του Μηνά Τσαμόπουλου
Την ώρα που αναμένεται μείωση κατά 25-30% στην ελληνική κρουαζιέρα για το 2017 και θεωρείται από τους ειδικούς χαμένο και το 2018 η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά ανέβασε στον λογαριασμό της στο twitter το εξής: «Η Ελλάδα στις κορυφαίες 5 θέσεις για προορισμό κρουαζιέρας & στις πρώτες 10 προορισμού νεονύμφων παγκοσμίως, στην έκθεση Virtuoso για 2017». Πρόκειται για το αμερικανικό δίκτυο πολυτελών διακοπών το οποί έδωσε τα στοιχεία στη δημοσιότητα.
Παράλληλα από ελληνικής πλευράς καταβάλλονται προσπάθειες, σύμφωνα τουλάχιστον με δηλώσεις κύκλων του υπουργείου Τουρισμού για προσέλκυση στην κρουαζιέρα τουριστών από τη Δυτική Ευρώπη με συνδυαστικά πακέτα για Ελλάδα- Κροατία. Το σκεπτικό είναι ότι συνήθως οι πελάτες της κρουαζιέρας θέλουν να επισκεφθούν πάνω από μία χώρα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της MedCruise στη Μεσόγειο δραστηριοποιούνται 136 κρουαζιερόπλοια από 46 εταιρείες κρουαζιέρας τα οποία όμως είναι μικρότερης χωρητικότητας από όσα ταξιδεύουν σε άλλες περιοχές. Ο παγκόσμιος στόλος αποτελείται από 315 κρουαζιερόπλοια. Η διαφορά, ωστόσο, είναι ότι στην περιοχή μας δραστηριοποιούνται κατά μέσο όρο μικρής χωρητικότητας κρουαζιερόπλοια.
Στο μεταξύ, το βλέμμα της βιομηχανίας της κρουαζιέρας είναι στραμμένο στην Άπω Ανατολή. Όπως αποκάλυψε ο γ.γ. της MedCruise, Θάνος Πάλλης, η Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας έχει έρθει σε συμφωνία με την αεροπορική εταιρεία Emirates προκειμένου να συνεργαστούν για να ξεκινήσουν από κοινού εκστρατεία διαφήμισης και προώθηση του προϊόντος ώστε να κάνουν άνοιγμα και να προσελκύσουν Ασιάτες τουρίστες στη Μεσόγειο. Εταιρείες όπως η Carnival και η Royal Caribbean Cruises ήδη έχουν μετατρέψει πλοία τους ειδικά για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κινεζικής αγοράς, ενώ ανάλογες κινήσεις κάνουν σταδιακά και άλλοι μεγάλοι όμιλοι, όπως η MSC και η Norwegian.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα για την περιοχή είναι η Τουρκία, αφού οι τρομοκρατικές επιθέσεις έχουν κρατήσει μακριά τις εταιρείες κρουαζιέρας. Αντιθέτως κράτη όπως η Τυνησία και η Αίγυπτος- σταδιακά αρχίζουν να τραβούν και πάλι το ενδιαφέρον της βιομηχανίας κρουαζιέρας.
.newmoney.gr