Παρέμβαση με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση της ΔΕΗ, ότι από 1η Δεκέμβρη πρόκειται να χρεώνει με 1 ευρώ επιπλέον την αποστολή έγχαρτου λογαριασμού στους καταναλωτές, με σκοπό να ενθαρρύνει την ηλεκτρονική επικοινωνία με την εταιρεία, πραγματοποίησε πριν από λίγες μέρες ο Συνήγορος του Καταναλωτή.
Σε επιστολή που απέστειλε στην ΔΕΗ Α.Ε., ο Συνήγορος του Καταναλωτή επισημαίνει ότι η συγκεκριμένη επιβάρυνση, που αφορά περίπου 7.000.000 πελάτες της εταιρείας, αποτελεί μονομερή τροποποίηση της έως τώρα ακολουθούμενης πρακτικής αποστολής έγχαρτων λογαριασμών ΔΕΗ, κατ’ εφαρμογή της υφιστάμενης σύμβασης, η οποία δεν μπορεί να γίνει χωρίς την ρητή συναίνεση του καταναλωτή.
Όπως επισημαίνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή, η νέα αυτή επιβάρυνση παραβιάζει τους όρους της Σύμβασης που εξασφαλίζουν στον καταναλωτή ρεύματος το θεμελιώδες δικαίωμά του για την ανάγκη έγκαιρης και σαφούς παρακολούθησης του λογαριασμού του, που καθιστά δυνατό τον έλεγχο των χρεώσεων αλλά και της κατανάλωσης ενέργειας.
Επιπλέον, όπως τονίζεται, αυτή η επιπλέον χρέωση του ενός ευρώ επιβαρύνει αρκετές κατηγορίες ευάλωτων πολιτών (ηλικιωμένοι, οικονομικά αδύναμοι, κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών) που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στο διαδίκτυο.
«Πρόκειται στην ουσία και πάλι για την ίδια κατηγορία ευάλωτων καταναλωτών που επιβαρύνεται και με τις προμήθειες στις τράπεζες και τα ιδρύματα πληρωμών (π.χ. ΕΛΤΑ) ύψους από 0,80 έως 1,20 ευρώ ανά συναλλαγή, επειδή, ακριβώς εξαιτίας αυτής της αδυναμίας τους, δεν μπορούν αυτοδυνάμως να προβούν σε ηλεκτρονικές πληρωμές λογιαριασμών».
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, στην επιστολή που παρατίθεται αυτούσια παρακάτω ζητά από τη ΔΕΗ να μη προσβεί στην ανωτέρω χρέωση, αλλά, αντιθέτως, να προχωρήσει στη μείωση κατά 1 ευρώ κάθε λογαριασμού κατανάλωσης, εφόσον ο πελάτης επιλέξει την ηλεκτρονική αποστολή έναντι της έγχαρτης.