στην έκδοση των λογαριασμών, στις ρυθμίσεις οφειλών, αναφορά βλαβών, κατάθεση παραπόνων κ.λπ. Θεωρώ ότι τους επόμενους μήνες θα μπούμε σε νέα δεδομένα. Με αυτό τον τρόπο θα προσπαθήσουμε να κάνουμε και μειώσεις στα τιμολόγια από την στιγμή που θα εξοικονομήσουμε πολλά.
• Έχετε μιλήσει επανειλημμένα για μια προσπάθεια καταγραφής των αντλιών που κάνουν οι υπηρεσίες σας. Περί τίνος πρόκειται;
Εμείς κάναμε έναν πολύ καλό προγραμματισμό από πέρσι, συγκεντρώνοντας όλα τα στοιχεία και τα δεδομένα που απαιτούνται προκειμένου να κάνουμε έναν μεγάλο διαγωνισμό ώστε να προμηθευτούμε αντλίες τόσο για την ύδρευση όσο και για την αποχέτευση ώστε να αντικαταστήσουμε τις ελαττωματικές αλλά και να έχουμε και εφεδρικές που θα μας βοηθήσουν να αντικαταστήσουμε ανά πάσα στιγμή μια καμένη αντλία. Αυτός ο διαγωνισμός είναι υπό έγκριση και για τον λόγο αυτό, ζήτησα ενημέρωση σχετικά με τις ποσότητες νερού που χάνουμε λόγω βλαβών και διαρροών που παρουσιάζουν κάποιες ελαττωματικές αντλίες σε κάποια χωριά. Εμείς αποφασίσαμε να ξεκινήσει η αντικατάστασή τους μέσα στην εβδομάδα ώστε να εξομαλυνθεί το σύστημα.
• Τι γίνεται με τις παράνομες συνδέσεις για υδροδότηση; Πού εμφανίζονται όλα αυτά; Κάνετε ελέγχους;
Οι παράνομες συνδέσεις, εμφανίζονται σε όλο το νησί. Σε ιδιωτικά ακίνητα, σε όλες τις τάξεις των επαγγελματιών και σε σχεδόν όλες τις περιοχές. Έχω εκπλαγεί με την κατάσταση που υπήρχε γι αυτό και ασχολούμαστε συστηματικά με τον έλεγχο του φαινομένου. Εντοπίσαμε πολλές τέτοιες περιπτώσεις και επιβάλαμε τσουχτερά πρόστιμα, τα οποία αν δεν πληρωθούν δεν θα υδροδοτηθούν ξανά. Θα είμαστε πάρα πολύ αυστηροί σε αυτό το ζήτημα. Η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή και έχουμε σκοπό να εντατικοποιήσουμε τους ελέγχους σε όλο το νησί, ανεξαιρέτως. Οι παράνομες συνδέσεις συμβάλλουν σε πολύ μεγάλα ποσοστά μείωσης των αποθεμάτων νερού και πρέπει να καταλάβουν κάποιοι, πως πρέπει να πληρώνουν το νερό που καταναλώνουν αλλά και να σκέφτονται ότι το νησί έχει πλέον πολλές απαιτήσεις. Να σας πω ένα παράδειγμα: εντοπίσαμε μια επιχείρηση η οποία δραστηριοποιείται περίπου στα 10 χρόνια, εκμεταλλευόταν το νερό σε μεγάλες ποσότητες και δεν είχε πληρώσει ούτε ένα… σεντ στην ΔΕΥΑΡ! Νομίζω πως δεν μπορούμε να ανεχτούμε άλλα τέτοια φαινόμενα γι αυτό και θα επιβάλλονται πρόστιμα. Φανταστείτε, πως πολλοί συμπολίτες μας, τα βάζουν συνεχώς με την ΔΕΥΑΡ, ενώ οι ίδιοι δεν πληρώνουν ποτέ, γεμίζουν τις πισίνες τους, ποτίζουν τους κήπους τους, χρησιμοποιούν ανεξέλεγκτα το νερό για δικές τους ανάγκες στις επιχειρήσεις τους και αφήνουν ολόκληρες περιοχές και χωριά χωρίς νερό. Είμαστε υποχρεωμένοι να τα ελέγξουμε και να διασφαλίσουμε την ομαλή λειτουργία για να έχουν νερό όλοι.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου