Ειδήσεις

Κάτι παραπάνω από σοβαρό το πρόβλημα με το ΕΠΑΛ Ρόδου

Αναστάτωση έχει προκαλέσει στην εκπαιδευτική κοινότητα, στους μαθητές και στους γονείς η κατάργηση 14 τμημάτων των ΕΠΑΛ στη Ρόδο και στα άλλα νησιά του νομού. Μαθητές που επέλεξαν συγκεκριμένη ειδικότητα, καλούνται να αλλάξουν γνώμη, αφού τα τμήματα που σχηματίστηκαν είναι ολιγομελή. Σε κάποιες δε περιπτώσεις προτείνεται (από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης) ως εναλλακτική λύση στους μαθητές της Ρόδου, να μεταβούν στην Κω! Συγκεκριμένα στα 13 τμήματα που καταργούνται στη Ρόδο προστέθηκε και το τμήμα πληροφορικής και δικτύων, το οποίο θα λειτουργεί μόνο στην Κω.
Συνεπώς οι μαθητές που επιμένουν στη συγκεκριμένη ειδικότητα, δεν έχουν άλλη επιλογή από το να μετακομίσουν στο νησί της Κω.
Ερώτηση προς τον υπουργό παιδείας, κατέθεσε ο βουλευτής Μάνος Κόνσολας, ο οποίος επισημαίνει ότι το όριο για τον ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα στα Επαγγελματικά Λύκεια, δεν μπορεί να έχει εφαρμογή σε νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές και ιδιαίτερα στα Δωδεκάνησα, αφού η οριζόντια εφαρμογή του οδηγεί στην κατάργηση 13 τμημάτων (14 σύμφωνα με νεότερα δεδομένα) στα Επαγγελματικά Λύκεια της Δωδεκανήσου στην πόλη της Ρόδου, στην Αρχάγγελο αλλά σε άλλα νησιά όπως η Κως, η Κάρπαθος και η Πάτμος. Ο βουλευτής Δωδεκανήσου τονίζει επίσης ότι το πρόβλημα στα Δωδεκάνησα θα ενταθεί ακόμα περισσότερο την επόμενη χρονιά αφού με την εφαρμογή του νόμου, άλλα 34 τμήματα Επαγγελματικών Λυκείων, ενδεχομένως λειτουργούν για τελευταία χρονιά φέτος.
Το ζήτημα απασχόλησε και το δ.σ. της Α’ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου που συνεδρίασε την Πέμπτη. Η Διοίκηση της Α’ ΕΛΜΕ θα επιδιώξει συνάντηση με τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Βασίλη Καραγιάννη για να συζητήσουν το θέμα.
Με ψήφισμα που εξέδωσε χθες ο σύλλογος εκπαιδευτικών του 1ου ΕΠΑΛ Ρόδου, ζητά μεταξύ άλλων την άμεση έγκριση των ολιγομελών τμημάτων (κάποια από τα οποία είναι μοναδικά στα Δωδεκάνησα) και τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να διαμορφωθούν με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών κι όχι με βάση τις αναδιαρθρώσεις και την περικοπή δαπανών.
Το ψήφισμα του συλλόγου εκπαιδευτικών του 1ου ΕΠΑ.Λ. Ρόδου αναλυτικά:
Με την πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ. επιβάλλει νέο «τσεκούρι» στα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα του σχολείου μας.
Οι καταργήσεις 4 τμημάτων της Γ τάξης (Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ, Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών, Φυτικής Παραγωγής, Σχεδιασμού-Διακόσμησης Εσωτερικών Χώρων), την στιγμή που αποτελούν μοναδικές ειδικότητες στην Ρόδο και κάποιες ακόμα και στη Δωδεκάνησο, αποδεικνύουν με τον πιο εμφατικό τρόπο τη συνέχιση της αντιεκπαιδευτικής-αντιλαϊκής πολιτικής των συγχωνεύσεων, των απολύσεων και των περικοπών σε όλα τα επίπεδα της ζωής των εργαζομένων.
Οι μαθητές των ανωτέρω τμημάτων θα αναγκαστούν ή παρά τη θέλησή τους να επιλέξουν άλλη ειδικότητα, όπου υπάρχουν ακόμα κενές θέσεις ή να γίνουν εσωτερικοί μετανάστες αυτοί και η οικογένειά τους αν επιμένουν στην αρχική τους επιλογή (για παράδειγμα, η ειδικότητα του Σχεδιασμού-Διακόσμησης Εσωτερικών Χώρων, είναι μοναδική στην Δωδεκάνησο επομένως θα πρέπει αν επιμένει να σπουδάσει αυτό που θέλει ο μαθητής να βρει κάποιο ΕΠΑ.Λ. στην Αθήνα ή ακόμα και σε ιδιωτική σχολή).
Από την άλλη μεριά δημιουργούνται τεχνητές υπεραριθμίες και μένει αναξιοποίητος ο εργαστηριακός εξοπλισμός του σχολείου στα τμήματα που καταργούνται.
Πρόκειται για ενέργεια που στρέφεται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αλλά ταυτόχρονα και ενάντια στους εργαζόμενους.
