Τοπικές Ειδήσεις

Είναι καλή η κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία

Απαντήσεις στον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ρόδου, αναφορικά με την πρόσφατη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν για ζητήματα σχετικά με τα κενά στα σχολεία κυρίως στον κλάδο της ειδικής αγωγής, αλλά και τα κτηριακά ζητήματα που υπάρχουν σε σχολικά συγκροτήματα τόσο στη Ρόδο, όσο και στα υπόλοιπα νησιά, έδωσε μέσω της ‘δημοκρατικής’ ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, κ. Μπάμπης Ψαρράς.
«Δεν μπορούμε να τα μηδενίζουμε όλα. Ένα συντριπτικά μεγάλο ποσοστό εκπαιδευτικών βρίσκονται στην θέση τους σε 16 νησιά της περιοχής ευθύνης μας» – ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Επειδή βρισκόμαστε στην έναρξη του σχολικού έτους κι έχω συνεργαστεί με όλους τους φορείς της σχολικής κοινότητας (με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών, με την Ένωση Γονέων, κ.ο.κ.) έχω μια πλήρη εικόνα της εξέλιξης των πραγμάτων στη Διεύθυνσή μας, στο νομό Δωδεκανήσου. Από τους δύο άξονες στους οποίους αναφέρθηκε ο Σύλλογος, θα μείνω στον ένα –αυτόν που έχει σχέση με το ανθρώπινο δυναμικό, καθώς το κτηριακό είναι ένα ζήτημα που άπτεται, κυρίως στην αρμοδιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η πραγματικότητα, όπως καταγράφεται με τα αληθινά δεδομένα είναι διαφορετική σε σχέση με αυτά που παρουσιάζουν από την συνδικαλιστική σκοπιά. Για να είμαστε αντικειμενικοί, θα πρέπει να δούμε τη συνολική εικόνα, η οποία είναι η εξής:
Μέχρι και την 1η Σεπτεμβρίου 2023, διορίστηκαν περίπου 200 μόνιμοι εκπαιδευτικοί και πάνω από 450 αναπληρωτές. Σε συνδυασμό με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς που υπάρχουν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Δωδεκανήσου, δεν υπάρχει κανένα κενό, πρωινό. Τα πρωινά τμήματα δημοτικών και νηπιαγωγείων, σε όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου (περιοχής ευθύνης μας) λειτουργούν μέχρι το μεσημέρι, απρόσκοπτα και κανονικά. Αυτό δεν πρέπει να το αποσιωπούμε και να το παραβλέπουμε. Υπάρχουν, πράγματι κενά αλλά τα εντοπίζουμε.
Η πραγματική διάσταση είναι ότι τα πρωινά, λειτουργούν με απόλυτη πληρότητα σε όλα τα σχολεία στα νησιά. Δεν υπάρχει τμήμα χωρίς δάσκαλο/α και νηπιαγωγό. Επιπλέον, δεν υπάρχει σχολική μονάδα που να μην έχει καλύψει ένα μέρος ή το σύνολο των ωρών ειδικοτήτων. Να ξεκαθαρίσουμε ότι, στην πλειονότητα των σχολικών μονάδων έχουμε αρκετά έως πολλές ώρες ειδικοτήτων. Δεν τις έχουμε όλες –όμως το πρόγραμμα είναι σε πλήρη ανάπτυξη.
