Ειδήσεις

Όλγα Κεφαλογιάννη: Χρονιά-ρεκόρ το 2024 για τον τουρισμό – Τα γενναία μέτρα για τη βραχυχρόνια μίσθωση

Χρονιά-ρεκόρ θα είναι και το 2024 όσον αφορά τον τουρισμό, το οποίο μάλιστα θα έχει ξεπεράσει και τα προ-πανδημίας επίπεδα όσον αφορά τις εισπράξεις, καθώς αυτές σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη σε συνέντευξη που παραχώρησε στο The TOC, θα ανέλθουν στα 22 δισ. ευρώ.

Το 2024, ωστόσο, δεν ήταν μόνο μία σημαντική χρονιά όσον αφορά τις εισπράξεις, αλλά και για τα μέτρα που έλαβε το υπουργείο. Το σημαντικότερο από αυτά ήταν η θέσπιση ενός πλαισίου για τη βραχυχρόνια μίσθωση και η δημιουργία ενός συστήματος κατάταξης των τουριστικών καταλυμάτων με βάση την περιβαλλοντική τους απόδοση.

Επιπλέον, το υπουργείο επιδιώκει η Ελλάδα να γίνει μία χώρα που θα είναι τουριστικά ελκυστική σε όλη τη διάρκεια του έτους και θέλει να αναδείξει και άλλες περιοχές. Για αυτό το λόγο προωθεί μέσω χρηματοδοτήσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης δράσεις και επενδύσεις που θα ενισχύσουν και άλλους τουριστικούς τομείς, όπως ο ιατρικός, ο θρησκευτικός και ο ιαματικός τουρισμός μεταξύ άλλων.

1. Πώς ο τουρισμός συμβάλλει στην ανάπτυξη της Εθνικής Οικονομίας;
Οι άμεσες εισπράξεις από τον εισερχόμενο τουρισμό το 2023 ήταν περίπου 20,6 δισ. ευρώ, ενώ για το 2024 θα φτάσουμε, ενδεχομένως, και τα 22 δισεκατομμύρια. Σε επίπεδο πενταετίας, σε σύγκριση δηλαδή με το 2019, θα έχουμε φέτος πρόσθετες εισπράξεις άνω των τριών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ο τουρισμός είναι λοιπόν ένας από τους σημαντικότερους αναπτυξιακούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας. Στηρίζει την περιφερειακή ανάπτυξη, αυξάνει τα δημόσια έσοδα, προσφέρει σε εισόδημα και απασχόληση και ενισχύει την κοινωνική συνοχή.

Επιπλέον, ο τουρισμός στηρίζει και δημιουργεί ευκαιρίες ανάπτυξης για μία σειρά άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων, όπως η μεταποίηση, η αγροτική παραγωγή και το εμπόριο. Η τουριστική ανάπτυξη συμβάλλει ακόμα στην επιτάχυνση της αναβάθμισης των γενικών υποδομών αλλά και των δημόσιων υπηρεσιών.

Είναι άλλωστε ο τομέας που πρωταγωνιστεί σε ό,τι αφορά την επενδυτική δραστηριότητα στη χώρα μας. Το γεγονός ότι, ειδικά τα τελευταία χρόνια, ορισμένοι από τους μεγαλύτερους διεθνείς ξενοδοχειακούς ομίλους επιλέγουν την Ελλάδα για τις επενδύσεις τους, είναι ενδεικτικό της εμπιστοσύνης στη δυναμική και τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού.

2. Ποιες είναι οι αλλαγές που φέρνει το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού για τα καταλύματα;

Με τη νέα νομοθετική μας πρωτοβουλία, προωθούμε ρυθμίσεις οι οποίες έχουν στόχο τη διασφάλιση της ποιότητας της φιλοξενίας και συνολικά της ποιότητας της τουριστικής προσφοράς στη χώρα μας. Θεσπίζουμε λοιπόν, για πρώτη φορά, λειτουργικές προδιαγραφές καθώς και προδιαγραφές ασφαλείας για τα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Ενδεικτικά, τα ακίνητα αυτά θα πρέπει να διαθέτουν ασφάλιση έναντι αστικής ευθύνης για ζημιές ή ατυχήματα που μπορεί να προκληθούν και να αποτελούν χώρους κύριας χρήσης, με φυσικό φωτισμό, αερισμό και κλιματισμό.

Επίσης, στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται η θεσμοθέτηση ενός καινοτόμου, σε παγκόσμιο επίπεδο, συστήματος κατάταξης των τουριστικών καταλυμάτων, με βάση την περιβαλλοντική τους απόδοση, που επεξεργάστηκε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος.

