Ειδήσεις

Σεμινάριο στην Απολακκιά για την παροχή Πρώτων Βοηθειών και χρήση Aυτόματου Απινιδωτή από μέλη του ΕΕΣ

Γράφει ο Δρ
Ναπολέων Θ. Βλάσσης

Μια εξαιρετικά σημαντική εκδήλωση έλαβε χώρα την Κυριακή 27/12 και ώρα 11.30, στο γραφείο της Δημοτικής Κοινότητας Απολακκιάς, η οποία οργανώθηκε και παρουσιάστηκε από τα μέλη του Τμήματος Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Σαμαρειτών και Ναυαγοσωστών του Ε.Ε.Σ., κες Ελευθερία και Ρούλα χατζηστεφανή με την ευκαιρία της δωρεάς ενός Αυτόματου Απινιδωτή, από τη νεολαία του χωριού, από τους αθλητές και τα μέλη της διόικησης του συλλόγου «ΑΣΠΙΣ» Απολακκιάς.
Το σεμινάριο περιλάμβανε πληροφορίες για τη ζωτική σημασία της αναπνοής του ανθρώπου, την κυκλοφορία του αίματος, το επίπεδο συνείδησης, την παρουσίαση του πρωτοκόλλου για την παροχή πρώτων βοηθειών, σε περίπτωση που ένας άνθρωπος βρεθεί σε κατάσταση απώλειας των αισθήσεων ή υποστεί καρδιακό επεισόδιο και τέλος την επίδειξη, τη λειτουργία και τη χρήση του απιδινωτή.
Τα μέλη του Ε.Ε.Σ., πραγματοποίησαν την παρουσίαση με τη χρήση power point και με μοντέλα-ομοιόματα ενηλίκων και παιδιών, με αποτέλεσμα να δοθεί η δυνατότητα σε διάφορα άτομα να προσφέρουν Καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΑ) σχεδόν σε πραγματικές συνθήκες.
Βασικό παράγοντα αποτελεί η βατότητα του αεραγωγού στον άνθρωπο που απώλεσε τις αισθήσεις του.
Τόνισαν ιδαίτερα ότι η προσέγγιση του θύματος, θα πρέπει να γίνεται με ασφάλεια και δεν επιτρέπεται η μετακίνησή του.
Στη συνέχεια παρουσίασαν τα πρωτόλολλα διάσωσης:

