Προθεσμία μέχρι σήμερα στις 17.00 έχει δώσει η Υπηρεσία Πολτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ryanair «να σταματήσει να ψεύδεται προς τους επιβάτες, που ακυρώνονται οι πτήσες τους, όσον αφορά στα δικαιώματά τους.
Η CAA δήλωσε στην αεροπορική εταιρεία ότι πρέπει να εκδώσει ένα δελτίο τύπου και να ενημερώσει την ιστοσελίδα της, ώστε να καταστεί σαφές στους πελάτες ότι έχουν δικαίωμα αναδρομολόγησης με άλλη αεροπορική εταιρεία.
Εάν δεν το κάνει αυτό, η CAA θα κινήσει νομικές διαδικασίες για να αναγκάσει την αεροπορική εταιρεία να συμμορφωθεί με τους κανόνες της ΕΕ261, ο οποίος καλύπτει τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις πτήσεων.
Σε ερώτηση προς την Raynair αν θα ανταποκριθεί στα αιτήματα της CAA, εκπρόσωπος της εταιρίας δήλωσε: «Θα συναντηθούμε με την CAA και θα συμμορφωθούμε πλήρως με τις απαιτήσεις της».
Περισσότεροι από 700.000 επιβάτες έχουν πληγεί από δύο σειρές ακυρώσεων πτήσεων.
Η αρχή επενέβη μετά την ανακοίνωση της εταιρίας για διακοπή κυκλοφορίας 25 αεροσκαφών το Νοέμβριο με ακόμα 10 να ακολουθούν τον Απρίλιο του 2018, προκαλώντας χάος στους επιβάτες που αντιμετωπίζουν ήδη ακυρώσεις 2,000 πτήσεων το Σεπτέμβρη και τον Οκτώβρη λόγω «αναταραχών» στο κυλιόμενο ωράριο των πιλότων.
Η εταιρία αντιμετώπισε ακόμα και επικρίσεις από την υπηρεσία καταναλωτή, παρόλο που πρόσφερε 40€ σε κάθε ένα από τους επιβάτες των ακυρωμένων πτήσεων, με τον διευθυντή της εταιρίας, Alex Neill, να μιλάει για «ολοκληρωτική καταστροφή που φτάνει περί τις 750.000 δυσαρεστημένους πελάτες». Ο Neill πρόσθεσε: «με την κατάσταση αυτή ουσιαστικά η Ryanair ακύρωσε τα Χριστούγεννα για τους επιβάτες της!»
Η Ryanair αποκάλυψε εχθές πως 34 δρομολόγια πρόκειται να βγουν από το χειμερινό πρόγραμμα από το Νοέμβριο, συμπεριλαμβανομένων αυτών από Stansted προς Εδιμβούργο και από Γλασκόβη και Gatwick προς Μπέλφαστ.
Stop για την Alitalia
Παράλληλα, η εταιρία αποχώρησε από την προσφορά της για την ιταλική εταιρία, Alitalia, λέγοντας: «για να μπορέσει να επιδιορθώσει το πρόβλημα του χειμερινού προγράμματος, η Ryanair θα απέχει από κάθε άλλη επιχειρηματική ενέργεια, ξεκινώντας από το ενδιαφέρον που είχε δείξει για την Alitalia.” Εκπρόσωπός της σήλωσε ότι «ενημερώσαμε τη διοίκηση της Alitalia πως δεν θα ενδιαφερθούμε για την εταιρία, ούτε θα καταθέσουμε εκ νέου κάποια προσφορά.»
Πηγή της CAA ανέφερε εχθές πως οι κινήσεις εναντίον της Ryanair ξεκίνησαν λόγω του ότι επίμονα αποπροσανατολίζει τους επιβάτες, με ανακριβείς πληροφορίες, αναφορικά με τα δικαιώματά τους μετά τις πρόσφατες ακυρώσεις. Σημείωσε ακόμα πως νωρίτερα αυτό τον μήνα, μετά την ανακοίνωση των ακυρώσεων χιλιάδων πτήσεων, επικοινώνησε με την εταιρία για να εξηγήσει τις νομικές υποχρεώσεις της απέναντι στους πελάτες της. «Ζητούσαμε διαβεβαιώσεις σχετικά με το πώς και πότε θα εξυπηρετούνταν οι επιβάτες σε εναλλακτικές πτήσεις», τόνισε χαρακτηριστικά, ενώ ζητήθηκε από την εταιρία να διασφαλίσει τους πελάτες της μέσω δημόσιας δήλωσης ότι δεν παραπλανήθηκαν, αλλά έλαβαν ακριβείς πληροφορίες για τα δικαιώματά τους.
Σύμφωνα με την CAA με την ανακοίνωση εκατοντάδων ακόμα ακυρώσεων, η εταιρία δεν κατάφερε να παράσχει τις αναγκαίες πληροφορίες στους πελάτες της, όσον αφορά τα δικαιώματά τους ιδίως σχετικά με τα εναλλακτικά δρομολόγια και τις παροχές που τους αναλογούν χωρίς κόστος, ενώ ενημερώθηκε η Ryanair πως επισπεύδονται οι νομικές διαδικασίες εναντίον της.
Ο διοικητής της CAA, Andrew Haines, ανέφερε: «υπάρχουν συγκεκριμένοι νόμοι που βοηθούν τους επιβάτες σε περίπτωση ακύρωσης, βοηθώντας να μειωθούν η αναστάτωση και η ταλαιπωρία. Έχει γίνει ξεκάθαρο στην εταιρία το ποιες είναι οι υποχρεώσεις της απέναντι στους πελάτες, σχετικά με την εύρεση εναλλακτικών δρομολογίων και την παροχή συγκεκριμένων πληροφοριών που τους αφορούν. Όμως, η χθεσινή ανακοίνωση της Ryanair απέτυχε να το ξεκαθαρίσει.»
Η εταιρία κινδυνεύει να δικαστεί σύμφωνα με πράξη του 2002 λόγω άρνησής της να συμμορφωθεί με τους κανόνες της Ε.Ε για τις ακυρώσεις πτήσεων.
Η μέγιστη τιμωρία είναι ένα πολύ μεγάλο πρόστιμο αν η εταιρία αποτύχει στη σωστή πληροφόρηση των επιβατών της.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, μετά τις τελευταίες ακυρώσεις είπε: «Λυπούμαστε ειλικρινά για την ταλαιπωρία των επιβατών μας, που επηρεάζονται από τις ακυρώσεις πτήσεων της τελευταίας εβδομάδας ή από τις αλλαγές στο πρόγραμμα που έγιναν σήμερα. Παρόλο που πάνω από το 99% των 129 εκατομμυρίων πελατών μας δεν επηρεάστηκε από τις ακυρώσεις, μετανιώνουμε για οποιαδήποτε αμφιβολία δημιουργήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα σχετικά με την αξιοπιστία της Ryanair ή με το ενδεχόμενο περαιτέρω ακυρώσεων. Όλοι οι επιβάτες που επηρεάστηκαν από τις αναταραχές αυτές δέχτηκαν διευκολύνσεις ή ολοκληρωτική επιστροφή χρημάτων σύμφωνα με τις διατάξεις του EU261».