Σήμερα, Τετάρτη, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, θα ανακοινώσει σε κοινή συνέντευξη Τύπου στις 18:00 με τους κ.κ. Τσιόδρα και Χαρδαλιά, τα εξειδικευμένα μέτρα για τη σταδιακή επαναλειτουργία όλων των δομών εκπαίδευσης.
Η κ. Κεραμέως θα εξειδικεύσει στις ημερομηνίες λήξης των μαθημάτων και έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς επίσης και τον τρόπο εξέτασης των μαθητών -σε μικρά τμήματα, όπως έχει ήδη προαναγγελθεί. Επιπλέον, θα ανακοινώσει το τι μέλλει γενέσθαι, κυρίως ως προς την διεξαγωγή ή μη των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων Γυμνασίου και Λυκείου. Τέλος, θα ανακοινωθεί και η διαδικασία επιστροφής στα θρανία για τους μικρότερους μαθητές του Δημοτικού.
Ανακοινώσεις θα γίνουν και για τις υπόλοιπες δομές της εκπαίδευσης: Πανεπιστήμια, ιδιωτικά σχολεία, φροντιστήρια, ΙΕΚ κλπ.
Η απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων έγινε μετά από μεγάλη συζήτηση μεταξύ των εμπειρογνωμόνων που είπαν “ναι” σχεδόν παμψηφεί στην επιστροφή των μαθητών στις σχολικές αίθουσες.
“Ο πληθυσμός των παιδιών φαίνεται πως κινδυνεύει λιγότερο και μεταδίδει λιγότερο. Σε όλο τον κόσμο είναι μια σταθερή, μόνιμη εικόνα. Υπήρξε μόνο μία λευκή ψήφος στην Επιτροπή όλοι είπαν ναι στο άνοιγμα των σχολείων”, σημείωσε ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας και υπογράμμισε: “Δεν θέλουμε να πάθουν κάτι κακό τα παιδιά, εμείς εισηγούμαστε” σημειώνοντας ότι “Θέλει πολλή προσοχή” και ότι θα παρακολουθούνται τα επιδημιολογικά δεδομένα.
Όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, τα μαθήματα της Γ’ Λυκείου θα αρχίσουν ξανά στις 11 Μαΐου. Μια εβδομάδα μετά θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου αλλά και το Γυμνάσιο. Τα σχολεία, όμως, θα λειτουργήσουν με άλλους κανόνες που θα περιορίσουν -όσο αυτό είναι εφικτό- τον συγχρωτισμό. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα εξακολουθεί να υποστηρίζει παιδιά τα οποία, για ειδικούς λόγους, δεν πρέπει να έρθουν στη τάξη. Δημοτικά και νηπιαγωγεία παραμένουν κλειστά.
Κυλιόμενο ωράριο;
Οι ειδικοί έχουν επιστήσει την προσοχή στη λήψη αυστηρών μέτρων προφύλαξης των μαθητών. Το άνοιγμα των σχολείων θα συνοδευθεί με πλύσιμο χεριών και χρήση αντισηπτικού απαραίτητα πριν την είσοδο στην τάξη.
Για να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός είναι πιθανό να εφαρμοσθεί κυλιόμενο ωράριο. Δηλαδή, να “σπάσει” το ωράριο διδασκαλία στα δύο (π.χ 8:15 – 11:00 και 11:15 – 14:00) ώστε να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός. Μελετάται, επίσης, και η λειτουργία των σχολείων και σε απογευματινή βάρδια.
Για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων θα χρησιμοποιηθεί υπερδιπλάσιος αριθμός αιθουσών ώστε ο αριθμός των υποψηφίων ανά αίθουσα να μην υπερβαίνει τους 10, με δύο επιτηρητές ανά αίθουσα και τους μαθητές σε απόσταση τουλάχιστον 2 μέτρων. Απαραίτητη θα είναι και η χρήση αντισηπτικών από όλους τους εμπλεκόμενους. Στο τραπέζι είναι η χρήση αιθουσών και των Γυμνασίων, που θα μετατραπούν τις μέρες των Πανελλαδικών σε εξεταστικά κέντρα.
“Εξετάσαμε διάφορα σενάρια, είδαμε και τι σημαίνει βάρδιες και μειωμένη ώρα. Όλα τα σενάρια που έχουμε δουλέψει έχουν δοθεί προς αξιολόγηση” δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.
Οι επιφυλάξεις των ειδικών
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας επανέλαβε πως σκοπός όλων των μέτρων δεν είναι για να μείνουμε κλεισμένοι μέσα στα σπίτια μας αλλά να βγούμε από αυτά.
“Μια βασική δραστηριότητα είναι και η λειτουργία των σχολείων. Όσοι λένε να ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο θα έχουν την ίδια φοβία που έχουν και σήμερα. Το σημαντικό είναι να πάμε σταδιακά ώστε να ελέγξουμε ότι κάθε βαθμίδα που ανοίγει, ανοίγει με ασφάλεια. Δεν θα φύγει η αγωνία, δεν θα φύγει ο φόβος αν δεν τον αντιμετωπίσουμε”, είπε.
Ωστόσο, μέλη της επιστημονικής κοινότητας διατηρούν επιφυλάξεις όσον αφορά την επαναλειτουργία των σχολικών τάξεων, ειδικά σε ό,τι αφορά τις μικρές ηλικίες (Δημοτικό κ.λπ.).
