Ελεγχο στα οικονομικά της Πυροσβεστικής θα πραγματοποιήσουν το επόμενο διάστημα κλιμάκια ελεγκτών του υπουργείου Οικονομικών. Η υπόθεση αφορά οφειλές εκατομμυρίων της Πυροσβεστικής προς το ΝΑΤΟ, το ακριβές ύψος των οποίων, ωστόσο, αμφισβητείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Σώματος. Η διαδικασία ελέγχου ξεκινά λίγες ημέρες μετά την αιφνίδια παραίτηση του μέχρι πρότινος αρχηγού του Σώματος Γιάννη Καρατζιά, που τροφοδοτεί συζητήσεις στο εσωτερικό της Πυροσβεστικής.
Η οικονομική εκκρεμότητα μεταξύ Πυροσβεστικής και ΝΑΤΟ χρονολογείται από το 2012 και αφορά, μεταξύ άλλων, χρήματα που δαπανήθηκαν για την επισκευή του στόλου των ιδιόκτητων ελικοπτέρων του Π.Σ., τα οποία παρέμεναν επί χρόνια καθηλωμένα στο έδαφος λόγω έλλειψης τεχνικής συντήρησης. Επειτα από σειρά άγονων διαγωνισμών, η τότε ηγεσία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης είχε αναθέσει στον νατοϊκό οργανισμό NSPA – NATO Support and Procurement Agency να μεσολαβήσει –σε ρόλο μεσίτη– για να βρεθεί ο ανάδοχος που θα αναλάμβανε τη συντήρηση των ελικοπτέρων. Πράγματι, ο ανάδοχος βρέθηκε και το διάστημα που ακολούθησε προχώρησε σε εκτεταμένες εργασίες επισκευής και συντήρησης, που προβλέπονται έπειτα από 12 χρόνια συνεχούς λειτουργίας των ελικοπτέρων. Ο «συντηρητής» εξοφλήθηκε από τον νατοϊκό οργανισμό, ο οποίος όμως δεν έλαβε ποτέ τα χρήματα από την Ελλάδα. Επιπλέον, υπήρξε διαφωνία επί της τιμολόγησης του έργου. Κι αυτό διότι η ελληνική πλευρά αμφισβήτησε την αναγκαιότητα «ριζικού» (και περισσότερο δαπανηρού) σέρβις που πραγματοποιήθηκε σε ελικόπτερα με 6ετή λειτουργία, αλλά πολύχρονη καθήλωση και σοβαρά μηχανικά προβλήματα. Διαφωνίες μεταξύ NSPA και Πυροσβεστικής υπάρχουν και σε ό,τι αφορά τις συμβάσεις μίσθωσης των ελικοπτέρων τύπου Ερικσον και Καμόφ, που χρησιμοποιούνται κατά την αντιπυρική περίοδο. Μάλιστα, το θέμα δεν αποκλείεται να οδηγήσει τις δύο πλευρές στα δικαστήρια.
Για τη διερεύνηση της υπόθεσης, η ηγεσία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης φέρεται να έχει αποταθεί σε ελεγκτές του υπ. Οικονομικών, ενώ συστάθηκε επιτροπή υπό τον νυν υπαρχηγό του Σώματος που θα εξετάσει το θέμα. Πάντως, οι τρεις διαγωνισμοί που πρόσφατα προκήρυξε η Πυροσβεστική, εκτός διαδικασιών και μηχανισμών ΝΑΤΟ, για τη μίσθωση ελικοπτέρων και τη συντήρηση των ιδιόκτητων βγήκαν άγονοι, λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος.
Καθημερινή