«Χλιαρή» ήταν η κίνηση στην αγορά της Ρόδου στο τριήμερο της Back Friday και της κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων. Οι …δελεαστικές προσφορές δεν κατάφεραν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών οι οποίοι προφανώς προτίμησαν να κάνουν αγορές από το διαδίκτυο. Μεγαλύτερη ήταν η κίνηση στις καφετέριες παρά στις εμπορικές επιχειρήσεις σύμφωνα με τους καταστηματάρχες.
Οι καταναλωτές δεν σχημάτισαν αυτή τη φορά ουρές έξω από τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, έτοιμοι να «χτυπήσουν» τα αντικείμενα που είχαν επιλέξει σε «Black Friday» τιμές. Έμοιαζε σαν μία μέρα όπως όλες οι άλλες. Άλλωστε αυτή τη φορά είχε παραταθεί η διάρκεια της συγκεκριμένης προωθητικής ενέργειας και δεν ήταν απαραίτητο για τους καταναλωτές να προσέλθουν στα καταστήματα την Παρασκευή, τονίζει ο Γενικός Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, κ. Κώστας Σπανός.
Παρατηρείται γενικότερα ότι κερδίζει έδαφος το ηλεκτρονικό εμπόριο (κυρίως προϊόντων τεχνολογίας) με τους ενδιαφερόμενους να επιλέγουν από τα ηλεκτρονικά καταστήματα τα είδη που επιθυμούν, τα οποία παραλαμβάνουν στο σπίτι τους, ή από τα φυσικά καταστήματα των αλυσίδων στη Ρόδο.
Επιπλέον, οι περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες ήταν ενδεχομένως ένας ακόμη λόγος για την μικρή ανταπόκριση του κόσμου στις προσφορές και τη μη ικανοποιητική προσέλευση στην αγορά.
Όπως διαπιστώθηκε για μία ακόμη φορά, μεγαλύτερη ήταν η κίνηση των καταστημάτων των μεγάλων αλυσίδων σε σύγκριση με τα τοπικά καταστήματα. Αρκετά έμειναν μάλιστα κλειστά την Κυριακή, αποφεύγοντας τον ανταγωνισμό με τις αλυσίδες. Ακόμη και όσα καταστήματα άνοιξαν στο Μαντράκι, έκλεισαν νωρίτερα και δεν τήρησαν το πλήρες προβλεπόμενο ωράριο αφού δεν «σταύρωσαν» πελάτη. Περιττό να αναφερθεί ότι δεν λειτούργησαν την Κυριακή οι «περιφερειακές» αγορές εκτός της πόλης.
Χθες Δευτέρα, συνεχίστηκαν οι προσφορές λόγω της Cyber Monday αντίστοιχη προωθητική ενέργεια με αυτή της Black Friday που προσφέρει ευκαιρία σε μικρότερους διαδικτυακούς λιανοπωλητές να ανταγωνιστούν τις μεγαλύτερες αλυσίδες. Και στα φυσικά καταστήματα υπήρχαν εκπτώσεις και προσφορές με το μοτίβο της μικρής ανταπόκρισης να επαναλαμβάνεται και στη συγκεκριμένη περίπτωση.
«Η αποτίμηση του τριημέρου των προσφορών, είναι μάλλον μέτρια για την αγορά της Ρόδου. Δεν υπήρξε μεγάλη προσέλευση. Περισσότερο κινήθηκαν τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών αν και δεν είδαμε τις ουρές του κόσμου όπως τις άλλες χονιές. Μικρότερη ζήτηση είχαν είδη ένδυσης και υπόδησης», δήλωσε ο κ. Σπανός.
Την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου αναμένεται να ξεκινήσει το εορταστικό ωράριο λειτουργίας της αγοράς και τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά και την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου, μία εβδομάδα ακριβώς πριν από τα Χριστούγεννα. Εκτιμάται ότι η κίνηση θα κορυφωθεί την τελευταία εβδομάδα με τους κατανωτές να σπεύδουν για τα αναγκαία δώρα έχοντας λάβει και το δώρο των Χριστουγέννων οι ιδιωτικοί υπάλληλοι.