Τεράστια αναστάτωση σε δεκάδες πελάτες της Εθνικής Τράπεζας στη Ρόδο έχουν προκαλέσει τις τελευταίες ημέρες ψεύτικα mails που ενημερώνουν τους παραλήπτες ότι δήθεν κλειδώθηκε η κάρτα τους, λόγω λανθασμένων πληροφοριών.
Ιδιαιτέρως στο διάστημα της καραντίνας που οι αγορές μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών έχουν πολλαπλασιαστεί, πολλοί καταναλωτές κινδυνεύουν να πέσουν θύματα επιτηδείων που καραδοκούν να τους εξαπατήσουν για να υφαρπάξουν τα χρήματά τους.
Στο ψεύτικο mail οι καταναλωτές καλούνται μέσω άλλου συνδέσμου που παρατίθεται στο mail να μπουν σε άλλο περιβάλλον το οποίο είναι πιστό αντίγραφο και δεν έχει καμία σχέση με την Εθνική Τράπεζα, όπου καλούνται να καταχωρίσουν τα προσωπικά τους στοιχεία τα οποία αποστέλλονται απευθείας στους απατεώνες!
Στη συνέχεια, εφόσον ο παραλήπτης του email συμπληρώσει τα στοιχεία που του ζητούνται, οι δράστες τα αξιοποιούν είτε για να αποκτήσουν πρόσβαση σε λογαριασμούς, είτε για να προβούν σε ηλεκτρονικές συναλλαγές χωρίς εξουσιοδότηση!
Παρόμοια περιστατικά όπως προέκυψε από ρεπορτάζ της «δ», έχουν καταγραφεί και σε άλλα σημεία της Ελλάδας και σε πολλές περιπτώσεις, οι καταναλωτές που έπεσαν στην παγίδα των επιτήδειων και καταχώρισαν τα προσωπικά τους στοιχεία, είδαν να αδειάζουν οι τραπεζικοί τους λογαριασμοί μέσα σε λίγα λεπτά.
Η Εθνική Τράπεζα, με προσωπικά μηνύματα ενημέρωσε τους συνεργάτες και πελάτες της ότι μπροστά στην αύξηση της απάτης μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων η ασφάλεια είναι ιδιαίτερα σημαντική σε κάθε συναλλαγή και επικοινωνία με την τράπεζα. Το μήνυμα αυτό ισχύει και για κάθε πελάτη τραπεζών.
Όπως αναφέρει στα ενημερωτικά μηνύματα, «λόγω των συνθηκών και της αυξημένης χρήσης των ψηφιακών υπηρεσιών, είναι φυσικό να αυξάνονται και οι κίνδυνοι ψηφιακών απειλών.
Γι’ αυτό, θέλουμε να σας ενημερώσουμε σχετικά, ώστε να είστε σε θέση να αναγνωρίσετε πιθανές μορφές ηλεκτρονικής απάτης (phishing). Η Τράπεζα δε θα σας ζητήσει ποτέ το User ID ή το Password, τους κωδικούς μιας χρήσης (OTP) ή το PIN της κάρτας σας, παρά μόνο στο ασφαλές περιβάλλον του NBG Internet και Mobile Banking.
-Η έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση είναι η ασπίδα προστασίας σας απέναντι στις συνήθεις πρακτικές απάτης ηλεκτρονικού εγκλήματος (phishing).
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτές και τους ενδεδειγμένους τρόπους προστασίας σας, επισκεφτείτε την ειδικά σχεδιασμένη σελίδα μας.
Τα παραπάνω φυσικά ισχύουν και αποτελούν «καμπανάκι» για όλους τους συναλλασσόμενους με τράπεζες.
Πρόσφατα, με το κόλπο τη υποκλοπής ή της εξαπάτησης και υφαρπαγής τον κωδικών την κάρτας τηλεφώνου και του e-banking του τραπεζικού λογαριασμού «άδειασαν» δεκάδες χιλιάδες ευρώ από λογαριασμούς πελατών που έπεσαν θύματα απατεώνων».