Ειδήσεις

Αύξηση 75,8% των διεθνών αεροπορικών θέσεων της Κίνας με πτήσεις σε Ευρώπη και Ελλάδα

Οι Κινέζοι ταξιδεύουν ακόμη περισσότερο μετά την περίοδο του κορονοϊού και αλλάζουν τα δεδομένα, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Mabrian Technologies για την συνδεσιμότητα των δέκα μεγαλύτερων αεροπορικών αγορών του κόσμου.

Η έρευνα της Mabrian στα αεροδρόμια και τις αεροπορικές
Η Mabrian ανέλυσε τις 10 κορυφαίες χώρες με την καλύτερη διεθνή αεροπορική συνδεσιμότητα κατά τη διάρκεια του 2024. Στην ανάλυση αντανακλάται η ισχυρή ανάκαμψη της διαθεσιμότητας αεροπορικών θέσεων από την Κίνα.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Mabrian, η διαθεσιμότητα διεθνών αεροπορικών θέσεων της Κίνας το 2024, αυξάνεται κατά 75,8% σε σύγκριση με πέρυσι, ξεπερνώντας τις 75,6 εκατομμύρια θέσεις χωρητικότητας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024.

Η κατάταξη έχει καταρτιστεί με βάση τα στοιχεία διαθεσιμότητας θέσεων σε πτήσεις που έχουν προγραμματιστεί σε διεθνείς, απευθείας πτήσεις μιας διαδρομής, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024. Το σύνολο των αεροπορικών θέσεων για αυτές τις 10 χώρες ανέρχεται στο 43% των παγκόσμιων αεροπορικών θέσεων εξερχόμενων πτήσεων κατά τη διάρκεια των 12 μηνών που αναλύθηκαν.

Η θέση της Ελλάδας
Στην κατάταξη οι ΗΠΑ είναι στην πρώτη θέση με 165,5 εκατ. αεροπορικές θέσεις (αύξηση 8,8%) και ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο με 152,6 εκατ. θέσεις (+6,4%) και η Ισπανία στην τρίτη θέση με 115,7 εκατ. θέσεις (+11,5%).

Στη συνέχεια βρίσκουμε τη Γερμανία (112 εκατ. θέσεις, +8,2%) την Γαλλία (86,2 εκατ. θέσεις, +5%) τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (85,6 εκατ. θέσεις, +10,2%) την Ιταλία (84,9 εκατ. θέσεις, +13,7%) την Κίνα (75,6 εκατ. θέσεις, +75,8%) την Τουρκία (72,7 εκατ. θέσεις, +8,9%) και την Ιαπωνία (60,8 εκατ. θέσεις, +35,1%).

Η Ελλάδα μπορεί να μην είναι στις 10 χώρες με την υψηλότερη αεροπορική συνδεσιμότητα παγκοσμίως ωστόσο το 2024 παρουσιάζει έναν από τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης συγκρινόμενη με τις πέντε ευρωπαϊκές χώρες με τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης της συνδεσιμότητας.

Η Ελλάδα κατέχει την 25η θέση στον κατάλογο των αγορών με τις καλύτερες διεθνείς συνδέσεις παγκοσμίως, σύμφωνα με την Mabrian Technologies όμως η διεθνής αεροπορική συνδεσιμότητα αυξήθηκε κατά 10,5% το 2024 σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Πρόκειται για στοιχεία που αφορούν αποκλειστικά σε αεροπορικές θέσεις προς το εξωτερικό (σε πτήσεις που συνδέουν την Ελλάδα με άλλες χώρες) και δεν λαμβάνουν υπόψη τα δρομολόγια εσωτερικού.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece αλλά και το αεροδρόμιο Ηρακλείου με τις παλαιότερες και νέες συνδέσεις συνέβαλλαν στην αύξηση αυτή.

Στρατηγικός στόχος η Κίνα
Στο πλαίσιο της αύξησης της συνδεσιμότητας των ελληνικών αεροδρομίων και ιδιαίτερα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, η ανάπτυξη της συνδεσιμότητας με την Κίνα είναι στρατηγικός στόχος. Το 2024 στο πλαίσιο του στόχου αυτού αυξήθηκαν τα απευθείας δρομολόγια της Αθήνας με Πεκίνο και Σαγκάη με επιπλέον πτήσεις της Air China (Πεκίνο) και της Juneyao Air. (Σανγκάη).

