Σε ό,τι αφορά στη μαρίνα Ρόδου τίθεται ένα ανήκουστο ερώτημα: Πώς γίνεται ένα έργο που στη σύγχρονή του μορφή εγκαινίασε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, τον οποίο επί τόπου υποδέχθηκαν οι υπουργοί Ανάπτυξης και Τουρισμού, έχει ξεναγηθεί στις υποδομές του το μισό υπουργικό συμβούλιο, οι πόροι για την κατασκευή του είναι εξασφαλισμένοι από ιδιωτικά κεφάλαια κι όμως η έγκριση για την τελική φάση του έργου και την κατασκευή υποδομών αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, να βρίσκεται αγκυλωμένη σε γραφειοκρατικές διαδικασίες; Το πιο τραγικό βρίσκεται στο ενδεχόμενο προκήρυξης πρόωρων εθνικών εκλογών για το προσεχές φθινόπωρο. Σε μια τέτοια περίπτωση, η ολοκλήρωση του έργου θα οδηγηθεί σε περαιτέρω καθυστερήσεις που σημαίνει ότι η Ρόδος θα χάσει πολύ χρόνο στον τεράστιο ανταγωνισμό του θαλάσσιου τουρισμού κι επιπλέον η Κυβέρνηση, με τη σημερινή της σύνθεση, θα έχει απωλέσει οριστικά την εγγραφή στο χαρτοφυλάκιό της του μεγαλύτερου τουριστικού – λιμενικού έργου της Ελλάδας.
Αν, προτού ολοκληρωθεί η γραφειοκρατική διαδικασία, προκηρυχθούν εκλογές, η θεμελίωση του έργου θα παραπεμφθεί για το έτος 2024 και η ολοκλήρωσή του δεν θα γίνει πριν το 2027. Υπάρχει πάντα η πιθανότητα ο επενδυτής να αποφασίσει ότι οι χρόνοι γραφειοκρατίας στην Ελλάδα δεν καλύπτουν τις ανάγκες του και να αλλάξει χώρα επενδύσεων. Αντίθετα, αν όλα κυλήσουν στους χρόνους που πρέπει, τότε τον Ιανουάριο του 2023 θα γίνει στη Ρόδο η θεμελίωση του μεγαλύτερου έργου τουριστικών υποδομών για το θαλάσσιο τουρισμό της ανατολικής Μεσογείου.
Όχι, πολέμιοι του έργου δεν υπάρχουν, ούτε καν στην Τουρκία, έστω κι αν η γείτων χώρα θα πέσει από την πρωτοκαθεδρία της παροχής υπηρεσιών σε super & mega yachters όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι χερσαίες υποδομές της Μαρίνας Ρόδου. Ο θαλάσσιος τουρισμός ενώνει τις δύο πλευρές του Αιγαίου πελάγους και όσο περισσότερες υποδομές πολυτελών προδιαγραφών υπάρχουν σε αυτό, τόσο θα κερδίζει στον παγκόσμιο ανταγωνισμό του πιο ακριβού κλάδου της τουριστικής βιομηχανίας.
Η δημοτική αρχή Ρόδου και προσωπικά ο δήμαρχος Αντώνης Καμπουράκης φρόντισε να εκδοθούν εγκαίρως όλες οι αποφάσεις που αφορούν στην τοπική αυτοδιοίκηση και να σταλούν προς τα συναρμόδια Υπουργεία. Το ίδιο και από την πλευρά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, παρότι τυπικά δεν έχει αρμοδιότητα, προσωπικά ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος έχει στηρίξει πολλαπλά το έργο με την προσωπική του επιρροή προς την Κυβέρνηση.
Πολέμιος είναι μόνο ο χρόνος που χάνεται καθώς οι υπηρεσίες του Υπουργείου Τουρισμού πρέπει να προσυπογράψουν την εισήγηση για την Κοινή Υπουργική Απόφαση όπως τους εστάλη από το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Μάλιστα, για την οριστική έγκριση θα απαιτηθεί έγκριση και από την Επιτροπή Τουριστικών Λιμένων η οποία θα μελετήσει το φάκελο προτού δώσει το πράσινο φως.
Η, αρμόδια, γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης Ολυμπία Αναστασοπούλου βρέθηκε την περασμένη Παρασκευή στους χώρους της Μαρίνας Ρόδου, συμμετέχοντας στο Κυβερνητικό κλιμάκιο με επικεφαλής τον υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη. Κληθείσα, τηλεφωνικά, προχθές να απαντήσει σε σχετικό ερώτημα της ‘δημοκρατικής’, η γενική γραμματέας του υπουργείου Τουρισμού Ολυμπία Αναστασοπούλου επικαλέστηκε «σύσκεψη που βρίσκεται σε εξέλιξη» και δεσμεύθηκε να δώσει απαντήσεις κάποια άλλη στιγμή.
Σημειώνεται ότι με τη σημερινή της μορφή η Μαρίνα Ρόδου (Rhodes Marinas) συγκαταλέγεται μεταξύ των πέντε finalist στην ψηφοφορία μεταξύ των Superyacht Captains & Crew για την ανάδειξη της καλύτερης μαρίνας. Σε αυτή την τελική φάση του διαγωνισμού, την πρωτιά διεκδικούν οι: Marina Genova (Γένοβα – Ιταλία), Porto Montenegro (Χέρτσεκ Νόβι – Μαυροβούνιο), Coral Sea Marina Resort (Κουίνσλαντ – Αυστραλία), Limasol Marina (Λεμεσός – Κύπρος) και Rhodes Marinas (Ρόδος -Ελλάδα).
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε δηλώσει για το έργο αυτό τον περασμένο Νοέμβριο: «Από τη στιγμή που η Ρόδος είναι πρωτοπόρος, ούτως ή αλλιώς, στο τουριστικό προϊόν νομίζω ότι είναι και η ευκαιρία να αποκτήσει τη μαρίνα που της αξίζει. Εγώ είμαι πολύ ενθουσιασμένος με αυτό το έργο και ξέρω ότι έχει και την απόλυτη στήριξη των συναρμοδίων Υπουργείων».