Επί τάπητος θέτει το μείζον κοινωνικό ζήτημα της ακρίβειας το Εργατικό Κέντρο Ρόδου, διοργανώνοντας εκδήλωση με θέμα «Η ακρίβεια στο Θεό, οι μισθοί στα τάρταρα» την ερχόμενη Τρίτη 2 Απριλίου, στις 18:00 στην αίθουσα του ΕΚΡ.
Κύριος ομιλητής της εκδήλωσης, η οποία αποτελεί συνδιοργάνωση του Εργατικού Κέντρου Ρόδου με την Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, με κύριο ομιλητή τον πρόεδρο της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας Απόστολο Ραυτόπουλο, ενώ χαιρετισμό στην ημερίδα θα απευθύνει ο πρόεδρος της Γ.Σ.Ε.Ε Γιάννης Παναγόπουλος.
Η εκδήλωση εντάσσεται στις δράσεις και στις πρωτοβουλίες του Εργατικού Κέντρου Ρόδου, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην προγραμματισμένη απεργία της 17ης Απριλίου για το κύμα ακρίβειας που σαρώνει τη χώρα, προκαλώντας ασφυκτικές πλέον καταστάσεις.
Το ζήτημα της ακρίβειας σε τοπικό επίπεδο, έχει αναδείξει κατ΄επανάληψη η «δ» με σειρά ρεπορτάζ με το πιο πρόσφατο για τις τιμές των καυσίμων που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη 28 Μαρτίου, να φτάνει μέχρι τη Βουλή στο πλαίσιο σχετικής ερώτησης του βουλευτή Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Νικητιάδη παρουσιάζοντας τα στοιχεία που παρατέθηκαν στο δημοσίευμα.
Η ερώτηση κατατέθηκε χθες Παρασκευή 29 Μαρτίου και απευθύνεται στον υπουργό Ανάπτυξης κ. Κωνσταντίνο Σκρέκα και στον υπουργό Οικονομικών κ. Κωστή Χατζηδάκη.
Στη Δωδεκάνησο, αναφέρει το κείμενο της ερώτησης, το πετρέλαιο κίνησης πωλείται έως και 31% ακριβότερα και η αμόλυβδη βενζίνη έως και 8% ακριβότερα σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα σύμφωνα με στοιχεία που προέκυψαν από το παρατηρητήριο τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης. Από την αρχή της διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία στις 7 Ιουλίου 2019 στη Δωδεκάνησο η τιμή του πετρελαίου κίνησης αυξήθηκε κατά 53% και στην αμόλυβδη βενζίνη κατά 21%.
Συμφώνως με την ερώτηση, στη Δωδεκάνησο η τιμή της αμόλυβδης ανά λίτρο είναι στα 2,090€ όταν ο μέσος εθνικός όρος είναι στα 1,939€ δηλαδή 8% πιο ακριβή και η τιμή στο diesel κίνησης είναι 2,237€ όταν ο εθνικός μέσος όρος είναι 1,708€, δηλαδή 31% πάνω. Στη Σύμη έφτασε τα 2,180€ με την μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 2,135€, στην Κω η τιμή της αμόλυβδης έφτασε στα 2,199€ με την μέση τιμή να αγγίζει τα 2,067€, στη Λέρο έφτασε τα 2,259€ με την μέση τιμή να αγγίζει τα 2,138€, στην Κάλυμνο η τιμή της αμόλυβδης άγγιξε τα 2,199€ με την μέση τιμή να αγγίζει τα 2,070€, στην Κάρπαθο έφτασε τα 2,170€ με την μέση τιμή να φτάνει τα 2,142€, στην Πάτμο έφτασε τα 2.179€ με την μέση τιμή να κυμαίνεται στα 2,199€, στην Νίσυρο έφτασε τα 2,320€, στην Τήλο τα 2,130€, στο Αγαθονήσι τα 2,258€, στο Καστελόριζο τα 2,270€ και στους Λειψούς η τιμή της αμόλυβδης έφτασε στα 2,259€.
Όπως έγραψε η «δ», η ανησυχία μεγαλώνει ακόμα περισσότερο αφού το βάρος των ανατιμήσεων σχεδόν πάντα μετακυλίεται στους καταναλωτές και ενόψει της εορτής του Πάσχα, ο προβληματισμός εντείνεται ακόμα περισσότερο για το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού αλλά και των μετακινήσεων των ταξιδιωτών.
Το γεγονός πως είθισται τις περιόδους των εορτών, όπως είναι το Πάσχα, η τιμή των καυσίμων λόγω της αυξημένης ζήτησης να ανεβαίνει σε συνδυασμό με τους δύο ενεργούς πολέμους προοιωνίζουν δυσάρεστες εξελίξεις, με τα νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου είναι πάντα αυτά που «σέρνουν» πρώτα τον χορό των ανατιμήσεων στη βενζίνη.
Η κατάσταση αυτή με τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες να έχουν την υψηλότερη τιμή καυσίμων πανελλαδικά, τείνει πλέον να παγιωθεί οδηγώντας σε μια βίαιη ανακατανομή των εσόδων-εξόδων των κατοίκων των νησιών οι οποίοι αδυνατούν να διαχειριστούν τη λαίλαπα των συνεχόμενων ανατιμήσεων που έχει βγάλει εκτός προϋπολογισμού τα νοικοκυριά.
Οι σημαντικότερες ανατιμήσεις παρουσιάζονται στα λαχανικά, στα φρούτα, στα έλαια και ακολουθούν το κρέας και τα ζωικά παράγωγα, όπως επίσης σημαντικές ανατιμήσεις καταγράφονται και στην παροχή υπηρεσιών.
Η αύξηση των καυσίμων, προκαλεί σοκ στα νησιά κι έχει οδηγήσει σε ένα ντόμινο ανατιμήσεων σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών τινάζοντας στον αέρα τον οικογενειακό προϋπολογισμό αλλά και τον προγραμματισμό των επιχειρήσεων.
Η αύξηση του μεταφορικού κόστους έχει αυξηθεί σημαντικά και σε ένα μεγάλο βαθμό μετακυλίεται στον καταναλωτή αφού είναι σχεδόν αδύνατον να απορροφήσει ο έμπορος ή η επιχείρηση τη διαφορά του κόστους. Ακόμα μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα στα μικρά νησιά, που πρέπει να επιβαρυνθούν και το κόστος της μεταφόρτωσης από την Αθήνα στη Ρόδο και από τη Ρόδο στα υπόλοιπα νησιά.
Η κατάσταση στα νησιά καθίσταται εξόχως προβληματική με τους καταναλωτές να είναι απροστάτευτοι και με την πολιτεία να καλείται να λάβει άμεσα μέτρα και να επιβάλει την τάξη σε αυτό το φαινόμενο που επαναλαμβάνεται ως κακόγουστο αστείο.
To νέο ράλι τιμών της βενζίνης δημιουργεί αλυσιδωτές ανατιμήσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες με τους Δωδεκανήσιους να μην προλαβαίνουν τις αλλαγές στις τιμές που αναδιαμορφώνονται προς τα πάνω ανά εβδομάδα!
Για τα ευάλωτα νοικοκυριά τα πράγματα είναι ακόμα πολύ χειρότερα, αφού αναγκάζονται να κάνουν σημαντικές περικοπές τόσο σε ποιότητα όσο και σε ποσότητα με τα περισσότερα από αυτά να πλησιάζουν όλο και περισσότερο τα όρια της φτώχειας.
https://www.dimokratiki.gr/30-03-2024/i-akrivia-sto-theo-i-misthi-sta-tartara/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.