Την συνδρομή του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου για την ολοκλήρωση δύο οδικών έργων ζήτησε με non paper που του επέδωσε ο δήμαρχος Ρόδου κ. Στάθης Κουσουρνάς.
Το πρώτο έργο είναι η περιμετρική οδός πόλεως Ρόδου και συγκεκριμένα το τμήμα από τον κόμβο Καλλιθέας μέχρι την οδό Σεφέρη, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 25,5 εκατ. ευρώ.
Η Α’ φάση της Περιμετρικής Οδού μήκους 2 χλμ αποτελεί τμήμα της οδού από την Μαρίνα (πλησίον κεντρικού λιμένα Ακαντιάς) μέχρι την εθνική οδό Ρόδου- Καλλιθέας έχει ολοκληρωθεί και έχει αποδοθεί στην κυκλοφορία.
Το εν λόγω μελετώμενο τμήμα της οδού – σε συνδυασμό με το ήδη κατασκευασμένο τμήμα του ανατολικού παραλιακού σκέλους της Περιμετρικής – ολοκληρώνει ένα λειτουργικό άξονα, έναν «περιορισμένο ημιδακτύλιο» που συνδυάζει τους κύριους ακτινικούς άξονες Ρόδος/Λίνδος και Ρόδος/Καλλιθέα αλλά και τον δευτερεύοντα άξονα της Σεφέρη (που όμως σήμερα αποτελεί την μοναδική οδό προσπέλασης στον Νοσοκομείο από την πόλη της Ρόδου) εξασφαλίζοντας άμεση πρόσβαση των κινήσεων από τη Νότια, Κεντρική και Ανατολική Ρόδο στους δύο βασικούς πόλους υπεραστικών μετακινήσεων, δηλαδή στην κεντρική περιοχή της πόλης και το λιμάνι (υφιστάμενο και προβλεπόμενο) αλλά και στο Νέο Νοσοκομείο και Αεροδρόμιο με παράκαμψη όλης της υπόλοιπης αστικής περιοχής.
Μέσω του έργου θα υπάρξει διασύνδεση των δύο πυλών του νησιού, Νέος Εμπορικός Λιμένας Ρόδου (Ακαντιά) και Διεθνής Αερολιμένας Ρόδου (Διαγόρας), αφού στην προέκταση της περιμετρικής οδού θα γίνει διαπλάτυνση της οδού από την υπό κατασκευή νέα μαρίνα μέχρι και το Νέο Εμπορικό Λιμένα Ρόδου.
Η ανακατανομή των υπεραστικών μετακινήσεων μεταξύ των υφιστάμενων εισόδων του πολεοδομικού συγκροτήματος θα έχει ως κύριο αποτέλεσμα τη μείωση των κυκλοφοριακών φόρτων στις ώρες αιχμής στις ακτινικές διαδρομές Ρόδου/Λίνδου και Ρόδου/Καλλιθέας που διατρέχουν το νησί και την πόλη, μέχρι την περιοχή του κέντρου πόλης, επιπλέον εξασφαλίζεται η ευκολότερη οδική σύνδεση των νοτίων συνοικιών της πόλης, τόσο μεταξύ τους, όσο και με το κέντρο, όπου συγκεντρώνονται οι κεντρικές λειτουργίες, οι Υπηρεσίες και οι περισσότερες θέσεις απασχόλησης.
Το σύνολο του έργου του Περιμετρικού δακτυλίου μήκους 7,6 εξ’ αρχής μελετήθηκε σε επίπεδο προκαταρκτικής μελέτης το 1990 από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Το 2001 με το υπ’ αριθ. πρ. Δ1β/14/3-26/1/2001 χαρακτηρίστηκε ως έργο Οδοποιίας Εθνικού Επιπέδου.
Το έργο είναι αρκετό ώριμο για υλοποίηση. Τον Οκτώβριο του 2013 ολοκληρώθηκε η Προέγκριση Χωροθέτησης (ΠΠΕΑ) από την ΕΥΠΕ με το υπ.αριθ. πρ. 170974/8-10-2013.
Ο δήμαρχος Ρόδου ζήτησε να γίνει η ανάθεση και εκπόνηση ΜΠΕ (η έγκρισή της μπορεί να γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα δεδομένων των θετικών γνωμοδοτήσεων), να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις και να επικαιροποιηθούν τα τεύχη δημοπράτησης.
Η έκταση της ζώνης απαλλοτρίωσης βάσει της υπάρχουσας μελέτης είναι περίπου 175 στρ, από τα οποία για τα 95 στρ περίπου θα πρέπει να καταβληθούν αποζημιώσεις.
Το δεύτερο αίτημα του δημάρχου αφορά την εκπόνηση μελέτης της οδού σύνδεσης της πόλης της Ρόδου με το αεροδρόμιο εκτιμώμενου προϋπολογισμού 12 εκατ. ευρώ.
Η μελέτη ανατέθηκε σε μελετητικό σχήμα (σύμβαση 17-3-2008), με προϋπολογισμό 1.106.917,29 €.
Αφορά στην οδική σύνδεση της πόλης της Ρόδου με το αεροδρόμιο Ρόδου, με νέα οδό μήκους 10 χλμ. περίπου και διατομή 17 μ. (δύο κλάδων με νησίδα), ανακουφίζοντας τον υφιστάμενο παραλιακό άξονα. H οδός συνδέεται με την οδό Αεροδρόμιο- Φαληράκι και την επίσης σχεδιαζόμενη επέκταση της Περιμετρικής Οδού Ρόδου.
Η ωριμότητα του έργου είναι σε καλό επίπεδο και η ολοκλήρωση των μελετών προχωράει με ικανοποιητικούς ρυθμούς γεγονός που καθιστά το έργο υποψήφιο για χρηματοδότηση στην επόμενη προγραμματική περίοδο.
Μέχρι σήμερα έχουν εγκριθεί οι αναγνωριστικές μελέτες οδοποιίας και η γεωλογική ενώ υπό έγκριση τελεί η προμελέτη οδοποιίας.
Επίσης ολοκληρώθηκε η προέγκριση (ΕΥΠΕ/οικ/196334/16-2-2011) και η έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων ΕΥΠΕ/οικ/168045/10-05-13.
Η εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έχει αποσταλεί στη ΔΜΕΟ.
Στην ίδια υπηρεσία βρίσκεται η υπό έγκριση προμελέτη του έργου.
Για τη δημοπράτηση απαιτείται η οριστική μελέτη και να γίνουν οι απαλλοτριώσεις.
Η έκταση της ζώνης απαλλοτρίωσης είναι περίπου 500 στρ. Το ποσό των αποζημιώσεων θα αντιστοιχεί σε μικρότερο αριθμό στρεμμάτων λόγω της ωφέλειας των παρόδιων ιδιοκτησιών.