Πενήντα μεγάλες ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, από όλους τους κλάδους, συμφώνησαν να ξεκινήσουν να μετρούν την κατανάλωση νερού και ενέργειας, την παραγωγή και διαχείριση απορριμμάτων και τις επιδόσεις τους σε εργασιακά και κοινωνικά θέματα, να θέτουν στόχους βελτίωσης και να μοιράζονται τεχνογνωσία από εξειδικευμένος συμβούλους στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας METRON Sustainable Tourism που λάνσαρε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.
«Πρόκειται για μια πρωτοβουλία αυτορρύθμισης και μετάβασης των τουριστικών επιχειρήσεων στην αειφορία, με γνώμονα την κοινωνικά και περιβαλλοντικά βιώσιμη ανάπτυξη», υπογραμμίζει ο ΣΕΤΕ. «Η ονομασία της προέρχεται από τη λέξη μέτρον, που σημαίνει μέτρηση, αναλογία, αλλά και κανόνας», εξηγεί ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Παράσχης, ο οποίος παρουσίασε αυτή την εβδομάδα την πλατφόρμα METRON μαζί με την αντιπρόεδρο του ΣΕΤΕ, Αγάπη Σμπώκου.
Tο πρώτο στάδιο
Σε αυτό το πρώτο στάδιο που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του έτους, η ψηφιακή πλατφόρμα θα λειτουργήσει πιλοτικά με τις 50 πρώτες εταιρείες που έχουν προσκληθεί και αποδεχθεί να λάβουν μέρος στη διαδικασία. Η αξιολόγηση των επιχειρήσεων μέσω της πλατφόρμας θα γίνεται βάσει 5 δεικτών: κατα νάλωση ενέργειας, κατανάλωση νερού, παραγωγή και διαχείριση αποβλήτων, εργασιακά και κοινωνικά θέματα.
Η ψηφιακή πλατφόρμα METRON Sustainable Tourism θα λειτουργήσει πιλοτικά με τις πενήντα πρώτες μεγάλες επιχειρήσεις.
Σε πρώτη φάση, η πρωτοβουλία απευθύνεται σε πέντε τουριστικούς κλάδους και συγκεκριμένα σε καταλύματα, εναέριες μεταφορές, θαλάσσιες μεταφορές, χερσαίες μεταφορές και τουριστικά γραφεία. «Ο τουρισμός είναι και πρέπει να παραμείνει πρωτοπόρος και αφοσιωμένος σύμμαχος στην υιοθέτηση βιώσιμων πολιτικών, αναγνωρίζοντας την ευθύνη του και τον καθοριστικό του ρόλο. Η στρατηγική μας βασίζεται στην τουριστική ανάπτυξη με σεβασμό, με μέτρο, με κανόνες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, προσθέτοντας ότι «προσβλέπουμε αυτή η πρωτοβουλία να αποτελέσει εφαλτήριο για τη συμμετοχή ολόκληρου του τομέα, προωθώντας ένα βιώσιμο και ανταγωνιστικό τουριστικό μέλλον». Μεταξύ άλλων, οι επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να επωφεληθούν από την ψηφιακή πλατφόρμα αυτοαξιολόγησης επιχειρήσεων, το Advisory Board (Think Tank) που θα καθορίζει τη στρατηγική και το Steering Committee που θα μεθοδεύει τα τεχνικά εργαλεία. Ταυτόχρονα, θα έχουν πρόσβαση στα Webinars, στην εργαλειοθήκη μελετών και καλών πρακτικών και στις ενέργειες προώθησης και προβολής που υλοποιούνται σε συνεργασία με το ΙΝΣΕΤΕ και τη Marketing Greece. Επιπλέον, στρατηγικά επιλεγμένοι Ambassadors θα επικοινωνούν στοχευμένα μηνύματα σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία αυτορρύθμισης και μετάβασης των τουριστικών επιχειρήσεων στην αειφορία, εξηγεί ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Παράσχης.
Σκοπός του ΣΕΤΕ είναι η δημιουργία ενός «ολοκληρωμένου προγράμματος αυτοδέσμευσης, αυτοελέγχου, αυτοστοχοθέτησης, αυτοβελτίωσης και επαλήθευσης των επιχειρήσεων, προσφέροντάς τους το πλαίσιο και τα εφόδια για τον σταδιακό, ομαλό και συνεχή μετασχηματισμό τους».
Eρευνα
Η METRON Sustainable Tourism έρχεται ένα χρόνο μετά την έρευνα της Deloitte που έγινε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ, με την οποία διαπιστώθηκε ότι ο βασικός περιορισμός που αναγνωρίζουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις αναφορικά με την υλοποίηση περισσότερων επενδύσεων και δράσεων βιωσιμότητας είναι το υψηλό κόστος (62%), ενώ ένα ικανό ποσοστό αναφέρει ότι δεν βρίσκει επαρκείς βιώσιμες λύσεις (28%), δεν μπορεί να τεκμηριώσει την απόδοση των σχετικών επενδύσεων (20%) και δεν γνωρίζει τι είδους βιώσιμες πρακτικές και επενδύσεις θα πρέπει να υλοποιήσει (19%).
Πηγή: kathimerini.gr