Ακρως υποτονική παραμένει η εμπορική κίνηση στην αγορά από την αρχή του χρόνου. Τα μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων στις βιτρίνες των καταστημάτων στο κέντρο της Ρόδου προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ωστόσο τρεις εβδομάδες μετά από την έναρξή τους η κίνηση στην αγορά παραμένει περιορισμένη.
Παρ’ ότι οι εκπτώσεις στα καταστήματα είναι υψηλές και πολλές φορές ξεπερνούν το 50%, η κίνηση στην αγορά δεν είναι η αναμενόμενη, αφού τα πορτοφόλια των καταναλωτών είναι άδεια (οι περισσότεροι ξενοδοχοϋπάλληλοι δεν έχουν λάβει ακόμη το επίδομα ανεργίας). Στη μείωση της εμπορικής κίνησης συμβάλλει σύμφωνα με τους επιχειρηματίες και η γενικότερη ακρίβεια η οποία έχει περιορίσει σημαντικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό με αποτέλεσμα τα νοικοκυριά να επικεντρώνονται στις απολύτως αναγκαίες δαπάνες.
Και μπορεί σε κάποια καταστήματα η επισκεψιμότητα να είναι υψηλή, όμως οι καταναλωτές κάνουν μόνο έρευνα αγοράς αφού μπαίνουν σε αυτά, αλλά δεν προβαίνουν σε αγορές. Υπολογίζεται ότι σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο, οι τζίροι είναι μειωμένοι κατά 15% περίπου και γενικότερα η κίνηση του πρώτου μήνα των εκπτώσεων δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας.
«Η κίνηση στην αγορά ήταν τον Ιανουάριο υποτονική. Σχεδόν ανύπαρκτη θα έλεγα. Παραδοσιακά οι δυο πρώτες εβδομάδες ήταν οι πιο δυνατές της εκπτωτικής περιόδου. Όμως και αυτές χάθηκαν. Έπειτα από την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που κύλησε θετικά, η βουτιά ήταν απότομη. Ό,τι χρήματα είχαν στη διάθεσή τους οι καταναλωτές, τα ξόδεψαν προφανώς για τις εορταστικές τους αγορές», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, Αντώνης Γιαννούλης και συμπλήρωσε ότι ο εμπορικός κόσμος εναποθέτει πλέον τις ελπίδες του στην νέα τουριστική σεζόν, η οποία αναμένεται να είναι θετική. Επικρατεί ωστόσο προβληματισμός γύρω από τις αφίξεις από την αγορά του Ισραήλ, καθώς οι συγκεκριμένοι τουρίστες στηρίζουν τα εμπορικά καταστήματα του νησιού περισσότερο από κάθε άλλο επισκέπτη.
«Η εκπτωτική περίοδος ξεκίνησε με χαμηλό αγοραστικό ενδιαφέρον και συνεχίζει να κυλά στο ίδιο μοτίβο. Πιθανολογούμε ότι στο τελευταίο 15ημερο θα αυξηθεί η κίνηση, αν και δεν περιμένουμε να δούμε θεαματική αλλαγή. Η περίοδος Ιανουαρίου-Μαρτίου είναι συνήθως υποτονική. Όμως αυτή τη φορά, η κίνηση είναι χαμηλότερη από ποτέ. Ελπίζουμε ότι η αγορά θα αναθερμανθεί κατά την θερινή, τουριστική περίοδο, η οποία όπως όλα δείχνουν, αναμένεται να εξελιχθεί ικανοποιητικά. Βέβαια, αν χάσουμε τους Ισραηλινούς τουρίστες που είναι οι καλύτεροι μας πελάτες, δεν μπορούμε να έχουμε υψηλές προσδοκίες», είπε ο κ. Γιαννούλης.
Κι ενώ οι τοπικές εμπορικές επιχειρήσεις διανύουν ένα δύσκολο χειμώνα, προσπαθώντας να επιβιώσουν μέχρι την νέα τουριστική σεζόν, τα καταστήματα των πολυεθνικών εντείνουν τις συνθήκες ανταγωνισμού, με προφορές στα επίπεδα των οποίων δεν μπορούν να φτάσουν τα μικρότερα, τοπικά καταστήματα. Οι μεγάλες αλυσίδες καρπώνονται ως συνήθως τη μερίδα του λέοντος. Την ίδια στιγμή, το ηλεκτρονικό εμπόδιο κερδίζει συνεχώς έδαφος, εκτοξεύοντας τον ανταγωνισμό στα ύψη.
Οι χειμερινές εκπτώσεις, θα ολοκληρωθούν στις 29 Φεβρουαρίου.
https://www.dimokratiki.gr/30-01-2024/ypotoniki-i-kinisi-stin-agora-tis-rodou/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.