Μέτρο σύγκρισης της αεροπορικής κίνησης από Κίνα προς Ελλάδα, είναι το 2019 όταν οι κινέζοι που έφτασαν στη χώρα μας ήταν 300.000 (round trip) με το 10% μόνο να ταξιδεύει απευθείας, ενώ το 2023 οι αφίξεις «έπιασαν» το 90% του 2019. Για το 2024 η εκτίμηση είναι ότι θα ξεπεραστεί το όριο του 2019.

Σύμφωνα με έρευνα της European Travel Commission ETC που αφορά το πρώτο τετράμηνο του 2024 η χώρα μας με ποσοστό 12% καταλαμβάνει τη δέκατη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών που οι κινέζοι σχεδιάζουν επίσκεψη στην Ευρώπη το 2024. Η διάθεση για ταξίδια είναι πιο έντονη μεταξύ των πολιτών από το Πεκίνο, τη Σαγκάη και τη Γκουανγκζού.

 
Η επιστροφή των Κινέζων στην Ευρώπη
Η μελέτη αποκαλύπτει σημαντική αύξηση σε ετήσια βάση της πρόθεσης για ταξίδια στο εξωτερικό από την Κίνα, με το 83% των ερωτηθέντων να εκδηλώνουν ενδιαφέρον για επίσκεψη στην Ευρώπη, ποσοστό αυξημένο κατά 9% σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση αυτή υποστηρίζεται από διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της επαναφοράς των πτήσεων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, η οποία έχει καταστήσει τα ταξίδια πιο προσιτά.

Η κινεζική αγορά είναι μία από τις 20 μεγαλύτερες πλέον αγορές από την Αθήνα, έχει ανακτήσει μέσα στο 2023 το 90% της κίνησης του 2019, τόνισε ο Γιάννης Παράσχης σε εκδήλωση τον περασμένο Απρίλιο στο πλαίσιο ανάπτυξης νέων πτήσεων από την , μεταξύ Αθήνας και Σανγκάης.

Σε μια αγορά στρατηγικής σημασίας όπως είναι η Κίνα, η Σαγκάη έχει έως τώρα καταγράψει τα υψηλότερα ποσοστά κίνησης μέσω ενδιάμεσων προορισμών στην Αθήνα, συνεπώς η έναρξη της νέας απευθείας σύνδεσης για πρώτη φορά, αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές αναπτυξιακές εξελίξεις για το αεροδρόμιό μας, την πόλη μας και τη χώρα, επεσήμανε η διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, Ιωάννα Παπαδοπούλου.

Στην κατεύθυνση, δε, ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης από την Κίνα προς την Ελλάδα και την Ευρώπη εν γένει, η Juneyao Air έχει συνάψει συμφωνία για πτήσεις με χρήση κοινών κωδικών (code-share) με την Aegean Airlines, τον μεγαλύτερο εθνικό αερομεταφορέα.

Γιατί ταξιδεύουν οι Κινέζοι
Με βάση τα δημογραφικά στοιχεία για την κινεζική αγορά, όπως αυτά προκύπτουν από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι Κινέζοι ταξιδεύουν κατά κύριο λόγο για αναψυχή. Πιο αναλυτικά, το 2023 το 72% των Κινέζων ταξίδεψε για αναψυχή, το 17% για επαγγελματικούς λόγους και το 10% για να επισκεφθεί φίλους και συγγενείς.

Παραδοσιακά το 52% των Κινέζων προγραμματίζει το ταξίδι του με τη βοήθεια ενός τουριστικού πράκτορα και το 47% προχωρά σε κράτηση μέσω της ιστοσελίδας αεροπορικής εταιρείας.

Ο μέσος όρος των ταξιδιών τους στην Ελλάδα είναι 12 ημέρες, εκ των οποίων τις 4 τις αφιερώνουν στην Αθήνα. Πρόκειται, δε, για ταξιδιώτες υψηλής δαπάνης, γεγονός υψηλής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό, δεδομένου ότι στρατηγικός στόχος της ελληνικής κυβέρνησης είναι η προσέλκυση τουριστών με «γερά» πορτοφόλια.

Πηγή: ot.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου