Η Thomas Cook είναι απλά η αρχή και ο κίνδυνος επανάληψης του παθήματος των δεινοσαύρων ελλοχεύει, επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ
Με μήνυμα του στα κοινωνικά δίκτυα ο κ. Ρέτσος απαντά και στην κριτική που έχει ακουστεί κατά κόρον τις τελευταίες ώρες περί του «στρεβλού» μοντέλου ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, με αφορμή και τα μέτρα που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Τουρισμού, όπως αυτά αποφασίστηκαν από το Υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με τα υπουργεία Εργασίας και Ανάπτυξης για την στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων που έχουν πληγεί σημαντικά από την πτώχευση του ομίλου της Thomas Cook καθώς και των εργαζομένων σε αυτές.
«Διαβάζω σχόλια και απόψεις αναφορικά με τη χρεωκοπία της Thomas Cook και το πόσο αυτή θα επηρεάσει το «στρεβλό» μοντέλο ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, καθιστώντας τα όποια μέτρα ανακούφισης των επιχειρήσεων ασπιρίνες προς καρκινοπαθείς», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Ρέτσος.
»Το internet, οι disruptors της αγοράς, το digital marketing, αλλάζουν συνήθειες και τάσεις. Ο καταναλωτής ψάχνει πλέον διαφορετικά και το δικό μας μαζικό τουριστικό προιόν, non branded και commoditized συνήθως, που βασίζεται στην ισχύ των διαμεσολαβητών tour operators, είναι πλέον έωλο. Η Thomas Cook είναι απλά η αρχή. Πρέπει να επανασχεδιάσουμε τα πάντα και να είμαστε τολμηροί απέναντι στις αλλαγές. Η Πολιτεία πρέπει να εμπιστευθεί τον ιδιωτικό τομέα και να ρισκάρει, στο όριο των δημοσιονομικών δεσμεύσεων. Αλλιώς ο κίνδυνος επανάληψης του παθήματος των δεινοσαύρων ελλοχεύει».
Αντίστοιχα εκτιμά και ο επίτιμος πρόεδρος του ΣΕΤΕ και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Sani/ Ikos κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, κάνοντας λόγο για γρήγορα αντανακλαστικά και συντονισμό μεταξύ φορέων, επιχειρήσεων και Πολιτείας. «Όμως η αιτία και το κύριο ζητούμενο παραμένουν: Η μετάβαση από το παλιό μοντέλο διάθεσης commoditised προϊόντων μέσω tour operators σε digital marketing και διάθεση σύγχρονων branded προϊόντων».
«Είναι προφανές ότι όποιος παρακολουθεί από κοντά τα ζητήματα της τουριστικής αγοράς και όποιος δραστηριοποιείται στον κλάδο γνώριζε για τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε η Thomas Cook. Όλοι φυσικά απευχόμαστε να συμβεί το μοιραίο, που τελικά συνέβη», δηλώνει χαρακτηριστικά. Ερωτηθείς για το πώς κλείνει τουριστικά η χρονιά για τη χώρα μας, ο κ. Θεοχάρης δηλώνει ότι «αν το ερώτημα ήταν δέκα ημέρες νωρίτερα και δεν είχε μεσολαβήσει η κατάρρευση της Thomas Cook, θα έλεγα ότι η χρονιά θα έκλεινε με έσοδα κατά 500 εκατ. ευρώ υψηλότερα σε σχέση με το 2018 και με σημαντική αύξηση της μέσης δαπάνης. Όμως οι εξελίξεις μας πρόλαβαν και ενδέχεται το φαινόμενο της Thomas Cook να αλλάξει τα δεδομένα».