1. Πρωτόκολλο που ακολουθείται στη διάσωση ενηλίκων ή παιδιών άνω των 25 κιλών:
.-Προσεγγίζουμε το θύμα από τα πλάγια
-πιάνουμε τους ώμους και ρωτάμε «είσαι καλά; είσαι καλά;»
-εάν δεν απαντάει καλούμε βοήθεια διασταυρώνοντας τα χέρια μας
-καλούμε το ΕΚΑΒ στον αριμθό 166, ή το 100, η το 108 ή το 199 και δίνουμε τα στοιχεία μας και κάθε πληροφορία για το θύμα και τον τόπο που βρισκόμαστε.
-Στη συνέχεια σηκώνουμε την κάτω γνάθο, σκύβουμε και προσπαθούμε να αντιληφθούμε εάν αναπνέει, με βάση την αρχή: «Ακούω, βλέπω αισθάνομαι ».
-Πλέκω τα χέρια μου και αφού τοποθετήσω τη βάση της παλάμης του ενός χεριού, στο κέντρο του θώρακος, στο στέρνο, κάνω στο θύμα 30 θωρακικές συμπιέσεις, με τεντωμένα και τα δύο μου χέρια, σε βάθος περίπου 5-6 εκ.
-Κλείνω τη μύτη του θύματος και κάνω δύο (2) εμφυσήσεις στο στόμα «φιλί της ζωής»
Προσέχοντας να είναι ανοιχτός ο αεραγωγός και αν παρατηρήσω ότι δεν αναπνέει συνεχίζω την ίδια διαδιακασία (30+2 Συμπιέσεις –εμφυσήσεις).
-εάν αντιληφθώ ότι αναπνέει, τότε γυρίζω το θύμα σε θέση ανάνηψης (αριστερή ή δεξιά πλευρά αν υπάρχει ευχέρεια).
-για την ασφάλειά μας, οι Διασώστριες υποστήριξαν ότι είναι απαραίτητο να φοράμε γάντια και να εφαρμόζουμε ειδικές μάσκες.
Επίσης υπογράμμισαν ότι αποφεύγουμε να κάνουμε έκταση κεφαλής σε ανθρώπους-θύματα που έχουν θετικό μηχανισμό κάκωσης, ώστε να μην υποστούν μεγαλύτερη βλάβη.
2. Πρωτόκολλο που ακολουθείται στη διάσωση βρεφών –παιδιών έως 8 ετών.
.-Στην περίπτωση των παιδιών υπάρχει διαφοροποίηση στο εξής σημαντικό :
Πρώτα παρέχουμε βοήθεια και μετά τηλεφωνούμε στις υπηρεσίες διότι από στατιστικές έχει προκύψει ότι αυτή η διακασία είναι περισσότερο αποταλεσματική.
-Προσεγγίζουμε το θύμα από τα πλάγια
-πιάνουμε τους ώμους και ρωτάμε «είσαι καλά; είσαι καλά;»
-εάν δεν απαντάει καλούμε βοήθεια διασταυρώνοντας τα χέρια μας
-στη συνέχεια σηκώνουμε την κάτω γνάθο, σκύβουμε και προσπαθούμε να αντιληφθούμε εάν αναπνέει, με βάση την αρχή: «Ακούω, βλέπω αισθάνομαι ».
-κάνω στο θύμα 5 εμφυσήσεις, κλείνοντας τη μύτη (στα παιδιά), και βλέποντας το θώρακα.
-εάν δεν αναπνέει τοποθετώ τη βάση της παλάμης του ενός χεριού, στο κέντρο του θώρακος, στο στέρνο, και κάνω 15 θωρακικές συμπιέσεις, σε βάθος 4-5 εκ.
-στη συνέχεια κάνω δύο εμφυσήσεις και εάν δεν αναπνεέι συνεχίζω τη διαδικασία (15+2)για ένα λεπτό.
-εάν αναπνεύσει το θύμα το τοποθετώ σε θέση ανάνηψης.
-Κατόπιν καλώ το ασθενοφόρο και δίνουμε τα στοιχεία μας και κάθε πληροφορία για το θύμα και τον τόπο που βρισκόμαστε.
Για τα βρέφη: κρατώ στην αγκαλιά μου το θύμα και κάνω εμφυσήσεις αφού περικλείσω με το στόμα μου, τη μύτη και το στόμα του θύματος.
-κάνω συμπιέσεις τοποθετώντας τα δύο μου δάχτυλα στο κέντρο του θώρακος του βρέφους.
3.Λειτουργία και χρήση Αυτόματου Απινιδωτή
3.1. Εφαρμογή στους ενήλικες
-αφαιρούμε μεταλλικά αντικείμενα από το θύμα
-Καθαρίζουμε την περιοχή του θώρακα του θύματος (ξυραφάκι) και τοποθετούμε τα ηλεκτρόδια με τα αυτοκόλλητα το ένα κατω από τη δεξιά κλείδα και το άλλο στην αριστερή μασχάλη.
-προσέχουμε να μη βρίσκεται κανένα άτομο κοντά στο θύμα εκτός από το χειριστή του απινιδωτή.)
-πατάμε το κουμπί (shock) και περιμένουμε οδηγίες και παρατηρούμε αν έχει ανανήψει.
Σε αρνητική περίπτωση συνεχίζουμε την παροχή ΚΑΑ (30+2 Συμπιέσεις –εμφυσήσεις σε ενήλικες ή 15+2 σε παιδιά).
Σε θετική περίπτωση τοποθετούμε το θύμα σε θέση ανάνηψης χωρίς να αφαιρέσουμε τα ηλεκτρόδια.
3.2 Για τα παιδιά, εφόσον δεν υπάρχουν διαθέσιμα ηλεκτρόδια, τότε αυτά που έχουμε τα τοποθετούμε το ένα στο στήθος, κάτω από την κλείδα και το άλλο το τοποθετούμε στην πλάτη.
Το σεμινάριο παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον πολλοί κάτοικοι της Απολακκιάς, οποίοι ευχαρίστησαν και συνεχάρισαν θερμά για την ενημέρωση τις κες Ρούλα Χατζηστεφανή και Ελευθερία Χατζηστεφανή-Τριανταφύλλου.
Μεταξύ αυτών που παρακολούθησαν το σεμινάριο ήταν: ο Πρόεδρος της τοπικής Κοινότητας κος Διαμαντής Στάθης, ο ιατρός κος Μανώλης Διαμαντής, ο Αιδεσιμώτατος κος Σάββας Σαββίδης, ο οποίος συμμετείχε ενεργά στην εκμάθηση ΚΑΑ, και ο Υπ/γος ε.ε Δαλάκας Αδάμ. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου πολλοί συμμετείχαν στη διαδιακασία ΚΑΑ ανάμεσα σ΄αυτούς διάφορες κυρίες και ο μαθητής Γιώργος Κουπάδης του Κολλεγίου Ρόδου.
Παρα τη ραστώνη των άγιων εορτών των Χριστουγέννων, το σεμινάριο ήταν εποικοδομητικό, καθόσον στο παρελθόν έχουν συμβεί πολύ σοβαρά γεγονότα (Σάββενας στο γήπεδο Απολακκιάς).

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου