Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να εξεταστούν σπιθαμή προς σπιθαμή όλοι οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι του πλοίου «Noor One» που βρίσκεται στην Ελευσίνα καθώς τα στελέχη του Λιμενικού εκτιμούν πως κρύβεται εκεί και άλλη ποσότητα ηρωίνης πέραν των περίπου δύο τόνων που έχουν ήδη κατασχεθεί. Παράλληλα οι έρευνες στρέφονται και προς άλλα πρόσωπα που τυχόν εμπλέκονται στην υπόθεση.
Ως τώρα για την υπόθεση έχουν προφυλακισθεί συνολικά 23 άτομα, ενώ ο 3ος ανακριτής Πειραιά δεν αποκλείεται τις επόμενες ημέρες να ζητήσει τις μαρτυρικές καταθέσεις και άλλων εμπλεκομένων που σχετίζονται με υπευθύνους άλλων ναυτιλιακών υπηρεσιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η μεταφορά της ηρωίνης από την Ελευσίνα στις δύο αποθήκες στο Κορωπί και στην έπαυλη στη Φιλοθέη γινόταν πάντα νυχτερινές ώρες. Και προκειμένου τα άτομα που μετέφεραν την ηρωίνη από το καράβι σε φορτηγό ή άλλα οχήματα να μη γίνονται αντιληπτά, είχαν νοικιάσει μικρή αποθήκη σε χώρο κοντά στο πλοίο.
Το φορτίο έφυγε από συγκεκριμένο σημείο σε τρεις δόσεις με διαφορετικούς τρόπους και με διαφορετικά οχήματα και φορτηγά, ενώ ο πρώτος έλεγχος στο πλοίο έγινε για λαθραίο καύσιμο.
Στο μεταξύ από το «Noor One» κάποια σωστικά μέσα του πλοίου, φουσκωτά μπαλόνια, μεταφέρθηκαν σε ασφαλές σημείο προκειμένου να ελεγχθούν με ειδικές ακτίνες Χ. Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι από την ως τώρα εξέταση των συγκεκριμένων αντικειμένων δεν έχουν βρεθεί ναρκωτικά.
Στο μεταξύ όπως προκύπτει από τη δικογραφία το πλοίο με σημαία Τόνγκο, είχε σκοπό να κάνει επισκευές και να δέσει στο λιμάνι της Ελευσίνας ένα μήνα νωρίτερα κάτι που καταρρίπτει τον ισχυρισμό ότι παρουσίαζε πρόβλημα στο πηδάλιο και έπρεπε εκτάκτως να ρίξει άγκυρα στην Ελευσίνα. Σύμφωνα με την κατάθεση του ιδιοκτήτη του ναυτικού πρακτορείου B.S, με έδρα την Ελευσίνα, όπως αναφέρει το Πρώτο Θέμα:
“Περίπου ένα μήνα πριν, ήρθαν στο πρακτορείο μου δύο άνδρες που μου συστήθηκαν ως Σταύρος και ο δεύτερος ως Γιαννουσάκης Μάκης οι οποίοι μου ζήτησαν να διερευνήσω αν υπάρχει θέση αγκυροβολίας – πλεύρισης στην περιοχή της Ελευσίνας γιατί σκέφτονταν να φέρουν ένα δεξαμενόπλοιο με το όνομα Noor One προκειμένου να το επιθεωρήσω και στη συνέχεια να προβούν σε επισκευές. Πράγματι, τους βρήκα θέση. Την 6.6.2014, κατέθεσαν στον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας αίτηση για την προβλεπόμενη θέση και πλήρωσαν λιμενικά τέλη ενός μήνα. Την 7.6.2014 και περί ώρα μεσημβρινή το πλοίο κατέφθασε και έδεσε ασφαλώς στην περιοχή Βλύχα Ελευσίνας. Στο σημείο βρίσκονταν οι δύο προαναφερθέντες με εμένα και όλοι μαζί ανεβήκαμε στο πλοίο για τη διενέργεια κατάπλου του”.
Όπως προκύπτει από τη δικογραφία και σύμφωνα με την κατάθεση του επικεφαλής αξιωματικού του Λιμενικού: «Την καύσιμη ύλη βιομάζας πέλετ με την οποία κάλυπταν την ηρωίνη στο όχημα για να τη μεταφέρουν στην έπαυλη, την αγόρασαν από την περιοχή της Ελευσίνας…». Ακόμη από τη δικογραφία και τις καταθέσεις του πληρώματος του πλοίου προκύπτει ότι η ηρωίνη φορτώθηκε με λάντζα από μεγάλη εταιρεία τροφοδοσίας ανοικτά του λεγόμενου «χρυσού τριγώνου» κοντά στο Ομάν μετά από εντολή που έδωσε Έλληνας, στέλεχος της συγκεκριμένης εταιρείας τροφοδοσίας.
Οι αξιωματικοί του Λιμενικού προσπαθούν να εξακριβώσουν ποια είναι τα συγκεκριμένα άτομα, ποιοι ακόμη εμπλέκονται αλλά και ποιοι είναι το νέο κόλπο που ετοίμαζε το καρτέλ μετά την επισκευή που θα έκανε το Noor One στα ναυπηγεία της Ελευσίνας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η μεταφορά των 2,12 τόνων ηρωίνης από την Ελευσίνα στις δύο αποθήκες στο Κορωπί και στην έπαυλη στη Φιλοθέη γινόταν πάντα νυχτερινές ώρες. Προκειμένου τα άτομα που μετέφεραν την ηρωίνη από το καράβι σε φορτηγό η άλλα οχήματα να μην γίνονται αντιληπτά, είχαν νοικιάσει μικρή αποθήκη στον χώρο κοντά στο πλοίο.
Το φορτίο έφυγε από συγκεκριμένο σημείο σε τρεις δόσεις με διαφορετικούς τρόπους και με διαφορετικά οχήματα και φορτηγά.
Στο μεταξύ καταρρίφθηκε η «σπέκουλα» που αναπτύχθηκε σε βάρος γνωστού Ροδίτη επιχειρηματία, που αγνοούσε παντελώς οτιδήποτε σχετιζόταν με τη ναύλωση του συγκεκριμένου πλοίου για τη μεταφορά πετρελαίου σε εταιρεία συμφερόντων του στην Πάτρα.
Οι διαδικασίες έγιναν από τον συνεταίρο του, ο οποίος φέρεται να μπήκε αδίκως ομοίως στο «μάτι του κυκλώνα».
Για τα όσα προηγήθηκαν της άφιξης στην Ελευσίνα του «Noor 1», που μετέφερε στην Ελλάδα τους δύο τόνους ηρωίνης, δίνει ο 52χρονος επιχειρηματίας Β. Κ., ο οποίος βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις για τη ναύλωση του δεξαμενόπλοιου.
Μιλώντας στην «Καθημερινή», υποστήριξε ότι τον περασμένο Φεβρουάριο είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 1.000 – 1.200 τόνων με σκοπό την εισαγωγή πετρελαίου από τη Λιβύη στις εγκαταστάσεις εταιρείας συμφερόντων του, εκτός Αττικής.
Αποκάλυψε επίσης ότι γνώρισε τον 40χρονο προφυλακισμένο εφοπλιστή Μάκη Γιαννουσάκη το 2009 σε επαγγελματικό ταξίδι στο Ντουμπάι, όπου ο 40χρονος είχε εγκατασταθεί ήδη από το 2007, έχοντας συστήσει την εταιρεία G Tankers.
«Τον Φεβρουάριο απέκτησα πρόσβαση στην αγορά της Λιβύης για την εισαγωγή πετρελαίου στην Ελλάδα. Επρεπε λοιπόν να προχωρήσω άμεσα στη ναύλωση δεξαμενόπλοιου χωρητικότητας περίπου 1.000 τόνων».
