Οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες τον τομέα του Τουρισμού ήταν το θέμα του τελευταίου πάνελ στο 27ο ετήσιο συνέδριο “Η Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας” που διοργανώνει το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο με τίτλο “H Ελλάδα και το διεθνές μεταβαλλόμενο περιβάλλον: Μια ματιά στο μέλλον”.
Στις τελευταίες εξελίξεις και προοπτικές του κλάδου αναφέρθηκε στην ομιλία της η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά. “Το 2016 είναι ακόμη μια χρονιά υψηλών επιδόσεων, όπου οι αφίξεις για πρώτη φορά θα ξεπεράσουν τα 27 εκατ. Η εξέλιξη αυτή δεν ήρθε τυχαία, αλλά ήρθε μετά από πολλές επικοινωνιακές πρωτοβουλίες, την ανάδειξη νέων τουριστικών προορισμών και θεματικών προϊόντων. Επίσης προσελκύσαμε μεγάλες τουριστικές επενδύσεις και συνεργαστήκαμε πολύ καλά με τις περιφέρειες και τον ιδιωτικό τομέα. Το 2017 συνεχίζουμε ακόμη πιο δυνατά για να ενισχύσουμε την εικόνα της χώρα μας ως τουριστικό προορισμό. Σε αυτή τη προσπάθεια όλες οι νέες τεχνολογίες έχουν κομβικό ρόλο”, ανέφερε η κα. Κουντουρά.
“Ανταποκρινόμενοι στις παγκόσμιες τάσεις , επιχειρούμε μέσα από τη χρήση των σύγχρονων μέσων και εργαλείων που διαθέτει η τεχνολογία, να προβάλλουμε και να προωθήσουμε με τον πιο σύγχρονο και πλέον αποτελεσματικό τρόπο την Ελλάδα στις αγορές- στόχους. Ταυτόχρονα, εισαγάγουμε και αξιοποιούμε όλες τις σύγχρονες μεθόδους που εντάσσονται σε ένα δυναμικό πεδίο ανάπτυξης στον τομέα του τουρισμού, προκειμένου να καταστήσουμε ακόμη πιο φιλικό το επιχειρηματικό και επενδυτικό πλαίσιο. Θέλουμε να δημιουργήσουμε τις συνθήκες εκείνες ώστε οι επιχειρήσεις να αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια και εργαλεία και να εξασφαλίσουν ότι θα είναι ισχυρά ανταγωνιστικές, καλύπτοντας πλήρως τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των επισκεπτών”, πρόσθεσε.
Ο Βασίλης Καφάτος, Consulting Leader της Deloitte, αναφέρθηκε στο 2007, ένα έτος ορόσημο όπως το χαρακτήρισε για τις νέες τεχνολογίες, κυρίως λόγω της επέκτασης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. “Η ψηφιακή επανάσταση αποτελεί τον καταλύτη για νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Η επίπτωσή της στον Τουρισμό είναι ακόμη πιο έντονη, στο κλάδο της διαμονής, των μεταφορών αλλά και της εστίασης. Η Deloitte εκπόνησε μια μεγάλη έρευνα στην οποία φάνηκε πως τα ψηφιακά μέσα αλλάζουν ραγδαία τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές διαμορφώνουν το ταξίδι τους”.
Τη σκυτάλη πήρε η Μαρία Φούντα, Διευθύντρια Marketing της Google Ελλάδας, η οποία μίλησε για τις πολλές δυνατότητες που προσφέρουν σήμερα οι νέες τεχνολογίες για την προβολή των προορισμών της χώρας. “Ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο το τουριστικός τομέας ανθίζει, στην Ελλάδα υπολογίζεται πως μόνο 8% των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να δέχονται κρατήσεις. Πρέπει ακόμη πολλά να γίνουν”, τόνισε.
Τέλος ο Ανδρέας Στυλιανόπουλος, Μέλος Δ.Σ. του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και Πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου αναφέρθηκε στην άνοδο του Τουρισμού τα τελευταία χρόνια, στις προσπάθειες που έχουν γίνει από τον ιδιωτικό τομέα και τις τοπικές οικονομίες, αλλά στην προσέλκυση νέων επενδύσεων.
capital.gr