H «λάμψη» του Διαδικτύου, με τις αγορές ρεκόρ, δεν κατάφερε να αντισταθμίσει τη «μαύρη» εικόνα της αγοράς λιανεμπορίου κατά τη φετινή Black Friday, που παραδοσιακά δίδει το έναυσμα για την εορταστική περίοδο. Όλες οι προσδοκίες τώρα στρέφονται στη σημερινή Cyber Monday, στη διάρκεια της οποίας οι online πωλήσεις αναμένεται να «σπάσουν» κάθε προηγούμενο ρεκόρ.
Η φετινή Black Friday είχε δύο εντελώς διαφορετικές όψεις, την αύξηση των online αγορών και την καταβαράθρωση του λιανικού εμπορίου, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού έστρεψε ολοένα και περισσότερα άτομα στις online αγορές, προκειμένου να αποφύγουν τον συγχρωτισμό στα καταστήματα και στα εμπορικά κέντρα.
Στις ΗΠΑ, οι δαπάνες μέσω Διαδικτύου αυξήθηκαν 9%, σημειώνοντας νέο ρεκόρ στα 9 δισ. δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία της Adobe Analytics που παρακολουθεί και αναλύει τις συναλλαγές στους 80 από τους 100 κορυφαίους αμερικανικούς online ομίλους λιανικής. Η επίδοση αυτή αναδεικνύει τη φετινή Black Friday την ημέρα με τις δεύτερες μεγαλύτερες online δαπάνες στην ιστορία των ΗΠΑ, μετά την περσινή Cyber Monday, τη Δευτέρα που ακολουθεί αμέσως μετά την Black Friday και έχει καθιερωθεί ως η ημέρα των online αγορών, κυρίως στον χώρο της τεχνολογίας. Φέτος, η Cyber Monday αναμένεται να σηματοδοτήσει την ημέρα με τις μεγαλύτερες στα χρονικά ψηφιακές πωλήσεις, με τις προβλέψεις να τοποθετούν τις δαπάνες μεταξύ 10,8 δισ. και 12,7 δισ. δολαρίων, που σημαίνει μία αύξηση της τάξης του 15% έως 35% από πέρυσι.
Την Παρασκευή οι καταναλωτές δαπανούσαν online, σύμφωνα με στοιχεία της Adobe, 6,3 εκατ. δολάρια ανά λεπτό, ήτοι 27,50 δολάρια το άτομο κατά μέσο όρο.
Από την άλλη πλευρά, όμως, η κίνηση στα καταστήματα ήταν μειωμένη περισσότερο από 50% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Sensormatic Solutions. Επίσης, την Πέμπτη, στην αργία των Ευχαριστιών, οπότε πολλοί μεγάλοι όμιλοι λιανικής, μεταξύ των οποίων Walmart και Target, παρέμειναν φέτος κλειστοί λόγω της πανδημίας, η κίνηση ήταν μειωμένη 95% σε σχέση με πέρυσι. Μειωμένη όμως κατά 45,2% ήταν η κίνηση στις ΗΠΑ και καθ’ όλη τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Αυτό σημαίνει ότι για τις έξι εβδομάδες της εορταστικής περιόδου, τις πιο σημαντικές του έτους για το λιανεμπόριο, η κίνηση στα καταστήματα αναμένεται να είναι μειωμένη κατά 22% έως 25% συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με τη Sensormatic Solutions. «Γνωρίζαμε ότι η κίνηση της φετινής Black Friday θα ήταν μειωμένη, όμως δεν ξέραμε σε ποιο βαθμό» αναφέρει ο Μπράιν Φιλντ, υπεύθυνος του παγκόσμιου εμπορίου της εταιρείας.
Πηγή: naftemporiki.gr