Ρεπορτάζ

Αγωγή τριών Ροδιτών κατά της ΒΜW για την καταστροφή X5 από πυρκαγιά

Στο Μονομελές Εφετείο Δωδεκανήσου θα εξεταστούν την 13η Ιανουαρίου 2023 οι αντίθετες εφέσεις που ασκήθηκαν κατά της υπ’ αριθμ. 170/2022 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου με την οποία έγινε δεκτή εν μέρει η αγωγή που άσκησαν τρεις Ροδίτες κατά της γνωστής αυτοβιομηχανίας BMW και εκπροσώπων της στην Ελλάδα, μετά την ολοσχερή καταστροφή ενός πολυτελούς αυτοκινήτου τύπου SUV X5 από πυρκαγιά.
Στρέφονται ειδικότερα κατά της “Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft” και τον διακριτικό τίτλο «ΒΜW AG» «BMW GROUP», που εδρεύει στο Μόναχο Γερμανίας και δύο εταιρειών εκπροσώπων της στην Ελλάδα και ζητούν να τους επιδικαστούν στον πρώτο 212.500 ευρώ, στην δεύτερη 200.000 ευρώ και στον τρίτο 50.000 ευρώ για βλάβες που υπέστησαν.
Το δικαστήριο σε πρώτο βαθμό θεώρησε την αγωγή ως μη ασκηθείσα ως προς την τρίτη των εναγομένων, απέρριψε την αγωγή ως προς την πρώτη των εναγομένων και την έκανε εν μέρει δεκτή ως προς την δεύτερη και την υποχρεώνει να καταβάλει στον πρώτο των εναγόντων το ποσό των 53.000 ευρώ, στην δεύτερη το ποσό των 15.000 ευρώ και στον τρίτο το ποσό των 8.000 ευρώ με το νόμιμο τόκο.
Το ιστορικό της υπόθεσης έχει ως εξής:
Ο πρώτος αγόρασε καινούργιο BMW τον Οκτώβριο του 2008, ένα όχημα μάρκας BMW μοντέλου Χ5 (Ε70) Diesel 2993 κυβικών, χρώματος μπλε έναντι τιμήματος 82.600 € και συνολικού ποσού 98.283,17€ με τους τόκους και την εισφορά του Ν. 128/1975, μοντέλο του 2008 (με ημερομηνία πρώτης αδείας την 15-10-2008).
Οδηγήθηκε δε στην απόφαση να αγοράσει το συγκεκριμένο μοντέλο οχήματος, αποκλειστικά για λόγους ασφαλείας, εμπιστευόμενος την άριστη φήμη της συγκεκριμένης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Όπως εκθέτει, την 8η Απριλίου 2018, ημέρα Κυριακή (Κυριακή του Πάσχα), και περί ώρα 13:15, στη Ρόδο και συγκεκριμένα στην Ε.Ο. Ρόδου – Λίνδου στο ύψος της διασταύρωσης με τον οικισμό «Χαράκι» της ΔΚ Μαλώνας και με κατεύθυνση προς το νότιο τμήμα του νησιού, οδηγούσε το συγκεκριμένο όχημα στο οποίο επέβαιναν, επιπλέον, η σύζυγός του, ως συνοδηγός και στο πίσω κάθισμα ο τρίτος.
Η ταχύτητα με την οποία εκινούντο ήταν περίπου 80-90 χιλιόμετρα και υπήρχε σχετικά πυκνή ροή οχημάτων λόγω της αργίας του Πάσχα.
Ξαφνικά κι ενώ επιχείρησε να φρενάρει το όχημα μειώνοντας ταχύτητα διαπίστωσε ότι το πεντάλ του φρένου δεν ανταποκρινόταν με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η τροχοπέδηση του οχήματος. Επιχείρησε άμεσα να τραβήξει χειρόφρενο αλλά και πάλι δεν λειτουργούσε (προφανέστατα επειδή είχαν ήδη καεί). Ακαριαία και ενστικτωδώς λειτουργώντας, πραγματοποίησε ελιγμούς για να μην συγκρουστεί με τα προπορευόμενα οχήματα.
Τόσο τα πίσω όσο και τα έμπροσθεν και πλάι του οχήματα, σταμάτησαν στην άκρη του δρόμου, επειδή αντιλήφθηκαν ότι δεν είχε τον έλεγχο του οχήματος και, παράλληλα, έβλεπαν να βγαίνει καπνός και φλόγα από το όχημα.
Εντός δευτερολέπτων, χωρίς καμία απολύτως ένδειξη, το όχημα έβγαζε καπνούς από το καπό και αναφλέχθηκε ξαφνικά, εκδηλώνοντας πυρκαγιά πριν το όχημα ακινητοποιηθεί πλήρως.
Έντρομος, όπως τονίζει, κατάφερε να απεγκλωβιστεί αστραπιαία και επιχείρησε να απεγκλωβίσει τη σύζυγό του, η οποία λόγω του σοκ παρέμενε ακινητοποιημένη στο φλεγόμενο όχημα.
Άπαντες, εξήλθαν από το όχημα σε κατάσταση απόλυτου σοκ κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή πριν αυτό καεί ολοσχερώς και εκραγεί. Απομακρύνθηκαν και έβλεπαν το όχημα να καίγεται μέσα σε μια πυρκαγιά δύο μέτρων, ενώ ακολούθησαν επανειλημμένες εκρήξεις.
Ο οδηγός του οχήματος που βρισκόταν πίσω τους, κάλεσε την Πυροσβεστική, η οποία έσπευσε άμεσα στο σημείο και επιχειρούσε επί ώρα να σβήσει τη φωτιά. Το όχημα απανθρακώθηκε ολοσχερώς μέσα σε λίγα λεπτά.
Την υπόθεση χειρίζονται οι δικηγόροι κ.κ. Μηνάς Τσέρκης και Μαρίνα Κρανίτη – Τσέρκη.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου