Ελλειψη χρημάτων… στάση εμπορίου. Αυτή είναι η κατάσταση που επικρατεί στη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων που ξεκίνησαν στις 10 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως και την Τετάρτη 31 Αυγούστου. H οικονομική ασφυξία που επικρατεί στην τοπική αγορά, με τις τοπικές επιχειρήσεις να βρίσκονται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, αποτυπώνεται και στην φετινή θερινή εκπτωτική περίοδο.
Η κίνηση παραμένει υποτονική, οι γενναίες προσφορές δεν αποτελούν «μαγνήτη» για τους Ρόδιους καταναλωτές, ενώ φειδωλοί είναι στις αγορές τους και οι τουρίστες.
Οι τουρίστες που είναι στην πλειονότητά τους χαμηλής οικονομικής στάθμης και οι εξαντλημένοι λόγω φορολογίας Ρόδιοι, δεν ξοδεύουν χρήματα στις εκπτώσεις ούτε φέτος και η κατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί μέχρι το τέλος της εκπτωτικής περιόδου.
Οι τουρίστες που ήρθαν και φέτος στη Ρόδο επέλεξαν κυρίως τις last booking κρατήσεις, με φθηνές τιμές και ως εκ τούτου δεν πρόκειται να αφήσουν χρήματα στην τοπική αγορά.
Οι Ρόδιοι βρίσκονται μπροστά σε μια φορολογική λαίλαπα με τις υποχρεώσεις να έχουν ήδη ξεκινήσει και τις δόσεις να τρέχουν, οπότε δεν περισσεύουν χρήματα για «περιττά» έξοδα, όπως λέει στην «δ» ο γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου της Ρόδου κ. Κ. Σπανός. Οι εκπτώσεις, δεν λειτουργούν πλέον ως πόλος έλξης από τότε που η διάρκειά τους έφτασε τους δύο μήνες και σε συνδυασμό και με την οικονομική δυσχέρεια που επικρατεί, όφελος έχουν μόνο τα πολυκαταστήματα και πολύ λιγότερο τα υπόλοιπα καταστήματα.
Είναι πάντως γεγονός, πως οι εκπτώσεις έχουν καταστεί «δώρο άδωρον» τόσο για τους εμπόρους και τους καταστηματάρχες όσο και για τους καταναλωτές, αφού παρά τις γενναίες εκπτώσεις δεν υπάρχουν χρήματα για να κινηθούν στην τοπική αγορά. Με δεδομένες μάλιστα τις οικονομικές υποχρεώσεις των φορολογουμένων μέχρι τις γιορτές και με τα έξοδα συνεχώς να διογκώνονται λίγοι είναι εκείνοι που μπορούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να επωφεληθούν των χαμηλών τιμών, που υπάρχουν στην τοπική αγορά.
Πολλά καταστήματα πάντως, προχώρησαν σε μείωση τιμών που αγγίζει το 50% με 60% από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων, ενδεικτικό της ανάγκης για προσέλκυση καταναλωτών.
Όπως λένε καταστηματάρχες στην «δ», ο κόσμος πλέον δεν έχει διάθεση ούτε καν να βγει για βόλτα στα μαγαζιά, για να κοιτάξει βιτρίνες και να ρίξει διερευνητικές ματιές, όπως συνέβαινε παλαιότερα. Στην περίοδο της οικονομικής κρίσης πάντως, το «κάθε πέρσι και καλύτερα» αποτελεί αδιαμφισβήτητο χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά της Ρόδου.