Άλλα σχολεία φτάνουν μέχρι τις δύο, άλλα μέχρι τις τρεις και άλλα, μέχρι τις τέσσερις το μεσημέρι. Επειδή το ανθρώπινο δυναμικό, λειτουργεί σαν ένας ‘ζωντανός οργανισμός’ προϋπολογίστηκαν όλα τα κενά: από τους μόνιμους, τους αναπληρωτές κ.λπ. Ένα ποσοστό έχουν πάρει άδειες για διάφορους λόγους. Πρόκειται για ένα ποσοστό 1 προς 5 (δηλαδή το 20-25% που φεύγουν με νόμιμες άδειες). Ωστόσο, αυτό δημιουργεί στην δική μας Διεύθυνση και κατ’ επέκταση προς το Υπουργείο, διαρκώς την ανάγκη, να προσδιορίζει τα κενά του για να πάει στην 2η φάση –που την αναμένουμε την επόμενη εβδομάδα- για να καλυφθούν αυτά τα κενά. Αυτή είναι η συνολική εικόνα, η οποία είναι θετική και ορατή προς την κοινωνία. Συνεπώς, τα σχολεία μας λειτουργούν κανονικά, τα παιδιά φοιτούν κανονικά χωρίς προβλήματα και τα ολοήμερα αναπτύσσονται μέχρι κάποιες ώρες.
Για να απαντήσω και στο θέμα της ειδικής αγωγής, να διευκρινίσω ότι δεν είναι μόνο η παράλληλη στήριξη. Είναι τα ειδικά σχολεία, τα ειδικά νηπιαγωγεία, τα ειδικά δημοτικά. Όλες αυτές οι σχολικές μονάδες, λειτουργούν σε ένα πάρα πολύ καλό επίπεδο, με μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών –είτε ειδικών παιδαγωγών, είτε ειδικοτήτων. Προφανώς, κάποιες ειδικότητες απουσιάζουν. Π.χ. μπορεί να θέλαμε 10 εργοθεραπευτές και ήρθαν 3 –και περνάμε στην επόμενη φάση για να τους ζητήσουμε. Αλλά η συντριπτική πλειονότητα που ζητήσαμε στην ειδική αγωγή είναι εδώ.
Τα μέλη του Συλλόγου, αναφέρθηκαν στο παράδειγμα του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου που ανοίξαμε στην Κρεμαστή. Αυτό το σχολείο έχει 13 μαθητές (στο μαθητολόγιο) και 8 εκπαιδευτικούς (3 ειδικούς παιδαγωγούς και 5 ειδικοτήτων). Θεωρώ ότι είναι μια πολύ καλή αναλογία. Μπορεί να γίνει καλύτερη; Ασφαλώς. Δεν υπάρχει όριο προς τα πάνω για να εξυπηρετούμε τις δομές τις Ειδικής Αγωγής.
Αλλά να μην αποπνέει και μιζέρια, η προσέγγιση κάποιων» -τόνισε.
Μιλώντας και για την παράλληλη στήριξη, ο κ. Ψαράς ξεκαθάρισε τα εξής:
«Στην πρώτη φάση, δεν καλύφθηκαν όλα τα παιδιά με εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης. Όμως, ο Σεπτέμβριος ξεκινάει στις 11 και περνάει μια περίοδος μαθησιακής προσαρμογής. Τα παιδιά είναι στην τάξη και κάνουν μάθημα, στην περίοδο της προσαρμογής οι εκπαιδευτικοί βλέπουν τις ανάγκες τους, κάνουν τον σχεδιασμό ύλης κ.λπ. και όταν τελειώσει ο μήνας, θα διοριστούν νέοι εκπαιδευτικοί για να συμπληρώσουν τα κενά. Μόλις χτες, το Υπουργείο ανακοίνωσε προσλήψεις 7000 θέσεων για να καλυφθούν τα κενά. Και θα δούμε πώς θα κατανεμηθούν, ώστε να συμπληρώσουμε τα κενά στις παράλληλες στηρίξεις. Αυτό, ωστόσο, γίνεται με μια διαφορά 20 ημερών. Απαιτείται δηλαδή μια περίοδος. Δεν θα είναι έτσι, όλη η χρονιά».
Αναφορικά με το κτηριακό, ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου υπογράμμισε πως υπάρχουν πολλά προβλήματα, αλλά είναι καθαρά θέμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης: «Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα, αλλά δεν είναι αρμοδιότητα του Προϊσταμένου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου. Εκτιμώ ότι έχουν δοθεί απαντήσεις από τους τοπικούς φορείς για τον προγραμματισμό και τις κινήσεις που γίνονται…» -κατέληξε.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου