Μετά τον Ιανουάριο του 2016 θα ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο αναφορικά με την έκβαση της επόμενης τουριστικής σεζόν.
Τότε, όπως δήλωσε στη «δ» ο τουριστικός πράκτορας κ. Γιάννης Καμπούρης, θα είναι πιο ξεκάθαρο το τοπίο σχετικά με τον αριθμό των τουριστών που θα αφιχθούν στη Ρόδο και τα υπόλοιπα νησιά του νομού, το επόμενο καλοκαίρι.
«Μετά τη συμμετοχή μας στις τουριστικές εκθέσεις, που θα πραγματοποιηθούν στο εξωτερικό τον Ιανουάριο, θα έχουμε σχηματίσει πιο ξεκάθαρη εικόνα για τις αφίξεις που θα έχουμε στα νησιά μας το καλοκαίρι του 2016. Βαρόμετρο για τον τουρισμό θα είναι επίσης και η τουριστική έκθεση που θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Μάρτιο στο Βερολίνο», δήλωσε ο κ. Γιάννης Καμπούρης. Τα μηνύματα που έχουν φθάσει έως τώρα στη Ρόδο, όπως τόνισε ο κ. Καμπούρης, από το εξωτερικό δεν είναι θετικά και δείχνουν πως δεν υπάρχει αύξηση των κρατήσεων από τις περισσότερες τουριστικές αγορές.
«Για την Κω και άλλα νησιά που είναι κοντά στην Τουρκία υπάρχει «θέμα» με τις κρατήσεις το επόμενο καλοκαίρι. Αιτία για την απροθυμία των ευρωπαίων να ταξιδέψουν στα νησιά είναι οι τρομοκρατικές ενέργειες που έχουν σημειωθεί στο Παρίσι και όσα διαδραματίζονται στη Συρία. Στο τέλος θα βρεθεί σε δεινή θέση και η Ρόδος», δήλωσε ο κ. Γιάννης Καμπούρης.
«Δεν μπορώ να αναφέρω ότι παρουσιάζουν αύξηση οι κρατήσεις από τις περισσότερες τουριστικές αγορές. Οι ξένοι τουριστικοί πράκτορες πιστεύουν πως και εμείς έχουμε επηρεαστεί από τις συνεχείς προσφυγικές ροές. Η Ρόδος κάποια στιγμή θα επανέλθει αλλά θα χρειαστεί να καταβάλουμε προσπάθειες», δήλωσε ο κ. Γιάννης Καμπούρης και πρόσθεσε πως οι κρατήσεις για άλλες περιοχές της Ελλάδας όπως τα Ιόνια Νησιά και η Κρήτη, εξελίσσονται πολύ καλύτερα.
Σε ερώτηση αν υπάρχουν αγορές που δείχνουν να πηγαίνουν καλύτερα από πλευράς κρατήσεων, ο κ. Καμπούρης δήλωσε πως η κατάσταση δείχνει μέχρι στιγμής να είναι δύσκολη.
O κ. Καμπούρης αναφέρθηκε και στην εξέλιξη του προγράμματος χειμερινού τουρισμού.
«Μετά τα τρομοκρατικά κτυπήματα στο Παρίσι και την πτώση του Ρωσικού αεροσκάφους κοντά στα σύνορα της Τουρκίας, οι αφίξεις τουριστών από τη γειτονική χώρα άρχισαν να μειώνονται», εξήγησε ο κ, Καμπούρης και πρόσθεσε πως εξαιτίας των τρομοκρατικών κτυπημάτων «χάθηκαν» 8.000 αφίξεις.
«Κατά την πρώτη φάση του προγράμματος είχαμε υπολογίσει περισσότερες από 20.000 αφίξεις τουριστών στη Ρόδο από τη γειτονική χώρα. Τα γεγονότα όμως στο Παρίσι και στην Τουρκία άλλαξαν τα πάντα», τόνισε ο κ. Καμπούρης.
Σε ερώτηση σχετικά με τη δεύτερη φάση του προγράμματος ο κ. Καμπούρης δήλωσε πως θα ξεκινήσει μέσα στο δεύτερο δεκαήμερο του προσεχούς Ιανουαρίου.
«Θα ξεκινήσει μέσα στο δεύτερο δεκαήμερο του Ιανουαρίου η δεύτερη φάση του προγράμματος χειμερινού τουρισμού. Αν οι ευρωπαίοι «αφήσουν πίσω το φόβο» και αποφασίσουν τα ταξιδέψουν όλα θα πάνε καλά. Υπολογίζουμε τουλάχιστον 25.000 αφίξεις τουριστών από τη γειτονική Τουρκία», υπογράμμισε ο κ. Καμπούρης.
Στην τελική ευθεία για
την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου για τον τουρισμό
Στην τελική ευθεία έχουν εισέλθει από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου οι ετοιμασίες για την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου για τον τουρισμό στις 26 Ιανουαρίου.
«Οι προετοιμασίες για την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου της Περιφέρειας για τον τουρισμό είναι σε εξέλιξη. Προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Είναι πολύ πιθανό η εκδήλωση στην οποία θα δώσουν το παρών εκπρόσωποι από όλους τους τουριστικούς φορείς να πραγματοποιηθεί στο μέγαρο Μουσικής Αθηνών», δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Μαριέττα Παπαβασιλείου.
Η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού υπογράμμισε πως αν όλοι οι φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό ενώσουν τις δυνάμεις τους, το σχέδιο θα πετύχει.
« Πρέπει να επαναλάβω ότι για να πετύχουμε πρέπει να είμαστε ενωμένοι. Όλοι οι φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό σε τοπικό και εθνικό επίπεδο είναι ανάγκη τώρα περισσότερο από ποτέ να συνεργαστούν στενά. Αυτός είναι ο λόγος που ζητήσαμε να κατατεθούν προτάσεις από όλους», τόνισε η κ. Παπαβασιλείου.
Μια πρώτη γεύση από το σχέδιο πήραν όσοι μετείχαν στη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια μέσα στον τρέχοντα μήνα.
Το Στρατηγικό Σχέδιο Marketing του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου εκπονήθηκε σε συνεργασία με τον InSETE και την Μarketing Greece και έχει τεθεί και σε διαβούλευση.
Στο σχετικό κείμενο που έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο παρουσιάζονται η ανάλυση του τουριστικού προϊόντος, η σύνθεση του τοπικού χαρτοφυλακίου εμπειριών και η διαμόρφωση των τουριστικών προϊόντων με επικέντρωση στις κύριες κατηγορίες προϊόντων «Ήλιος & Θάλασσα», «City Break», «Πολιτιστικός» και «Θρησκευτικός» Τουρισμός.
Οι εκθέσεις
Σε λίγες ημέρες, όπως δήλωσε η κ. Παπαβασιλείου θα ανακοινωθεί και το πρόγραμμα των τουριστικών εκθέσεων στις οποίες θα λάβει μέρος η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου το έτος 2016.
«Το πρόγραμμα έχει ήδη εγκριθεί και θα παρουσιαστεί μετά τις 10 Ιανουαρίου. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα λάβει μέρος το 2016 σε περισσότερες τουριστικές εκθέσεις σε σύγκριση με το 2015. Θα δώσουμε έμφαση στις θεματικές εκθέσεις προκειμένου να προσελκύσουμε περισσότερους τουρίστες και να πετύχουμε την επιμήκυνση της σεζόν », τόνισε η κ. Παπαβασιλείου.
Ιδιαίτερη σημασία έχει πάντως, όπως τόνισε η κ. Παπαβασιλείου και η τουριστική έκθεση που θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Ιανουάριο στην Κωνσταντινούπολη.