- Τι δήλωσαν υποψήφιοι και εκπαιδευτικοί προς την «δημοκρατική»
Με απαιτητικά θέματα στη Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και βατά χωρίς ασάφειες θέματα στην Ιστορία, έκλεισε ο κύκλος των Πανελλήνιων Εξετάσεων 2015.
Πολύ δύσκολα χαρακτήρισαν εκπαιδευτικοί και μαθητές τα θέματα στη Φυσική Κατεύθυνσης, τα οποία ήταν για πολύ καλά προετοιμασμένους, ενώ βατά ήταν τα θέματα στην Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης, στα οποία ωστόσο, έπρεπε να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην ανάλυση πηγών, αλλά και στη συνδυαστική απάντηση για το Προσφυγικό στη Β’ Ομάδα ερωτήσεων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις εκπαιδευτικών τα θέματα στη Φυσική Κατεύθυνσης ήταν πολύ απαιτητικά και για άριστα διαβασμένους μαθητές.
Συγκεκριμένα το Θέμα Α’ ήταν βατό, το Θέμα Β’ για άριστα διαβασμένους, το Θέμα Γ’ απαιτητικό και το Θέμα Δ’ για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές με άριστη γνώστη της μηχανικής του στερεού σώματος (μεγάλη προσοχή στην εκφώνηση).
Τα θέματα στην Ιστορία Κατεύθυνσης χαρακτηρίστηκαν βατά και μπορούσαν να απαντηθούν από την πλειονότητα των μαθητών. Ιδιαίτερη προσοχή χρειαζόταν να δοθεί στην ανάλυση των πηγών, ενώ έκπληξη προκάλεσε το υποερώτημα, αφιερωμένο στην εισαγωγή του βιβλίου!
«Εξελίχθηκαν πολύ καλά οι εξετάσεις και σήμερα. Η μετάδοση των θεμάτων έγινε κανονικά και χωρίς προβλήματα. Οι μαθητές διαγωνίστηκαν στη Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και στην Ιστορία. Τα θέματα, όπως ενημερώθηκα, δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολα. Όσοι είχαν μελετήσει καλά την ύλη μπόρεσαν και ανταποκρίθηκαν στις εξετάσεις», δήλωσε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης.
Σε ερώτηση σχετικά με τον αριθμό των μαθητών που έλαβαν μέρος στις εξετάσεις, ο κ. Παπαδομαρκάκης δήλωσε:
«Στις αίθουσες των εξεταστικών κέντρων σε όλο το Νομό Δωδεκανήσου προσήλθαν και σήμερα 1.206 μαθητές».
Η «δ» συνομίλησε με μαθητές που έλαβαν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις και κατέγραψε τις απόψεις τους:
«Διαγωνίστηκα στη Φυσική. Πιστεύω πως η δυσκολία ήταν σε ένα από τα ερωτήματα. Τα άλλα ζητήματα ήταν βατά. Το διαγώνισμα ήταν για πολύ καλά διαβασμένους μαθητές», δήλωσε η απόφοιτη της Γ’ τάξης του 1ου λυκείου Ρόδου κ. Φωτεινή Χαρμπάτση που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση.
«Τα θέματα στα οποία κλήθηκα να διαγωνιστώ στο μάθημα της Ιστορίας δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολα. Υπήρχαν ερωτήσεις που κάλυπταν όλα τα κεφάλαια. Οι μαθητές που είχαν μελετήσει έγραψαν καλά», δήλωσε ο απόφοιτος του 1ου Λυκείου Ρόδου κ. Μανώλης Τσακίρης που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να σπουδάσει Θεολογία.
«Μου φάνηκαν εύκολα τα θέματα. Μόνο σε ένα ερώτημα δυσκολεύτηκα» δήλωσε ο κ. Γιώργος Τουλιόπουλος που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο Ρόδου.
«Διαγωνίστηκα στο μάθημα της Ιστορίας. Υπήρχαν ερωτήματα που απαιτούσαν γνώση όλων των κεφαλαίων που διδαχθήκαμε. Ήταν για καλά διαβασμένους», δήλωσε ο κ. Μισέλ Ράπτης που φοίτησε στο 1ο Λύκειο Ρόδου.
«Τα θέματα και σήμερα ήταν για καλά διαβασμένους», δήλωσε η απόφοιτη του 3ου Λυκείου κ. Αλίκη Γλυκοφρύδη που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση.
«Διαγωνίστηκα στη Φυσική. Τα θέματα που κλήθηκα να αντιμετωπίσω ήταν απαιτητικά. Δεν θα μπορούσε να γράψει κάποιος που δεν είχε μελετήσει καλά», δήλωσε ο απόφοιτος του 3ου Λυκείου κ. Χρήστος Μωραΐτης που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση.
«Όποιος ήξερε από Φυσική θα μπορούσε να λύσει στις ασκήσεις σήμερα. Δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολα τα θέματα. Μόνο μια συνάρτηση με παραξένεψε γιατί ήταν κάτι καινούργιο, αλλά όχι δύσκολο», δήλωσε ο απόφοιτος του 3ου λυκείου Ρόδου κ. Λευτέρης Τσαγγαρης που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση.
«Είμαι ικανοποιημένος με την απόδοσή μου σήμερα. Τα ερωτήματα στα οποία κλήθηκα να απαντήσω στο διαγώνισμα για το μάθημα της Ιστορίας δεν με δυσκόλεψαν. Ένας καλός μαθητής θα μπορούσε να γράψει καλά» δήλωσε ο απόφοιτος του 3ου Λυκείου κ. Κωνσταντίνος Γκουντούρης.
«Διαγωνίστηκα στο μάθημα της Ιστορίας. Εκτιμώ πως δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολα τα θέματα. Δεν είχα άγχος και πιστεύω πως πήγα καλά», δήλωσε ο απόφοιτος του 3ου Λυκείου κ. Σταμάτης Παπαμιχαήλ.
«Έγραψα Φυσική. Όποιος είχε διαβάσει τη θεωρία θα μπορούσε να γράψει καλά. Δεν ήταν τόσο δύσκολα όσο τα περίμενα», δήλωσε ο απόφοιτος του 2ου Λυκείου κ. Μιχάλης Μάγγος.
«Τα θέματα ήταν βατά. Θα μπορούσε ο κάθε μαθητής απαντήσει σωστά σε όλες τις ερωτήσεις αν είχε μελετήσει καλά. Περιμέναμε πως θα ήταν πιο δύσκολα τα θέματα», δήλωσε η απόφοιτη του 2ου Λυκείου κ. Ελευθερία Πάρταλη που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση.
«Διαγωνίστηκα στην Ιστορία. Τα θέματα ήταν βατά. Περίμενα ότι θα ήταν πιο δύσκολα. Όλα πήγαν καλά», δήλωσε η απόφοιτη του 2ου Λυκείου κ. Κατερίνα Κουτσάγια που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση.
Οι εξετάσεις ολοκληρώνονται στις 2 Ιουνίου με το μάθημα επιλογής των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας.
Για τα ειδικά μαθήματα οι εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 17 Ιουνίου και θα ολοκληρωθούν στις 24, ενώ η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) θα διεξαχθεί από 15 Ιουνίου ως και 26 Ιουνίου.
Οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν την Τρίτη 9 Ιουνίου.
Οι βαθμοί θα ανακοινωθούν το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου, και οι βάσεις μετά τις 20 Αυγούστου.