Ξεκινάει επίσημα σήμερα Τρίτη 30/06/2020 η λειτουργία των αιτημάτων πολιτών, της εφαρμογής μέσω της οποίας οι κάτοικοι του νησιού μας θα μπορούν να αναφέρουν στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου τα προβλήματα της καθημερινότητας. Με τη χρήση των νέων τεχνολογιών ο κάτοικος θα μπορεί να αναφέρει άμεσα τα θέματα που εντοπίζει και γίνεται με τον τρόπο αυτό συνεργάτης του Δήμου στην προσπάθεια να κάνουμε το νησί μας πιο όμορφο και πιο λειτουργικό.
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη μέσω του Google Play για έξυπνα τηλέφωνα Android (αναζητήστε «αιτήματα πολιτών Ρόδου» στο Google Play) και μέσω του διαδικτύου (Web) στη διεύθυνση http://aitimata.rhodes.gr . Σύντομα θα είναι διαθέσιμη και για έξυπνα τηλέφωνα Apple.
Πριν ξεκινήσει κανείς να χρησιμοποιεί την εφαρμογή πρέπει να εγγραφεί στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου. Αυτό μπορεί να γίνει και από την εφαρμογή για κινητό, αλλά συνιστούμε την εφαρμογή Web, για να καταχωρήσετε όλα τα στοιχεία. Πληκτρολογήστε aitimata.rhodes.gr στη γραμμή διεύθυνσης του αγαπημένου φυλλομετρητή (browser), όπως βλέπετε στην εικόνα 1 και όταν εμφανιστεί η σελίδα που βλέπετε στην εικόνα αυτή επιλέξετε «Εγγραφή στις Ηλ. Υπηρεσίες».
Στην επόμενη οθόνη σας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξετε το τρόπο εγγραφής κάνοντας «Εγγραφή στην υπηρεσία» ή «Εγγραφή με Gsis TaxisNet». Για τα αιτήματα πολιτών αρκεί η απλή «Εγγραφή στην υπηρεσία».
Στην επόμενη οθόνη συμπληρώνουμε ΟΛΑ τα στοιχεία Email, όνομα, επώνυμο, κωδικό πρόσβασης, επιβεβαίωση κωδικού πρόσβασης, ακόμη και το τηλέφωνο που δεν είναι υποχρεωτικό, ώστε να υπάρχει δυνατότητα επικοινωνίας μαζί σας σε περίπτωση που χρειαστούν διευκρινίσεις οι υπηρεσίες μας ώστε να διεκπεραιωθεί το αίτημά σας ταχύτερα. Μην ξεχάσετε να «τσεκάρετε» πάνω από το κουμπί εγγραφή «Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης του δικτυακού τόπου https://auth.rhodes.gr». Πατήστε «Εγγραφή».
Εμφανίζεται ένα μήνυμα ότι η εγγραφή σας ολοκληρώθηκε και ότι σας έχει σταλεί ένας σύνδεσμος επιβεβαίωσης στο email σας. Στην ίδια οθόνη εμφανίζεται το μήνυμα παρακαλούμε μεταβείτε στο email σας και επιβεβαιώστε το, ώστε να μπορείτε να συνδεθείτε στις υπηρεσίες. Μένει λοιπόν να μπείτε στο e-mail σας και να «πατήσετε» το κουμπί που υπάρχει στο e-mail και λέει «Επιβεβαίωση e-mail». Η εγγραφή σας έχει ολοκληρωθεί! Η διαδικασία αυτή μπορεί να γίνει και από την εφαρμογή του κινητού όπως είπαμε αλλά για την ευκολία σας συνίσταται να κάνετε την εγγραφή σας από την εφαρμογή διαδικτύου (Web).
Ας καταγράψουμε τώρα ένα πρόβλημα καθημερινότητας. π.χ. μια λακούβα στο οδόστρωμα. Κατεβάστε την εφαρμογή για έξυπνα κινητά και ξεκινήστε την.
Στην 1η οθόνη που εμφανίζεται πατάμε «Είσοδος» και καταχωρούμε το Email και τον κωδικό πρόσβασης που χρησιμοποιήσαμε για την εγγραφή μας στο σύστημα. Εμφανίζεται η λίστα «Τα αιτήματά μου» όπου μπορούμε να δούμε όλα τα αιτήματα που έχουμε καταχωρήσει. Στο παράδειγμά μας είναι κενή γιατί μόλις ξεκινήσαμε να χρησιμοποιούμε την εφαρμογή.
Πατώντας το εικονίδιο με το «+» στην κάτω δεξιά μεριά της οθόνης, ξεκινάμε τη δημιουργία ενός νέου αιτήματος, επιλέγοντας την κατηγορία του αιτήματος από την οθόνη των κατηγοριών. Επιλέγοντας την κατηγορία, εμφανίζεται η οθόνη των υποκατηγοριών από την οποία κάνουμε επίσης μια επιλογή. Οι κατάλογοι των κατηγοριών και υποκατηγοριών δεν είναι εξαντλητικοί γιατί τότε θα ήταν δύσκολο να εντοπίσουμε αυτό που ψάχνουμε μέσα σε λίστες πολλών επιλογών. Επιλέξτε αυτό που είναι κοντύτερα σε αυτό που θέλετε να αναφέρετε.
Ολοκληρώνοντας την επιλογή της υποκατηγορίας μπορείτε να δώσετε μια μικρή περιγραφή του αιτήματος, να επισυνάψετε μια ή περισσότερες φωτογραφίες με χρήση της φωτογραφικής μηχανής του κινητού ή με φωτογραφίες που έχετε νωρίτερα αποθηκεύσει στο κινητό, να αποθηκεύσετε στο αίτημα την ακριβή τοποθεσία του προβλήματος («Λήψη τοποθεσίας») και τέλος πατώντας το κουμπί «Καταχώρηση», να αποστείλετε το αίτημά σας κρατώντας ένα αντίγραφο στο κινητό σας το οποίο θα εμφανίζεται στην αρχική οθόνη «Τα αιτήματά μου».
Το σύστημα θα σας ενημερώσει όταν ξεκινήσει και όταν ολοκληρωθεί η υλοποίηση του αιτήματός σας, αποστέλλοντάς σας Email στη διεύθυνση που δηλώσατε, όταν κάνατε την εγγραφή σας.
Η Δημοτική Αρχή και οι υπάλληλοι του Δήμου Ρόδου πιστεύουμε πολύ στη νέα αυτή εφαρμογή. Η δυνατότητα αναφοράς κάποιου προβλήματος 24 ώρες το 24ωρο, 7 μέρες την εβδομάδα ανεβάζει το επίπεδο εξυπηρέτησης του πολίτη. Για εμάς σαν Δημοτική Αρχή δίνεται η ευκαιρία, για πρώτη φορά, να καταγράψουμε την έκταση των προβλημάτων της καθημερινότητας των πολιτών και να δούμε σε ποια σημεία η πανίσχυρη αυτή μηχανή που λέγεται Δήμος Ρόδου χρειάζεται ενίσχυση και βελτίωση. Με βάση τα συμπεράσματα αυτά θα προχωρήσουμε στις κινήσεις που απαιτούνται ώστε η «μηχανή» αυτή να βγάλει όλη την ισχύ της προς όφελος των πολιτών της Ρόδου.
Με εκτίμηση,
Ιωάννης Δ. Καμπούρης
Αντιδήμαρχος
Διοικητικής Εξυπηρέτησης του Πολίτη,
ΚΕΠ και Ηλεκτρ. Διακυβέρνησης
Δήμου Ρόδου