Σημαντικές φαίνεται να είναι οι αλλαγές – ανατροπές για την ακρίβεια – που η κρίση επέφερε στον τρόπο με τον οποίο οι Έλληνες καταναλώνουν.
Σε έρευνα λοιπόν που παρουσιάστηκε πρόσφατα από το γνωστό περιοδικό του λιανικού εμπορίου σελφ σερβις σε ημερίδα για τα σούπερ μάρκετ φαίνεται πως η κρίση ενδυνάμωσε τις τάσεις που ήδη είχαν σχηματιστεί στην αρχή της (2008-2009). Για παράδειγμα η τιμή είναι πιο ισχυρό κριτήριο επιλογής καταστήματος στην Ελλάδα από ό,τι στην υπόλοιπη Ευρώπη ενώ το 2014 όπως τονίζει η εταιρεία ερευνών ΙRI, οι 7 μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων συγκεντρώνουν τα 9 από τα 10 ευρώ της αγοράς (όπως αναφέρει σχετική μελέτη της εταιρείας ερευνών στο χώρο Nielsen)
Παράλληλα, 6 στους 10 Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν πως θα ξοδεύουν λιγότερα σε κάθε επίσκεψη για αγορές στο μέλλον (Nielsen) ενώ το 1/3 όσων κάνουν αγορές online έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν σούπερ μάρκετ (στοιχεία διεθνούς έρευνας dunnhumby).
Πηγή: newmoney.gr