Με αυξημένες προσδοκίες αναμένουν οι τουριστικοί παράγοντες της Ρόδου που ασχολούνται με τον θαλάσσιο τουρισμό τις ανακοινώσεις των συναρμόδιων Υπουργείων, αναφορικά με το μέτρο της χορήγησης βίζας. Υπενθυμίζεται ότι η έκδοση της βίζας εξπρές έχει διάρκεια επτά ημερών, κοστίζει 60 ευρώ και μπορεί να εκδοθεί οποιαδήποτε στιγμή μέσα στον χρόνο. Χορηγείται με ειδική σφραγίδα που τοποθετείται στο διαβατήριο, ενώ ο επισκέπτης δεν μπορεί να φύγει από την Ελλάδα και να ταξιδέψει σε άλλο προορισμό.
Όπως τόνισε σε δηλώσεις του στη «Δημοκρατική» ο γνωστός συμπολίτης μας, τουριστικός πράκτορας κ. Μιχάλης Ροδίτης, με την απόφαση αυτή πέρσι έγινε ένα μεγάλο βήμα για την απελευθέρωση του τουρισμού από τα στενά όρια που θέτει το καθεστώς Σένγκεν, ενώ παράλληλα ο τουρισμός από τη γείτονα χώρα κινήθηκε ιδιαίτερα ανοδικά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία.
Για το 2025, αναμένεται ανάκαμψη του ενδιαφέροντος τόσο από το Ισραήλ όσο και από χώρες που είχαν «χαθεί» τα τελευταία χρόνια, όπως η Ουκρανία και η Ρωσία – εφόσον το επιτρέψουν οι εξελίξεις:
«Βρισκόμαστε στο τέλος του Ιανουαρίου και είμαστε εν αναμονή των σχετικών ανακοινώσεων από τα αρμόδια Υπουργεία. Το μέτρο για την έκδοση βίζας εξπρές για τους Τούρκους πολίτες που θέλουν να επισκεφτούν τα νησιά μας ισχύει μέχρι και τις 31 Μαρτίου 2025. Περιμένουμε τις σχετικές ανακοινώσεις από την κυβέρνηση σχετικά με την ανανέωση του μέτρου, ενώ είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν κάποιες τροποποιήσεις. Επιπλέον, αναμένουμε ενίσχυση των υπηρεσιών, κυρίως στη Ρόδο, με επιπλέον ανθρώπινο δυναμικό από την αστυνομία, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες του διαβατηριακού ελέγχου. Τα στοιχεία του 2024 αποδεικνύουν ότι το μέτρο απέδωσε καρπούς, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, χωρίς να σημειωθούν σοβαρά προβλήματα. Θα θέλαμε, ωστόσο, να μπορέσει να επεκταθεί το μέτρο και για τα θαλαμηγά σκάφη».
Ο κ. Ροδίτης εξέφρασε ακόμη την ανησυχία του για την έλλειψη θέσεων ελλιμενισμού στο Μανδράκι και στην Κολώνα, λόγω των ημερόπλοιων και των άλλων πλοίων, γεγονός που ενδέχεται να στρέψει το ενδιαφέρον προς τα απέναντι τουρκικά παράλια.
«Ειδικά για τα θαλαμηγά σκάφη, αναμένουμε μεγάλη αύξηση από το Ισραήλ, καθώς οι Ισραηλινοί τουρίστες, λόγω των διμερών σχέσεων, δεν προτιμούν την Τουρκία. Περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την πιθανή ανάκαμψη της ρωσικής και ουκρανικής αγοράς, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, καθώς οι πελάτες από αυτές τις χώρες που ασχολούνται με τον θαλάσσιο τουρισμό εξακολουθούν να προτιμούν την Τουρκία, ακόμη και κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Γενικότερα, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, εκτιμούμε ότι η φετινή σεζόν θα είναι ιδιαίτερα δυναμική – ειδικά για τα μεγάλα σκάφη, άνω των 35 μέτρων. Το μέτρο λειτούργησε ήδη υπέρ των επαγγελματικών σκαφών, τα οποία επέλεξαν την Ελλάδα, παρουσιάζοντας αυξητικές τάσεις, καθώς δημιουργούνται νέες προοπτικές για τον κλάδο. Πρόκειται για μία θετική εξέλιξη για τα νησιά μας (Δωδεκάνησα και Κυκλάδες), καθώς τα καύσιμα διατίθενται αφορολόγητα».
Σημειώνεται πως το 2024, με την εφαρμογή του μέτρου της τουριστικής βίζας για τους Τούρκους πολίτες που ταξιδεύουν προς τα νησιά μας ακτοπλοϊκώς, καταγράφηκε ήδη μία χρονιά-ρεκόρ για αυτό το κομμάτι του τουρισμού.
«Η Ρόδος, η Μυτιλήνη και η Σάμος βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων. Οι Τούρκοι επισκέπτες επιλέγουν κυρίως τριήμερη διαμονή και όχι επταήμερη ή μονοήμερη. Αυτό σημαίνει ότι η βίζα χρησιμοποιήθηκε για μέσο όρο διαμονής τριών ημερών, με κύριους επισκέπτες οικογένειες που ταξιδεύουν για τουρισμό».
Ωστόσο, κατά την περασμένη τουριστική σεζόν, αν και οι υπηρεσίες ανταποκρίθηκαν, δεν λειτούργησαν στον βαθμό που θα έπρεπε.
Σύμφωνα με τον κ. Ροδίτη:
«Οι υποσχέσεις που λάβαμε από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τηρήθηκαν και οι υπηρεσίες στελεχώθηκαν επαρκώς. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε στα νησιά είναι οι υποδομές, και κυρίως το λιμάνι της Ρόδου.
Δεν νοείται ένα νησί όπως η Ρόδος να μην διαθέτει κλειστό χώρο αναμονής, με αποτέλεσμα οι επισκέπτες να περιμένουν για ώρες κάτω από τον καυτό ήλιο. Αν θέλουμε να λεγόμαστε λιμάνι Σένγκεν, πρέπει να μπορούμε να το υποστηρίξουμε και στην πράξη. Είναι αναγκαίο να δημιουργηθεί ένα terminal και να διαμορφωθεί ένας ειδικός χώρος αναμονής, ώστε να αποφεύγεται η ταλαιπωρία των επιβατών, ακόμη και σε περιπτώσεις καθυστερήσεων ή προβλημάτων κατά την άφιξή τους».
https://www.dimokratiki.gr/30-01-2025/michalis-roditis-ischyri-anaptyxi-ston-thalassio-tourismo-to-2025/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.