Τοπικές Ειδήσεις

Πολλοί μαθητές έμειναν στην ίδια τάξη, λόγω απουσιών!

Μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη επεφύλασσε η ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς για δεκάδες μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ρόδου, Γυμνασίων και Λυκείων, τους οποίους το νέο σχολικό έτος θα τους βρει… στην ίδια τάξη!
Όπως προκύπτει από στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η «δημοκρατική», έπειτα από διαμαρτυρίες γονέων αλλά και μαθητών, πολλοί μαθητές στη Ρόδο έμειναν από απουσίες με αποτέλεσμα να χρειαστεί να επαναλάβουν την ίδια τάξη από του χρόνου.
Πρόκειται για μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων, οι οποίοι στη διάρκεια της καραντίνας υπερέβησαν τον επιτρεπόμενο αριθμό απουσιών (114) που οι περισσότερες, όπως ισχυρίζονται, τόσο μαθητές όσο και γονείς τους, σε επικοινωνία με συντάκτη της «δ», οφείλονται στα προβλήματα σύνδεσης με την πλατφόρμα webex και ήλπιζαν σε ευμενέστερη αντιμετώπιση, καθώς επρόκειτο για ένα δύσκολο σχολικό έτος με ιδιαιτερότητες εξαιτίας της πανδημίας και της επιβολής της τηλεκπαίδευσης.
Αγανακτισμένοι γονείς, αλλά και απογοητευμένοι μαθητές σε επικοινωνία τους με τη «δ», κάνουν λόγο για κατάφωρη αδικία εις βάρος τους καθώς, όπως υποστηρίζουν, δεν φέρουν ευθύνη είτε για το γεγονός ότι η σύνδεση με την πλατφόρμα ήταν προβληματική είτε γιατί σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρχε η δυνατότητα σύνδεσης μέσω διαδικτύου για μια σειρά από λόγους, μεταξύ των οποίων και η οικονομική αδυναμία των γονέων.
Επιπλέον, ανάμεσα στους δεκάδες μαθητές που θα φοιτήσουν στην ίδια τάξη, είναι και πολλοί ενήλικες -στην πλειονότητά τους οικογενειάρχες- που φοιτούσαν σε επαγγελματικά λύκεια, παράλληλα με την εργασία τους και τις οικογενειακές τους υποχρεώσεις και όπως είπε χαρακτηριστικά στη «δ» οικογενειάρχης που έπειτα από χρόνια ξανακάθισε στα θρανία του ΕΠ.ΑΛ. προκειμένου να πάρει ειδικότητα απαραίτητη για την επαγγελματική του εξέλιξη, θα αναγκαστεί να ξαναφοιτήσει στην ίδια τάξη επειδή έμεινε από απουσίες που έγιναν στη διάρκεια της καραντίνας λόγω αδυναμίας σύνδεσης στο διαδίκτυο, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «οι κόποι μιας χρονιάς πήγαν χαμένοι».
Παραλλήλως, έχουν καταχωριστεί και απουσίες σε μαθητές που συνοικούν με άτομα ευπαθών ομάδων ή ανήκουν οι ίδιοι σε ευπαθείς ομάδες, προτού ξεκαθαριστεί ότι έχουν δικαίωμα να μην παρακολουθήσουν μαθήματα, ενώ υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις καταχώρισης απουσιών χωρίς να ευθύνονται οι μαθητές.
Όπως προκύπτει από πληροφορίες της «δ», ο αριθμός των μαθητών που έμειναν στην ίδια τάξη είναι αυξημένος τόσο στα σχολεία της Ρόδου όσο και σε άλλα νησιά της Δωδεκανήσου, κι ενώ σύμφωνα με τις διαμαρτυρίες, οι μαθητές αλλά και οι γονείς τους θεώρησαν το πρόβλημα λήξαν με την απόφαση της υφυπουργού Παιδείας κ. Ζέττας Μακρή που υπεγράφη στις 27 Μαΐου και ρύθμιζε το θέμα των απουσιών, εντέλει προσμετρήθηκαν -κατά την άποψή τους- απουσίες που δεν έπρεπε.
Σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο «Με την υπ. αρ. πρωτ: 59871/ΓΔ4/27-05-2021 Εγκύκλιο της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζ. Μακρή ενημερώνονται οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, πως δεν θα προσμετρηθούν για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών/τριών οι απουσίες που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των μαθητών/τριών αλλά σε αντικειμενικούς λόγους ανωτέρας βίας».
Η εγκύκλιος αυτή ήταν που καθησύχασε τους μαθητές οι οποίοι είχαν υπερβεί τις 114 απουσίες, ωστόσο η ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς τούς επεφύλασσε… ψυχρολουσία, αφού όπως λένε οι μαθητές που έμειναν στην ίδια τάξη, σε πολλές περιπτώσεις δεν ελήφθη υπ΄όψιν σε Γυμνάσια και Λύκεια της Ρόδου.
Σε επικοινωνία της «δ» με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος επιβεβαίωσε τον αυξημένο αριθμό μαθητών που έμειναν από απουσίες, ανέφερε ότι όχι μόνο εφαρμόστηκε στο ακέραιο η εγκύκλιος αλλά επιδείχθηκε και επιείκεια από τους καθηγητές οι οποίοι αντιλαμβανόμενοι πλήρως τις αντικειμενικές δυσκολίες του σχολικού έτους 2020-2021, δικαιολόγησαν πολλές απουσίες μαθητών.
Μάλιστα επεσήμανε ότι οι δεκάδες περιπτώσεις μαθητών που θα φοιτήσουν στην ίδια τάξη είτε δεν προσκόμισαν τα έγγραφα που πιστοποιούσαν αντικειμενικά προβλήματα, είτε συνδέθηκαν ελάχιστες φορές στην πλατφόρμα (ή και καθόλου) είτε αδυνατούσαν να δικαιολογήσουν τις απουσίες τους, είτε αδιαφόρησαν στη διάρκεια του σχολικού έτους.
Περαιτέρω αναφέρει ότι η απόφαση για τις απουσίες δεν λαμβάνεται μόνο από τον διευθυντή του σχολείου αλλά από τον Σύλλογο των διδασκόντων και τα κριτήρια είναι αντικειμενικά και παρά την επιείκεια που επέδειξαν στο σύνολό τους οι εκπαιδευτικοί, δεν ήταν δυνατόν να δικαιολογηθούν οι απουσίες σε όλες τις περιπτώσεις.
Να σημειωθεί ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων, μετά από εξέταση των απουσιών για κάθε μαθητή, έχουν το δικαίωμα να μη προσμετρήσουν τις απουσίες των μαθητών που δεν έγιναν με δική τους ευθύνη κατά τη διάρκεια όλου του διδακτικού έτους, αλλά εξαιτίας αντικειμενικών λόγων ανωτέρας βίας, όπως στην τηλεκπαίδευση διακοπή ρεύματος, έλλειψη τεχνικού εξοπλισμού, κακή σύνδεση ίντερνετ κλπ.
Όπως διαβεβαιώνει ο κ. Γ. Παπαδομαρκάκης, στις περιπτώσεις των μαθητών που έμειναν στην ίδια τάξη, είτε δεν προβιβάστηκαν στο Λύκειο, είτε δεν θα πάρουν το απολυτήριό τους, κρίθηκε ανά περίπτωση ότι δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις για να δικαιολογηθούν οι απουσίες τους επισημαίνοντας ότι αντιστοίχως δικαιολογήθηκαν σε μεγάλο αριθμό μαθητών που αντιμετώπισαν αντικειμενικά προβλήματα.

Το βέβαιον είναι, ότι το δύσκολο σχολικό έτος -το δεύτερο στη σειρά εξαιτίας της πανδημίας- ταλαιπώρησε τους μαθητές και τους έβγαλε βίαια από τους γνώριμους ρυθμούς της σχολικής κανονικότητας, δημιουργώντας ουσιαστικά προβλήματα, μεταξύ των οποίων και η επαναφοίτηση λόγω αδικαιολόγητων απουσιών.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου