Ειδήσεις

Η περιπέτεια στην Αίγυπτο των 3 Καλύμνιων ψαράδων αναβίωσε σε συνέντευξη τύπου

Σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε σήμερα Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2014 στις 11:00 το πρωί στον όροφο του Πνευματικού Κέντρου, αναβίωσε η περιπέτεια που έζησαν οι 3 Καλύμνιοι ψαράδες που επέβαιναν στο αλιευτικό σκάφος «ΑΡΧΟΝΤΑΣ Μ» Νηολογίου Καλύμνου ,αριθμ. 524 και συνελήφθησαν μαζί με το σκάφος από την Αιγυπτιακή ακτοφυλακή.
Στο πάνελ ο καπετάνιος του σκάφους Μιχάλης Καρδούλιας ,ο τέως Δήμαρχος Δημήτρης Διακομιχάλης ,ο Αντώνης Κουντούρης και Γιάννης Καρδούλιας , αδελφός του Καπετάνιου.

Ο τέως Δήμαρχος Δ.Διακομιχάλης που πρώτος έλαβε το λόγο αναφέρθηκε αναλυτικά στο χρονικό των ενεργειών που εκδηλώθηκαν προκειμένου να υπάρξει αίσιο τέλος στην υπόθεση.

Ο Αντώνης Κουντούρης μεταφέροντας την εμπειρία του ως ανώτατος υπάλληλος στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης επισήμανε τις ενέργειες στις οποίες άμεσα θα πρέπει να προβαίνουν οι Αλιείς όττύπουαν τους παρουσιαστεί παρόμοια εμπλοκή.
Μια διαδικασία που πρέπει να γνωρίζουν οι αλιείς μας, όταν χρειαστεί για λόγους ανάγκης να εισέλθουν στα χωρικά ύδατα μιας τρίτης Χώρας ώστε να αποφευχθεί στη συνέχεια η ταλαιπωρία τους.

Με πολύ γλαφυρό και απλοϊκό τρόπο ο καπετάνιος τους σκάφους «ΑΡΧΟΝΤΑΣ Μ.» Μιχάλης Καρδούλιας, περιέγραψε την άσχημη αυτή περιπέτεια και τις βάρβαρες συνθήκες που αντιμετώπισε στην Αίγυπτο μαζί με τους άλλους 2 Καλύμνιους μέλη του πληρώματος.

Αναφορά στο περιστατικό έκανε και ο αδελφός του καπετάνιου, ο Γιάννης Καρδούλιας, καπετάνιος και αυτός αλιευτικού σκάφους που είχε μία παρόμοια περιπέτεια πριν χρόνια στο Λίβανο.
Μίλησε για την παραπληροφόρηση που υπήρχε για την υπόθεση που δημιουργούσε μία άσχημη κατάσταση. Επίσης ευχαρίστησε όλους όσους βοήθησαν στην επίλυση του προβλήματος.

Πριν αναφερθούμε αναλυτικά στις τοποθετήσεις του πρώην Δημάρχου Δ.Διακομιχάλη και του καπετάνιου Μιχάλη Καρδούλια ,που περιγράφουν αναλυτικά στα όσα συνέβησαν να θυμίσουμε ότι περιπέτεια ξεκίνησε στις 8 Σεπτεμβρίου 2014 βράδυ.
Το αλιευτικό σκάφος «ΑΡΧΟΝΤΑΣ Μ» Νηολογίου Καλύμνου ,αριθμ. 524, στο οποίο επέβαιναν ως πλήρωμα 3 Καλύμνιοι ψαράδες και ένας Αιγύπτιος ναυτεργάτης, έπλεε σε διεθνή ύδατα σε απόσταση 20 και πλέον ναυτικών μιλίων από τις Αιγυπτιακές ακτές .
Λίγο μετά τις έντεκα το βράδυ πολεμικό σκάφος της Αιγυπτιακής ακτοφυλακής το ακινητοποίησε για έλεγχο και στη συνέχεια μετέφερε το σκάφος μαζί που τους επιβαίνοντες στη Ναυτική Βάση EL SALUM.
Το σκάφος είχε νόμιμη «Άδεια Αλίευσης» από τις Ελληνικές Αρχές με ισχύ από 1/1/2014 έως 31/12/2014 για την αλιεία των ειδών Ξιφίας και μακρύπτερος τόνος με τα αλιευτικά εργαλεία LLD,LHP,LTL στα Εθνικά και Διεθνή ύδατα Μεσογείου.

Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Δ.ΔΙΑΚΟΜΙΧΑΛΗ
Ο τέως Δήμαρχος Δ.Διακομιχάλης αναφερόμενος στο χρονικό των ενεργειών που εκδηλώθηκαν, έδωσε μία πλήρη εικόνα όλων αυτών που συνέβαλαν ώστε μιά πολύ δύσκολη υπόθεση, που κινδύνευαν ανθρώπινες ζωές αλλά και να χαθεί μια ολόκληρη περιουσία ,όπως το σκάφος, να έχει αίσιο τέλος.
Ο τέως Δήμαρχος ανέφερε ότι πληροφορήθηκε το γεγονός στις 9 Σεπτεμβρίου 2014 από ένα email που απηύθυνε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αλιευτικών Συλλόγων Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Κατσουτούρχης. στον Έλληνα Πρέσβη στην Αίγυπτο ,στον Έλληνα Πρόξενο στην Αλεξάνδρεια με κοινοποίηση στο Δήμαρχο Καλύμνου Γιάννη Γαλουζή ,ενημερώνοντας τους για το περιστατικό και ζητώντας να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες.
Στο σημείο αυτό ο τέως Δήμαρχος επισήμανε ότι το email αυτό δεν τον είχε στους αποδέκτες, αλλά του στάλθηκε με τον χαρακτηρισμό « κρυφή κοινοποίηση». Δεν γνωρίζω όπως είπε γιατί έγινε αυτό, ακόμη και τώρα που πέρασαν 55 ημέρες.
Αμέσως μόλις ενημερώθηκε για το περιστατικό, επικοινώνησε με τις οικογένειες των 3 ναυτικών, εδώ στην Κάλυμνο αλλά και στη συνέχεια με τον καπετάνιο στην Αίγυπτο.
Η διαβεβαίωση απ’ όλους ήταν ότι όλα έβαινα καλώς. Οι τρεις Καλύμνιοι ναι μεν αφέθηκαν ελεύθεροι μετά από 3 ημέρες και μετά την προσαγωγή τους στον Εισαγγελέα, και η αποφυλάκιση τους ήταν μία θετική εξέλιξη χωρίς όμως αυτό να αποτελεί τη ζητούμενη λύση αφού η Αιγυπτιακή Ακτοφυλακή δεν αποδέσμευε το σκάφος ,υπήρχε κίνδυνος κατάσχεσης του και θα έπρεπε να διερευνηθεί αν ο εξοπλισμός του ήταν συμβατός και προβλεπόμενος για αλιευτικό σκάφος.
Μία διαδικασία δύσκολη και χρονοβόρα που δεν ήταν εύκολο να εκτιμηθεί σε πόσο χρόνο θα ολοκληρωνόταν.
Χάθηκε πολύτιμος χρόνος και τα πράγματα δυσκόλευαν και δεν ήσαν τόσο εύκολα ,όσο αρχικά φαινόντουσαν, ιδιαίτερα με την επιστροφή τους στην Ελλάδα μαζί με το σκάφος.
Η σύζυγος του Καπετάνιου και ιδιοκτήτη του σκάφους κα Δέσποινα Καρδούλια μετά από συνεννόηση με τον σύζυγο της Μιχάλη Καρδούλια, με επισκέφθηκε όπως είπε ο τέως Δήμαρχος Δημήτρη Διακομιχάλη, ζητώντας τη συνδρομή μου, γνωρίζοντας ότι και κατά το παρελθόν είχα χειριστεί με επιτυχία παρόμοιες περιπτώσεις .
Άμεσα ενεργοποιήθηκα και έχοντας δίπλα μου τον Αντώνη Κουντούρη, γνώστη παρομοίων θεμάτων από την θητεία του στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το αδελφό του Καπετάνιου το Γιάννη Καρδούλια με τους οποίους συζητούσαμε συνεχώς και σχεδιάζαμε τις επόμενες κινήσεις και βήματα μας.
Αρχικά όπως είπε ο Δ.Διακομχιάλης ενημέρωσε τον Υπουργό Εξωτερικών Ε. Βενιζέλο, τον Υφυπουργό Εξωτερικών κ. Κούρκουλα , και επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον πρέσβη στο Κάιρο Χριστόδουλο Λάζαρη, με τον Πρόξενο κ. Καποδίστρια στην Αλεξάνδρεια, αλλά και με τον πρώην Υφυπουργό Εξωτερικών Γιάννη Βαληνάκη του οποίου στη συνέχεια η παρέμβαση του ήταν ουσιαστική.
Για κάθε ενέργεια τους, επί καθημερινής βάσεως επικοινωνούσαν με το καπετάνιο Μιχάλη Καρδούλια τον οποίο ενημερώναν για την εξέλιξη και για τα επόμενα βήματα που θα ακολουθήσουν.
Τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου μεταβαίνουν στην Αθήνα μαζί με τον Αντώνη Κουντούρη και το Γιάννη Καρδούλια , αδερφό του καπετάνιου .
Την Τρίτη 8 Οκτωβρίου συναντούν τον Υφυπουργό Εξωτερικών κ.Κούρκουλα και το διευθυντή του Διπλωματικού του γραφείου, πρέσβη κ. Αθανασίου, τους ενημερώνουν αναλυτικά για τις ενέργειες που απαιτούνταν για να ξεμπλοκάρει το θέμα.
Τηνεπόμενη ημέρα Τετάρτη συναντά ο ίδιος στη Βουλή το Βουλευτή Δωδεκανήσου Δ. Κρεμαστινό και επισκεπτονται τον Υπουργό Εξωτερικών Ε. Βενιζέλο ο οποίος υποσχέθηκε ότι θα έθετε το θέμα επίσημα στον ομόλογο του, κατά την επίσκεψη που θα πραγματοποιούσε στην Αίγυπτο στις 11 και 12 Οκτωβρίου , πράγμα που έγινε.
Την Τρίτη 14 Οκτωβρίου ο Δ.Διακομιχάλης ενημερώνεται από το Γραφείο του Υπουργού Εξωτερικών, ότι ο Αρχηγός της ακτοφυλακής της Αιγύπτου, υπέγραψε την σχετική απόφαση προκειμένου να επιστραφεί το σκάφος στους Καλύμνιους ψαράδες και να τους επιτραπεί να αναχωρήσουν.
Τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου μετά το μεσημέρι το αλιευτικό σκάφος «ΑΡΧΟΝΤΑΣ Μ» αναχώρησε από Αίγυπτο και μόλις ενημερώθηκε ότι το σκάφος έπλεε στα Εθνικά ύδατα ενημέρωσε τον Υφυπουργό Εξωτερικών και τον Υπουργό Εξωτερικών Ευάγγελο Βενιζέλο.
Κλείνοντας την ενημέρωση του ο Δ.Διακομιχάλης, είπε ότι απ’ όλα αυτά που συνέβησαν το «ηθικό δίδαγμα» είναι: «Καλές οι προθέσεις όλων αυτών που θέλουν να βοηθήσουν ,όμως σε τέτοια σοβαρά ζητήματα καλό θα είναι όταν κινδυνεύουν μάλιστα ζωές και περιουσίες, όλες οι κινήσεις θα πρέπει να γίνονται συντονισμένα και άμεσα στο ανώτατο επίπεδο με μπροστάρη το Δήμαρχος του νησιού.

Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΡΔΟΥΛΙΑ.
Ο Μιχάλης Καρδούλιας ο καπετάνιος του σκάφους «ΑΡΧΟΝΤΑΣ Μ» απλοϊκά , τηλεγραφικά αλλά και φανερά επηρεασμένος ,απ’ αυτή την άσχημη περιπέτεια που έζησε περισσότερο από 40 ημέρες, είπε:
“Ζήσαμε άγριες και απάνθρωπες συνθήκες. Στην κυριολεξία μας έπιασαν στον ύπνο. Υπό την απειλή των όπλων μας οδήγησαν στο πολεμικό πλοίο . Μας φίμωσαν ,μας πήραν τα κινητά τηλέφωνα , δεν είχαμε καμιά επικοινωνία. Μας έδεσαν πισθάγκωνα. Δεν είχα καμιά δυνατότητα ως καπετάνιος για την προστασία των μελών του πληρώματος μας. Θα είχαμε ακόμη και θύματα, αυτό φαινόταν από τις προθέσεις αυτών που μας συνέλαβαν. Λεηλασίες στο σκάφος. Φυλακές . Συνθήκες βάρβαρες. Μας οδήγησαν στο Γραφείο του Εισαγγελέα χωρίς διερμηνέα. Χρησιμοποίησαν τον Αιγύπτιο ναυτεργάτη που είχαμε στο σκάφος .Αυτός απαντούσε χωρίς να γνωρίζουμε τι έλεγε. Μας έβαλαν να υπογράψουμε την απολογία χωρίς να γνωρίζουμε τι έγραφε. Θέλω να πω ότι στην περίπτωση μας έγινε μία ναυτοπειρατεία. Βρισκόμασταν πέραν των 20 νμ, από τις Αιγυπτιακές ακτές, όταν μας συνέλαβαν. Μας κατηγόρησαν αρχικά για παραβίαση χωρικών υδάτων ,στη συνέχεια για παράνομη αλιεία ,επειδή δεν τους έβγαιναν, μίλησαν για πυροβολισμού και στο τέλος μίλησαν και για κατασκοπία.”
Αυτά που βίωσε ο Καπετάνιος Μιχάλης Καρδούλιας και τα άλλα δύο μέλη του πληρώματος περικλείονται στην αποστροφή του λόγου του: «Πέρασαν 9 ημέρες που επιστρέψαμε και είμαι στην Κάλυμνο και νομίζω ότι βρίσκομαι ακόμα στην Αίγυπτο ». Κλείνοντας ο Μιχάλης Καρδούλιας τη σύντομη τοποθέτηση του, ευχαρίστησε από καρδιάς όλους όσους ασχολήθηκαν και βοήθησαν να επιλυθεί το θέμα.

kalymnos-news.gr/

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου