Συγκεκριμένα, τη Δευτέρα 22 Ιουνίου πάνω από 1500 άτομα συνδέθηκαν στη διάρκεια της ζωντανής αναμετάδοσης, ενώ δεκάδες συμμετείχαν με προτάσεις ερωτήματα σε μια παραγωγική συζήτηση για τις ανάγκες της Παιδείας στα νησιά και τις επιλογές της σημερινής κυβέρνησης.
Το νομοσχέδιο για την Παιδεία που ψηφίστηκε πρόσφατα από την κυβέρνηση της ΝΔ είναι πισωγύρισμα σε εποχές που η κοινωνία και η εκπαιδευτική κοινότητα έχει απορρίψει. Φλυαρίες και ευχές περί «αριστείας» χωρίς καμία ουσία, στο μέρος του νόμου που αφορά τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, επιστροφή στον αναχρονισμό του χαρακτηρισμού της διαγωγής του μαθητή, τριπλές πανελλαδικές εξετάσεις στο λύκειο μέσω της επαναφοράς του χρεωκοπημένου θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων και στις τρεις τάξεις. H χαρά της παραπαιδείας.
Κανένα ειδικό μέτρο δεν φαίνεται να προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση για τα τεράστια προβλήματα της εκπαίδευσης στα νησιά μας όταν είναι γνωστό πως και εθνικοί λόγοι το απαιτούν. Αναφέρουμε μερικά: Περισσότεροι από 3500 εκπαιδευτικοί πρέπει να προσληφθούν στο Νότιο Αιγαίο για την κάλυψη των μεγάλων κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Σημαντικά είναι και τα κτιριακά προβλήματα. Ελλιπής είναι σε πολλές περιπτώσεις η συντήρηση ενώ υπάρχει και έλλειψη σχολικών κτιρίων. Η πανδημία θέτει ήδη επιτακτικά τα κτιριακά προβλήματα. Αν εξαιρέσει κανείς τη θεσμοθέτηση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου, κανένα μέτρο δεν λαμβάνεται για να ανακουφίσει τους εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζουν υψηλό κόστος διαβίωσης και μεταφορικό κόστος.
Η κυβέρνηση με τις αλλαγές που προωθεί : Επιδιώκει την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Υποβαθμίζει το εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του. Στερεί πόρους και υπηρεσίες από την εκπαιδευτική κοινότητα. Φτωχοποιεί οικονομικά και μορφωτικά μεγάλα τμήματα της κοινωνίας. Οξύνει τις κοινωνικές αντιθέσεις και συνεπώς τις κοινωνικές εντάσεις.
Όμως η στάση της κυβέρνησηςελέγχεται και για τον συνειδητό παροπλισμό όλων των υποστηρικτικών δομών (ΠΕΚΕΣ, ΚΠΕ κλπ) που θεσμοθέτησε και λειτούργησε σε πλαίσιο απόλυτης αξιοκρατίας η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι χαρακτηριστική η πλήρης αποψίλωση από εκπαιδευτικό προσωπικό του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Πεταλούδων, το οποίο αποδεδειγμένα έχει πολύ πλούσια δράση. Να επισημάνουμε πως οι παροπλισμένες δομές έχουν μεγάλο οικονομικό κόστος για τον ελληνικό λαό.
Είναι ξεκάθαρο πως το εκπαιδευτικό μας σύστημα με αποκλειστική ευθύνη των δυνάμεων της συντήρησης έχει βαλτώσει και χρειάζεται όραμα, σχέδιο και προγραμματισμό. Βασικά στοιχεία ενός καλού, δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος μεταξύ άλλων είναι και τα εξής : Γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών που βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια χωρίς διακρίσεις και περιορισμούς. Απόκτηση στέρεων γνώσεων γενικής παιδείας και αξιοποιήσιμης επαγγελματικά ειδίκευσης. Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στη διδασκαλία. Η δημοκρατία αλλά και η καινοτομία πρέπει να αποτελούν τους δύο βασικούς πόλους που συνέχουν τη διδακτική διαδικασία αλλά και την γενική οργάνωση του σχολείου.
Ιδιαίτερα σε κοινωνίες όπως οι νησιωτικές, όπου οι αντιθέσεις σε αρκετές περιπτώσεις οξύνονται λόγω γεωγραφικών περιορισμών, οι ανάγκες πρόσβασης σε υψηλού επιπέδου δημόσια Παιδεία είναι ακόμα μεγαλύτερες.
Η κοινωνική πρόοδος υλοποιείται μέσα από την Παιδεία.
Το Link του video της εκδήλωσης στο Youtube https://youtu.be/St7bMMQR7_U
ΣΥΡΙΖΑ
Νομαρχιακές Επιτροπές
Βόρειας και Νότιας Δωδεκανήσου
Το Γραφείο Τύπου.-