Κινητοποιήσεις στον χώρο της Παιδείας διαφαίνονται στον ορίζοντα, με τους εκπαιδευτικούς να τάσσονται κατά της αύξησης του ωραρίου που εξετάζει η κυβέρνηση προκειμένου να καλυφθούν οι κενές θέσεις. Ηδη, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) δηλώνει κατηγορηματικά την αντίθεσή της στην περαιτέρω αύξηση του διδακτικού ωραρίου και περιγράφει με τον πλέον δραματικό τρόπο την κατάσταση στη δημόσια εκπαίδευση.
«Οι συγχωνεύσεις σχολείων, οι συμπτύξεις τμημάτων, η αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα, η υποχρηματοδότηση, τα κενά στα σχολεία, η κατά δύο ώρες αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών από το 2013 και η κατάργηση όλων των υποστηρικτικών δομών έχουν συρρικνώσει τραγικά τη δημόσια εκπαίδευση, έχουν ανατρέψει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών», αναφέρει, μεταξύ άλλων, η ΟΛΜΕ.
Από την πλευρά της, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) προειδοποιεί ότι «η αύξηση του ωραρίου στα ιδιωτικά σχολεία θα προσθέσει στο κύμα διώξεων των τελευταίων εβδομάδων στα ιδιωτικά σχολεία πολλαπλάσιες απολύσεις».
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, όλες οι ανάγκες των σχολείων πρέπει να καλύπτονται με μόνιμους διορισμούς, και μόνο οι έκτακτες από συναδέλφους αναπληρωτές. Όπως τονίζει, «κάθε συζήτηση διαχείρισης των οξυμμένων προβλημάτων της εκπαίδευσης από το υπουργείο εις βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών θα μας βρει απέναντι».
Αυξηση
Ειδικά για το θέμα περί αύξησης του ωραρίου, η ΟΛΜΕ υποστηρίζει ότι «κάθε αύξηση του διδακτικού ωραρίου ισοδυναμεί με επιπρόσθετες οικονομικές περικοπές στους μισθούς μας, που έχουν ήδη περικοπεί έως 45%. Επιπρόσθετα κάθε διδακτική ώρα, με βάση τις μελέτες της UNESCO, αντιστοιχεί σε τρεις διοικητικές».
Και προσθέτει ότι η μεγαλύτερη υποβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας του εκπαιδευτικού σημαίνει περαιτέρω υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και ακόμα μεγαλύτερη απαξίωση του δημόσιου σχολείου.
Η ΟΙΕΛΕ εκφράζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την αντίθεσή της στην αύξηση του ωραρίου διδασκαλίας. Όπως υποστηρίζει, «η νέα επιβάρυνση των όρων εργασίας των εκπαιδευτικών με πιθανό αντίκτυπο στην ποιότητα του παρεχόμενου διδακτικού έργου και η αύξηση της ανεργίας (καθώς θα γίνουν σαφώς λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών την ώρα που είναι πιο αναγκαίο από ποτέ να γίνουν μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών) θα είναι οι κυριότερες επιπτώσεις της εφαρμογής του μέτρου». Τέλος, επισημαίνει ότι «η παροχή χιλιάδων ωρών εργασίας δωρεάν στα ιδιωτικά σχολεία, ώρες για τις οποίες οι γονείς θα καταβάλλουν κανονικά χρήματα, θα ενισχύσει για μία ακόμη φορά τα ταμεία των σχολαρχών με εκατομμύρια ευρώ».
Ημερησία