Σχετικά με τους μαθητές των μικρότερων τάξεων, επικρατεί προβληματισμός μεταξύ των ειδικών, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού από ασυμπτωτικούς φορείς (όπως είναι κατεξοχήν τα παιδιά) σε ηλικιωμένους.
Μετά τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής επιστημόνων για τη διαχείριση της πανδημίας του κορονοϊού, Νίκος Σύψας τόνισε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Open ότι γίνονται συσκέψεις για να καταλήξει η επιτροπή στα μέτρα που θα παρθούν για την ασφάλεια των μαθητών της Γ’ Λυκείου.
Μάλιστα, ξεκαθάρισε ότι η απόφαση για το αν θα ανοίξουν τα Δημοτικά ή όχι θα παρθεί μετά το άνοιγμα των σχολείων και το πόσο είναι ασφαλείς οι μαθητές και οι οικογένειές τους. “Δεν μπορεί κανείς να περιορίσει τα παιδιά και την απόσταση που πρέπει να τηρείται. Θα λάβουμε σοβαρά υπόψη των αριθμό των μαθητών ανά τάξη αλλά τα Δημοτικά δεν πρέπει να μείνουν για πάντα κλειστά. Πρέπει να ανοίξουν και αν μας το επιτρέπει η καμπύλη μας, αρχές Ιουνίου θα το κάνουμε”.
Σε άλλη συνέντευξή του, αναφερόμενος στην ανησυχία των γονιών σχετικά με το πώς ακριβώς θα τηρηθούν αυτοί οι κανόνες στα σχολεία, ο κ. Σύψας απάντησε: “Το βασικό ερώτημα που είχε να απαντήσει η Επιτροπή μας είναι αν το άνοιγμα των σχολείων θα επιφέρει ένα μεγάλο κίνδυνο επανάκαμψης της επιδημίας. Με βάση τα στοιχεία που έχουμε, ο κίνδυνος αυτός είναι πολύ μικρός ή και ελάχιστος, για να ανέβει το Ρ-0 πάνω από το 1. Έτσι, ως Επιτροπή συναινέσαμε στο σταδιακό άνοιγμα των σχολείων με μέτρα που θα εξειδικευτούν στην συνέχεια με εγκυκλίους που αυτή τη στιγμή καταρτίζονται”.
Παράλληλα δήλωσε πως θα υπάρξει μέριμνα από την πολιτεία ώστε να τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας: “Θα υπάρχουν τόσα παιδιά σε κάθε αίθουσα ώστε να τηρείται ο κανόνας των δύο μέτρων. Αυτό είναι απαράβατος κανόνας που έχει θέσει η Επιτροπή μας. Το πώς θα γίνει η διαρρύθμιση από το υπουργείο Παιδείας, είναι κάτι που θα το δούμε”.
“Όλα αυτά είναι δύσκολες ασκήσεις, αλλά για όλα θα υπάρξουν λύσεις”, είπε κληθείς να απαντήσει στο πώς θα τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις για παράδειγμα στα σχολικά λεωφορεία.
Στη συνέχεια μίλησε για το κατά πόσο τα παιδιά θα μπορούν αφού επιστρέψουν στα σχολεία, να βλέπουν και τους παππούδες τους: “Αυτό είναι ένας πολύ σημαντικός κίνδυνος. Τα παιδιά που έχουν στο σπίτι ευπαθείς ομάδες, ενδεχομένως να μην πάνε σε αυτή τη φάση στα σχολεία, αλλά να παρακολουθήσουν μαθήματα εξ αποστάσεως. Προτεραιότητά μας είναι αν προστατεύσουμε τις ευπαθείς ομάδες και γι’ αυτό όλα θα ληφθούν υπόψιν για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία, τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία”.
“Το θέμα του σχολείου αποτελεί ένα παγκόσμιο πρόβλημα και ενώ υπάρχει μια γενική ομοφωνία στα μέτρα, εδώ ακολουθούνται διαφορετικές διαδικασίες”, ανέφερε ο Πρύτανης του ΕΚΠΑ Θάνος Δημόπουλος.
“Αυτό συμβαίνει γιατί δεν ξέρουμε πώς θα συμπεριφερθεί ο ιός μετά τη χαλάρωση των μέτρων”, εξηγεί στη συνέχεια, αναφέροντας πως ο ίδιος ως γονέας θα στείλει τα παιδιά του στο σχολείο.
Μάλιστα, έφερε το παράδειγμα της Ταϊβάν, όπου τα σχολεία δεν έκλεισαν μαζικά, αλλά ακολουθήθηκε η εξής πολιτική: “Αν σε μια τάξη υπήρχε ένα κρούσμα, σταματούσαν τα μαθήματα για 14 ημέρες. Αν σε ένα σχολείο υπήρχαν 2 κρούσματα, έκλεινε το σχολείο για 14 ημέρες”. Η αρμόδια επιτροπή για τον κορονοϊό και το υπουργείο Παιδείας συνυπολογίζουν όλα τα δεδομένα και την διεθνή εμπειρία, προκρίνοντας διαφορετικά σενάρια για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων κρουσμάτων σε σχολεία.
ΠΗΓΗ: thetoc.gr