Στο πνεύμα της προώθησης της βιωσιμότητας και της εξοικονόμησης πόρων κινείται και η διάταξη που εισάγουμε για τη δυνατότητα άντλησης θαλασσινού νερού για τις κολυμβητικές δεξαμενές στα ξενοδοχειακά καταλύματα.

3. Τι προβλέπει ο σχεδιασμός του Υπουργείου Τουρισμού για την αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών;
Κεντρικοί στόχοι της στρατηγικής μας είναι ο εμπλουτισμός της τουριστικής προσφοράς και η επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας σε όλες τις περιφέρειες της χώρας και σε όλη τη διάρκεια του χρόνου. Σε αυτό το πλαίσιο χρηματοδοτούμε έργα, που στοχεύουν στην υποστήριξη μίας σειράς ειδικών μορφών τουρισμού, όπως ο ορεινός και ο θαλάσσιος τουρισμός, καθώς και ο ιαματικός τουρισμός, που θα αναδείξουν νέες δυνατότητες για τους προορισμούς μας, και μπορούν να προσελκύσουν κοινά με διαφορετικά ενδιαφέροντα.

Τα έργα αυτά, που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αφορούν στην αναβάθμιση υφιστάμενων και δημιουργία νέων εγκαταστάσεων ιαματικού τουρισμού, υποδομών χιονοδρομικών κέντρων, ορειβατικών καταφυγίων και τουριστικών λιμένων, καθώς και την αναβάθμιση υπηρεσιών κατάδυσης αναψυχής. Ένα ακόμα πολύ σημαντικό έργο που υλοποιούμε αφορά στην αναβάθμιση των υποδομών προσβασιμότητας σε παραλίες της χώρας μας.

Ταυτόχρονα, με στοχευμένες παρεμβάσεις στη νομοθεσία διαμορφώνουμε ένα ευνοϊκότερο πλαίσιο για τις επενδύσεις, με την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης και του καθεστώτος λειτουργίας υποδομών όπως τουριστικών λιμένων και κέντρων αναζωογόνησης (spa) και αλλά και ξενοδοχειακών υποδομών.

4. Με ποιες ενέργειες θα ενισχύσει το Υπουργείο Τουρισμού την προβολή και προώθηση του τουρισμού;

Στρατηγικός μας στόχος, είναι η ακόμα πιο ποιοτική και με σύγχρονους επικοινωνιακά όρους προβολή του τουριστικού προϊόντος και πληροφόρηση των ταξιδιωτών.

Με την αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών, όπως η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, επιδιώκουμε να παρέχουμε σύγχρονες, πιο εξατομικευμένες και χρήσιμες υπηρεσίες προς τους ταξιδιώτες.

Θα δημιουργηθούν λοιπόν ψηφιακές πλατφόρμες προβολής του ορεινού τουρισμού, του αγροτουρισμού και της γαστρονομίας, του τουρισμού ευεξίας αλλά και του θαλάσσιου και του καταδυτικού τουρισμού.

Για παράδειγμα στην ψηφιακή πλατφόρμα για τον αγροτουρισμό και τη γαστρονομία, θα αποτυπώνονται για πρώτη φορά συγκεντρωμένοι αγροτουριστικοί και γαστρονομικοί πόροι σε όλη τη χώρα.

Επιπλέον, υλοποιούμε ένα ακόμα έργο με κύριο αντικείμενο τον ολικό επανασχεδιασμό της επίσημης διαδικτυακής τουριστικής πύλης της χώρας, του visitgreece.gr. Θα έχουμε λοιπόν ένα νέο, καινοτόμο σύστημα πληροφόρησης για τους ταξιδιώτες. Το σύστημα αυτό θα αξιοποιεί τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης 2ης γενιάς, και θα παρέχει υπηρεσίες όπως πρόσβαση σε διαδραστικούς χάρτες, υπηρεσίες ψηφιακής τουριστικής περιήγησης και μετάφρασης, εκτενή παρουσίαση των πολιτιστικών πόρων της χώρας και παροχή πληροφοριών σχετικά με ναύλους και εισιτήρια.

Ταυτόχρονα, αναβαθμίζουμε το τουριστικό brand της Ελλάδας, με στοχευμένες προωθητικές ενέργειες και συνεργασίες με μέσα επικοινωνίας παγκόσμιας απήχησης. Τέλος, με διεθνείς συνεργασίες σε κυβερνητικό επίπεδο εργαζόμαστε για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού σε νέες και αναδυόμενες αγορές.

Πηγή: thetoc.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου