Μπορεί οι Γερμανοί να θέλουν να ταξιδέψουν περισσότερο φέτος και είναι δηλώνουν διατεθειμένοι να αυξήσουν και τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες, εντούτοις αυτή τη φορά από τις προτιμήσεις τους φαίνεται να απουσιάζει η Ελλάδα, όπως δείχνει η νέα ανάλυση με τις τάσεις της γερμανικής τουριστικής αγοράς για 2015 που πραγματοποιεί κάθε χρόνο ο οργανισμός FUR . Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα, στους βασικούς προορισμούς των Γερμανών περιλαμβάνονται αυτή τη χρονιά η Ισπανία, η Ιταλία, η Τουρκία και η Αυστρία, ενώ εκφράζεται και η επιθυμία για ταξίδια σε νέους προορισμούς, πέρα από τους παραδοσιακούς.
Και όλα αυτά τη στιγμή που πέρσι η Ελλάδα ανακηρύχτηκε “πρωταθλήτρια” στις αφίξεις Γερμανών τουριστών, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της γερμανικής στατιστικής υπηρεσίας, συνολικά 2,06 εκατ. επισκέφθηκαν την περίοδο Απριλίου – Οκτωβρίου 2014 την Ελλάδα, μια αύξηση 18,6% σε σχέση με το 2013 (1,86 εκατ.). Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, συνεχίζεται ακόμη και μετά τις εκλογές οι επιφυλακτικότητα εκ μέρους των Γερμανών να προχωρήσουν σε προκρατήσεις πακέτων για διακοπές στην Ελλάδα, τάση η οποία είχε αρχίσει να παρατηρείται ήδη από τα μέσα του Δεκεμβρίου. Το γεγονός όμως πως η Ελλάδα δεν συμπεριλαμβάνεται αυτή τη φορά στις τοπ επιλογές των γερμανικών ταξιδιωτικών τάσεων προκαλεί εντύπωση.
Η καταγραφή της γερμανικής αγοράς έδειξε επίσης πως το 57% των Γερμανών επιθυμούν να πραγματοποιήσουν κάποιο ταξίδι (από 53% το 2014) και παράλληλα νιώθουν μεγαλύτερη οικονομική ασφάλεια(64% έναντι 59% πέρσι). Επίσης αισθάνονται ότι βρίσκονται σε καλύτερη οικονομική θέση από ό,τι πριν από ένα χρόνο και μόνο το 19% (έναντι 21% πέρσι) των Γερμανών φοβούνται ότι τα οικονομικά τους θα επιδεινωθούν.
Την ίδια ώρα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού, στις προβλέψεις του για το 2015, εκτιμά πως ο διεθνής τουρισμός θα αυξηθεί κατά 3% έως 4%, συμβάλλοντας περαιτέρω στην παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη. Σύμφωνα με το Βαρόμετρο και τις προσδοκίες του ΠΟΤ για τη φετινή σεζόν, η Ευρώπη θα εξακολουθήσει να αποτελεί τον πιο επισκέψιμο προορισμό παγκοσμίως, ενώ υπολογίζεται ότι οι αφίξεις θα σημειώσουν περαιτέρω άνοδο 3-4%. Ειδικότερα για την περιοχή της Μεσογείου, η αύξηση της επισκεψιμότητας κατά 7% πέρσι αναμένεται ότι θα συνεχιστεί.
Η ανάπτυξη αναμένεται να είναι ισχυρότερη στην Ασία και τον Ειρηνικό (4% έως 5%) και στην Αμερική (4% έως 5%). Οι αφίξεις αναμένεται να αυξηθούν κατά 3% έως 5% στην Αφρική και κατά 2% έως 5% στη Μέση Ανατολή. Από τους βασικούς λόγους, σύμφωνα με τον ΠΟΤ, που θα οδηγήσουν στην άνοδο της ζήτησης, είναι πτώση των τιμών του πετρελαίου.
Όπως δείχνει το Βαρόμετρο, η αύξηση της ζήτησης από τις παραδοσιακές αγορές αντιστάθμισε την επιβράδυνση των μεγάλων αναδυόμενων αγορών. Οι δαπάνες από τις ΗΠΑ, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού, ενισχύθηκαν κατά 6%, ενώ σημαντική θεωρείται η ανάκαμψη της Γαλλίας (11%), της Ιταλίας (6%) και του Ηνωμένου Βασιλείου (4%). Τέλος, στο κομμάτι των δαπανών υπάρχουν και εκπλήξεις, αφού Σαουδική Αραβία, Ινδία, Φιλιππίνες και Κατάρ να αναφέρουν αυξήσεις πάνω από 30%.
Πηγή:capital.gr