Tο Υπουργείο έχει κάνει μέχρι στιγμής ό,τι μπορεί για να κρύψει τον αριθμό των μαθητών που πετιούνται έξω από το αντικείμενο φοίτησης που επιθυμούν, καθώς οι οδηγίες προς τις Διευθύνσεις για τις αιτήσεις εγγραφών τον Σεπτέμβριο, έγιναν με βασικό κριτήριο να μην τροποποιούν τον αριθμό των τμημάτων που έχουν εγκριθεί τον Ιούνιο, να μετακινούνται μαθητές σε άλλα σχολεία, αν επιμένουν να ακολουθήσουν τομέα ή ειδικότητα που δημιουργεί “ολιγομελές” τμήμα. Αν δεν λειτουργήσει ο τομέας ή η ειδικότητα που επιθυμεί ο μαθητής και δεν μπορεί να πάει αλλού, με το “έτσι-θέλω”, πρέπει να αλλάξει προτίμηση, γεγονός που μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα να μην συνεχίσει τη φοίτηση καν στο ΕΠΑΛ.
Έρχεται ως συνέχεια της αυστηροποίησης του νόμου (Ν. 4452/2017), για την μείωση του αριθμού των μαθητών και τη διαίρεση της τάξης σε τμήματα ακόμη κι αν υπάρχουν μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Νόμος που όμως δεν λαμβάνει υπόψη του τις ιδιαιτερότητες των ΕΠΑ.Λ. (μοναδικό τμήμα σε ειδικότητα ή τομέα, μαθήματα προσανατολισμού στην Α΄ τάξη). Αποσκοπεί μόνο στη εξοικονόμηση προσωπικού η οποία θα προέλθει από τον μικρότερο αριθμό τμημάτων.
Προφανώς ο στόχος αυτός υπερέχει σε σύγκριση με τις ανάγκες για εξειδικευμένη μεταχείριση και παιδαγωγική βοήθεια των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι οποίοι πλέον θα φοιτούν σε τμήματα με 26-27 μαθητές (π.χ. Τομέας Οικονομίας Διοίκησης), γεγονός που αναπόφευκτα εκμηδενίζει τη δυνατότητα του διδάσκοντος να προσφέρει σε αυτούς επιπλέον βοήθεια. Η φοίτηση των μαθητών σε τμήματα με τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών θα καταστεί τουλάχιστον προβληματική.
Επιπρόσθετα υπάρχει μια μερίδα μαθητών (16 στο σχολείο μας), που η φοίτησή τους το σχολικό έτος 2016-17 χαρακτηρίσθηκε ανεπαρκής που παραμένουν εκτός σχολείου. Σύμφωνα με το νόμο θα έπρεπε να ενταχθούν σε ειδικά τμήματα, των οποίων η λειτουργία τους εγκρίνεται με απόφαση του περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης ακολουθώντας το πρόγραμμα σπουδών που ισχύει για την Γ ΕΠΑ.Λ. του σχολικού έτους 2016 -17. Επειδή όμως δεν συμπληρώθηκε ο κατώτερος αριθμός μαθητών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις για τη δημιουργία ειδικού τμήματος, αναμένουν απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για να εγγραφούν στα λειτουργούντα τμήματα ΕΠΑ.Λ. ακολουθώντας τη διαδικασία της συνδιδασκαλίας μαθημάτων.
Βέβαια εδώ πρέπει να απαντηθεί πότε και που θα εγγραφούν αυτοί οι μαθητές στην περίπτωση που το τμήμα τους έχει καταργηθεί και πως θα τελειώσουν τελικά το σχολείο;
Ζητάμε
• Την άμεση έγκριση των ολιγομελών τμημάτων
• Να ισχύσει ο προηγούμενος τρόπος εγγραφής για όλους τους μαθητές αλλά και σε όσους αποκτήσουν το δικαίωμα και μετά τις προβλεπόμενες ημερομηνίες.
• Τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να διαμορφωθούν με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών κι όχι με βάση τις αναδιαρθρώσεις και την περικοπή δαπανών.
• Να παρθεί απόφαση για να εγγραφούν η μαθητές της Γ τάξης με ανεπαρκή φοίτηση το σχολικό έτος 2016-17, στα λειτουργούντα τμήματα του ΕΠΑ.Λ.
• Κανένας μαθητής εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας
• Να εφαρμοστεί ο νόμος Ν. 4452/2017 λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των ΕΠΑ.Λ.
Οι εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑ.Λ. Ρόδου

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • tradejane    30.09.2017 19:25

    Signomi alla katargoun ta tmimata pou exoun tis kaliteres melontikes prooptikes? Exoume piksi stous

    “Οικονομίας Διοίκησης”, einai sxendon oli tous anergi! Xriazomaste programatistes kai atoma pou kseroun apo texnologia!!

Σχολιασμός άρθρου