Την πραγματική δύναμή της έδειξε χθες η τουριστική αγορά της Ρόδου, καθώς η υποδοχή των τριών κρουαζιερόπλοιων συνοδεύθηκε από πλήθος κόσμου στους δρόμους, στα καταστήματα, στα ταξί, ακόμα και στις παραλίες. Τα τρία κρουαζιερόπλοια αυτή τη φορά έφεραν κόσμο που είχε διάθεση να κάνει αγορές και για το λόγο αυτό οι περισσότεροι καταστηματάρχες έμειναν ευχαριστημένοι στο τέλος της ημέρας.
Εκείνο που έκανε τη διαφορά στην αγορά της Ρόδου ήταν η προέλευση των επισκεπτών. Το Reflection έφερε αρκετούς Αμερικανούς και Αυστραλούς τουρίστες, οι οποίοι δεν είχαν πρόβλημα να δαπανήσουν μερικά ευρώ παραπάνω για προσωπικά αντικείμενα και ενθύμια. Σε πρώτη ζήτηση βρέθηκαν τα σουβενίρ με τη Ρόδο, τα οποία και λόγω της χαμηλής τιμής τους (κυρίως μαγνητάκια και μικροαντικείμενα) είναι το πρώτο που αγοράζουν όλοι οι επισκέπτες. Σε πρώτη σειρά βρέθηκαν και τα μικροδώρα για τα εγγόνια, τα διακοσμητικά αντικείμενα (ξύλινα, γυάλινα και κεραμικά).
Καταλυτικά υπέρ της αγοράς λειτούργησε και το γεγονός ότι αρκετές εκατοντάδες κόσμου δεν μετέβησαν απευθείας στη Λίνδο, αλλά παρέμειναν στην πόλη της Ρόδου. Ολοι τους περιηγήθηκαν στη Μεσαιωνική Πόλη, στο Μαντράκι και σε κάθε τουριστικό αξιοθέατο που είχαν τη δυνατότητα να επισκεφθούν. Η καλή κίνηση στην αγορά διατηρήθηκε μέχρι το μεσημέρι, όταν ξεκίνησε το δεύτερο κύμα των εκδρομών προς τη Λίνδο.
Από την άλλη, εκείνοι που είχαν εκδράμει από το πρωί στο Λίνδο, κατά την επιστροφή τους εισήλθαν απευθείας στα καράβια. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα πούλμαν αφήνουν όλους τους επισκέπτες στην πλατεία της Κράνας Λίνδου, και από το σημείο εκείνο μέχρι τον οικισμό πρέπει να περπατήσουν και μάλιστα με γρήγορους ρυθμούς. Η κατάβαση στον οικισμό και ακολούθως η ανάβαση της επιστροφής εξαντλούν σωματικά τους τουρίστες, οι οποίοι χθες στην πλειονότητά τους ήταν ηλικιωμένοι άνθρωποι. Μετά από μια τέτοια πορεία (με ενδιάμεσους σταθμούς στη διαδρομή Ρόδου – Λίνδου και αντίστροφα) η επιστροφή στη Ρόδο σημαίνει άνοδο στο καράβι για φαγητό και ξεκούραση μέχρι την αναχώρηση.
Μέρες σαν τη χθεσινή αφήνουν πάντοτε πολλά μηνύματα για τους τοπικούς παράγοντες οι οποίοι οφείλουν να τα μελετήσουν και να αναδιαμορφώσουν την πολιτική υποστήριξης του τουριστικού προϊόντος.