Ο 52χρονος φέρεται αρχικά να απευθύνθηκε στον προφυλακισμένο εφοπλιστή Μάκη Γιαννουσάκη διερευνώντας το ενδεχόμενο ναύλωσης του «Aegean II», ενός εκ των τεσσάρων δεξαμενόπλοιων του 40χρονου.
Η συμφωνία δεν προχώρησε και ο 52χρονος στράφηκε στον Ελληνα ατζέντη Γ. Μπ., ο οποίος κατά πληροφορίες τα τελευταία 12 χρόνια εργάζεται σε μεγάλη εταιρεία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων με έδρα το Ντουμπάι. Μερικά 24ωρα αργότερα, ο τελευταίος ήρθε σε συμφωνία με την Klik Shipmanagement, πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Noor 1», για τη μετακίνηση του δεξαμενοπλοίου από το Ντουμπάι στην Ελλάδα και τη ναύλωσή του από τον 52χρονο.
Αυτός είχε συμφωνήσει να παραλάβει το πλοίο στις εγκαταστάσεις της εταιρείας συμφερόντων του και να υπογράψει ναυλοσύμφωνο μετά τον τεχνικό έλεγχο του «Noor 1».
Οπως δήλωσε στην «Καθημερινή», κατέβαλε στον ατζέντη Γ. Μπ. 100.000 ευρώ ως εγγύηση για την προφορική συμφωνία, στην οποία ρόλο εγγυητή είχε ο προφυλακισμένος εφοπλιστής Μάκης Γιαννουσάκης, που είχε φέρει σε επαφή τους δύο άνδρες. Σημειώνεται ότι στο παρελθόν το «Noor 1» ανήκε μεταξύ άλλων και στον 40χρονο. Ο επιχειρηματίας είπε στην «Κ» ότι το δεξαμενόπλοιο επρόκειτο να ξεκινήσει το ταξίδι του από τα Εμιράτα τον Μάρτιο, ωστόσο η άφιξή του στην Ελλάδα καθυστέρησε λόγω αλλεπάλληλων βλαβών που παρουσίασε το πλοίο στη διαδρομή. Ισχυρίστηκε επίσης πως ο ατζέντης κατέχει τιμολόγια που φέρεται να αποδεικνύουν ότι έγιναν εργασίες επισκευής στο καράβι όσο βρισκόταν αγκυροβολημένο ανοικτά του Ομάν. Εκεί πάντως, σύμφωνα με το Λιμενικό, φορτώθηκαν με λάντζες τα ναρκωτικά στο πλοίο. Ο 52χρονος είπε στην «Καθημερινή» ότι το πλοίο ελέγχθηκε πριν από τον διάπλου της διώρυγας του Σουέζ, ενώ αμέσως μετά ακινητοποιήθηκε εκ νέου εμφανίζοντας νέα βλάβη.
«Εστελνα οργισμένα sms και email διαμαρτυρόμενος για τις συνεχείς καθυστερήσεις. Κινδύνευα να χάσω τη δουλειά στη Λιβύη και έτσι άρχισα να ψάχνω άλλο καράβι για μίσθωση».
Τελικά, το «Noor 1» αγκυροβόλησε στη Βλήχα Ελευσίνας την 7η Ιουνίου (και όχι τις εγκαταστάσεις της εταιρείας του 52χρονου όπως προέβλεπε η προφορική συμφωνία). Το υποδέχτηκαν ο Μάκης Γιαννουσάκης και ο 29χρονος Αλβανός Σταύρος Λ., ο οποίος προφυλακίστηκε επίσης.
Σημειώνεται ότι ο προφυλακισμένος εφοπλιστής διατηρεί στενή φιλική σχέση με έναν ακόμα Ελληνα επιχειρηματία που επισκέπτεται συχνά το Ντουμπάι (είχε απασχολήσει με άλλη αφορμή την επικαιρότητα τον περασμένο Φεβρουάριο). Το εν λόγω πρόσωπο φέρεται να διατηρεί επαφή με τον ιδιοκτήτη του «Noor 1».