Με την ανακοίνωση του υπουργού Τουρισμού, κ. Χάρη Θεοχάρη ότι το άνοιγμα της Ελλάδας για την κρουαζιέρα τοποθετείται επισήμως στις αρχές Αυγούστου 2020, ένας νέος ‘αέρας’ αισιοδοξίας άρχισε να πνέει για τον κλάδο.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε στην «δημοκρατική» ο Ceo Five Senses Consulting & Development κ. Ιωάννης Μπρας, η Ελλάδα πρωτοπορεί στην επανεκκίνηση της κρουαζιέρας αφού είναι η πρώτη χώρα που θα εφαρμόσει τα πολύ αυστηρά πρωτόκολλα και φυσικά, θα δεχτεί αρκετά πλοία από τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα (MSC Cruises, Costa, TUI Cruises).
«Η κατάσταση είναι θετική με την έννοια ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα που ανακοίνωσε τα πρωτόκολλα για την επανεκκίνηση (restart) της κρουαζιέρας –με την δήλωση του υπουργού κ. Χ.Θεοχάρη. Ουσιαστικά, αυτό σημαίνει ότι ναι μεν, η Ελλάδα ανοίγει από την 1η Αυγούστου 2020 αλλά θα χρειαστούν κάποιες μέρες ίσως και εβδομάδες, μέχρις ότου μπορέσουν οι εταιρείες κρουαζιέρας να ανασυσταθούν, και να πουλήσουν τα προγράμματά τους για να ξεκινήσουν τις κρουαζιέρες. Μπορώ να σας πω ότι έχει γίνει πάρα πολύ σημαντική δουλειά πάνω στο θέμα με τα πρωτόκολλα και αναμένουμε πλέον, τις διαδικασίες για τις πύλες εισόδου εντός των προσεχών ημερών.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως καταγράφεται πολύ ενεργό ενδιαφέρον από εταιρείες κρουαζιέρας και νομίζω ότι στις 24 Αυγούστου θα έχουμε την πρώτη προσέγγιση (call) σε ελληνικό λιμάνι. Νομίζω ότι κατόπιν τούτου, και άλλες εταιρείες θα ακολουθήσουν αυτό το παράδειγμα και μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου θα δούμε πολλά ελληνικά λιμάνια να υποδέχονται κρουαζιερόπλοια», είπε ο κ. Μπρας.
Ο υπουργός Τουρισμού ανακοίνωσε επίσημα ότι από 01/08/2020 επιτρέπεται στα κρουαζιερόπλοια να επισκέπτονται 6 λιμάνια όταν εισέρχονται στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους λιμένες Πειραιά, Ρόδου, Ηρακλείου, Βόλου, Κέρκυρας και Κατάκολου. Μετά από τον πρώτο ελλιμενισμό τους τα κρουαζιερόπλοια θα έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν οποιοδήποτε άλλο ελληνικό λιμάνι συμπεριλαμβάνεται στο δρομολόγιό τους. Ο κ. Θεοχάρης διευκρίνισε ότι το καθεστώς αυτό θα αλλάξει μόνο σε περίπτωση που υπάρξουν νέες επιδημιολογικές συνθήκες.
Όσον αφορά στα πρωτόκολλα υγιεινής, απολύμανσης, ελέγχων, θερμομετρήσεων κ.λπ. είναι πολύ πιο αυστηρά στην Ελλάδα σε σχέση με τις άλλες χώρες ώστε τα ταξίδια να είναι απολύτως ασφαλή.
«Η Ελλάδα είναι μια χώρα η οποία θα δώσει το παράδειγμα, διεθνώς για την τεχνογνωσία της και στην κρουαζιέρα. Ειδικά για την Ρόδο, περιλαμβάνεται στα λιμάνια της πρώτης υποδοχής και νομίζω ότι μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσουν κι εκεί οι προσεγγίσεις. Η Ρόδος, προετοιμάζεται πυρετωδώς για να κάνει μια ‘επιθετική’ στρατηγική επικοινωνίας προς όλες τις εταιρείες για να μπορέσει να μπει στην διαδικασία του επανασχεδιασμού για το 2021 και τις επόμενες χρονιές. Όπως γνωρίζουμε όλοι, οι εκθέσεις για την κρουαζιέρα έχουν ακυρωθεί όλες για φέτος και σύμφωνα με πληροφορίες θα πραγματοποιηθεί η Έκθεση από 5-8 Οκτωβρίου 2020 με τίτλο ‘Sea Trade Virtual’ (διαδικτυακή) όπου, εκτιμώ πως και η Ρόδος θα δώσει το “παρών”. Εκεί θα συμμετέχουν όλοι όσοι έχουν τις κατάλληλες επαφές με τους ανθρώπους και τις εταιρείες της κρουαζιέρας και να μπορέσουν να δουν πώς θα είναι οι εξελίξεις» είπε ο κ. Μπρας.
Όσον αφορά στην ελληνική αγορά, οι εξελίξεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές: τρία κρουαζιερόπλοια, είναι έτοιμα να έρθουν στην περιοχή του Αιγαίου, όπως π.χ. το Costa NeoRomantica με 1800 επιβάτες που έχει αγοραστεί από την εταιρεία Celestyal και σημαίνει ότι θα εκτελεί περισσότερους πλόες. «Μαθαίνουμε ότι ακόμη δύο πλοία θα έρθουν στο Αιγαίο από τον Όμιλο Ηλιόπουλου –κάτι που είναι αισιόδοξο. Υπάρχει βέβαια ανησυχία ακόμη, όμως όλοι όσοι είναι επαγγελματίες στον κλάδο μπορούν να μιλούν για προγραμματισμό πάνω στην κρουαζιέρα από τώρα μέχρι και το 2023 – 2024. Εκτιμώ πως με σωστές κινήσεις, η Ελλάδα και τα νησιά μας μπορούν να βγουν κερδισμένα από την κρουαζιέρα. Άλλωστε τα ταξίδια δεν σταματούν με την ‘σεζόν’ και μπορούν να συνεχιστούν μέχρι και τον Δεκέμβρη.
Στην πρώτη φάση οι πλόες θα είναι από την Ιταλία και ακολουθούν, η Αγγλία κ.ο.κ. (ανάλογα με τα επιδημιολογικά στοιχεία και τα δεδομένα όπως εξελίσσονται).
«Η Ρόδος μπορεί να γίνει Home Port αφού έχει τα εχέγγυα και μπορεί να κερδίσει πελάτες –σιγά σιγά. Αναλόγως με τις εξελίξεις για τα τεστ, θα υπάρξει και η αντίστοιχη ανταπόκριση» δηλώνει ο κ. Μπρας.
Σημειώνεται πως οι υγειονομικές διαδικασίες οι οποίες θα εφαρμόζονται υπό την επίβλεψη των ελληνικών αρχών στα κρουαζιερόπλοια, βασίζονται στα δημοσιευμένα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU Healthy Gateways), ενώ έχουν προσαρμοστεί στην ελληνική νομοθεσία και τα εγχώρια δεδομένα. Όπως σημείωσε και ο υπουργός κ. Χ.Θεοχάρης: «Η τρέχουσα σεζόν επεκτείνεται έως το τέλος του έτους».
Σύμφωνα με τον κ. Μπρα: «Η κρουαζιέρα διασφαλίζει πλέον, ασφαλείς διακοπές σε πάρα πολύ καλές τιμές, αφού οι εταιρείες κρουαζιέρας κάνουν μεγάλα πακέτα προσφορών –λόγω της κατάστασης με την πανδημία του κορωνοϊού και είναι πολύ πιο οικονομική επιλογή για τους τουρίστες να επιλέξουν τον θαλάσσιο τουρισμό».
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα έχουν αποφασίσει να ξεκινήσουν με πολύ χαμηλές πληρότητες (της τάξης του 60%) για λόγους τήρησης των μέτρων προστασίας για τον κορωνοϊό και φυσικά η κάθε εταιρεία έχει φτιάξει τα πρωτόκολλά της αναλόγως με τα πλοία της ώστε να είναι εφαρμόσιμα και πλήρως εναρμονισμένα με τη νομοθεσία.
«Εχει έρθει η ώρα να γίνει ένας σοβαρός διάλογος για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας στην Ελλάδα και να σχεδιάσουμε για το μέλλον», κατέληξε ο κ. Μπρας.
https://www.dimokratiki.gr/30-07-2020/anoigei-diaplata-o-dromos-gia-tin-anaptyxi-tis-kroyazieras-kai-sti-podo/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.