Ρεπορτάζ

Αντιδράσεις για την τροποποίηση χωροθέτησης της μαρίνας Ρόδου

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση των αρμόδιων υπουργών για την τροποποίηση χωροθέτησης και περιβαλλοντικών όρων του τουριστικού λιμένα Μαρίνα Ρόδου (θέμα που ανέδειξε η δημοκρατική) και ειδικότερα της περιοχής η οποία εκτείνεται στο παραλιακό μέτωπο από τα παλιά σφαγεία έως τον Ζέφυρο όπου προβλέπεται να εγκατασταθούν εμπορικό πάρκο με εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, καφέ, κτήρια ύψους έως 28 μέτρων κλπ σε έκταση 20.000 τ.μ.
Χθες επρόκειτο να συνεδριάσει εκτάκτως η διοικούσα επιτροπή του ΤΕΕ Δωδεκανήσου προκειμένου να συζητηθεί το θέμα και να ληφθούν αποφάσεις για τις περαιτέρω ενέργειες. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η Διοίκηση του ΤΕΕ δεν είχε λάβει γνώση γύρω από τις δρομολογούμενες παρεμβάσεις στο πλαίσιο μίας ευρύτερης διαβούλευσης και δεν είχε τη δυνατότητα να καταθέσει τις θέσεις της ως επίσημο συμβουλευτικό-γνωμοδοτικό όργανο της κυβέρνησης.
Σημειώνεται ότι το ΤΕΕ είχε συμβάλει σε γνωμοδοτικό επίπεδο για το έργο που αφορά στην ανάπλαση του μετώπου από το λιμάνι της Ακαντιάς ως την νέα Μαρίνα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η Διοίκηση του ΤΕΕ δεν είχε καμία ενημέρωση και συνεπώς δεν υπέβαλε τις προτάσεις της.
Γενικότερα, οι εκπρόσωποι των τοπικών φορέων δηλώνουν ότι βρέθηκαν προ εκπλήξεως όταν ενημερώθηκαν (από το δημοσίευμα της δ) σχετικά με τροποποίηση χωροθέτησης και περιβαλλοντικών όρων του Τουριστικού Λιμένα Μαρίνα Ρόδου και τις αλλαγές που αναμένονται και αναζητούν την απόφαση που δημοσιεύθηκε στο σχετικό ΦΕΚ την 31η Δεκεμβρίου 2023 προκειμένου να σχηματίσουν πληρέστερη εικόνα.
Την αντίθεσή της έχει εκφράσει με ανοιχτή επιστολή και η ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ που διερωτάται μεταξύ άλλων ποιον εξυπηρετούν έργα τεραστίων διαστάσεων στο παραλιακό μέτωπο της Ρόδου στην περιοχή της Μαρίνας; Εξυπηρετούν τους εργαζόμενους; τις μικρές επιχειρήσεις που βρίσκονται στην περιοχή ή τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους για να αποκομίσουν περισσότερα κέρδη;

Μεγαλεπήβολο έργο
Σημειώνεται ότι τη Μαρίνα Ρόδου είχε επισκεφθεί το Νοέμβριο του 2021 ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο παρουσίασης του στο νησί. Σημείωσε πως ως «πρωτοπόρος στο τουριστικό προϊόν» η Ρόδος «είναι ευκαιρία να αποκτήσει τη μαρίνα που της αξίζει». Υπογράμμισε μάλιστα τη σημασία όλα τα έργα να γίνονται με όρους βιωσιμότητας.
Η επένδυση όπως είχε επισημανθεί τότε. προβλέπει τη διεύρυνση της χερσαίας και θαλάσσιας έκτασης της μαρίνας, την ευρύτατη επέκταση των κτηριακών της εγκαταστάσεων, τη στέγαση περίπου 250 επιχειρήσεων -έναντι 17 που λειτουργούν σήμερα- και την αύξηση των θέσεων ελλιμενισμού με δυνατότητα για δέσιμο μεγάλων σκαφών και παραθαλάσσιο οικιστικό συγκρότημα.
Υπολογίζεται ότι στη φάση της κατασκευής θα απασχοληθούν στο όλο έργο 500 έως 800 άτομα. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών θα εργάζονται στις επιχειρήσεις εντός της μαρίνας 1.200 έως 1.500 άτομα ενώ το προσωπικό της Νέας Μαρίνας θα ανέλθει σε σχεδόν 100 άτομα, με 250 έως 300 εξωτερικούς συνεργάτες.
Το δε έργο θα είναι πρότυπο τόσο από την πλευρά της αξιοποίησης «πράσινων» λύσεων, με κατασκευή κτηρίων ενεργειακής κατηγορίας Α,όσο και από την πλευρά της ψηφιακής διαχείρισης. Πέραν της οικονομικής ένεσης που θα δώσει στην πόλη της Ρόδου, αναπλάθοντας μία υποβαθμισμένη περιοχή του νησιού, η επένδυση θα συμβάλλει και στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, καθώς θα κατασκευαστεί υπόγειος χώρος στάθμευσης με 1.000 θέσεις που θα είναι προσβάσιμος σε όλους.

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση

Συνέντευξη Τύπου αναφορικά με αφορμή την Τροποποίηση χωροθέτησης και Περιβαλλοντικών Όρων του Τουριστικού Λιμένα Μαρίνα Ρόδου (δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1046/Δ/31-12-2023) παραχώρησε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση κ. Τάκης Πότσος, με το μέλος του κόμματος και υποψήφιο κ. Βασίλη Μάρκο –πολιτικό μηχανικό.

Όπως τόνισε στην τοποθέτησή του, ο κ. Πότσος:

«Το θέμα, μας απασχολεί εδώ και πάρα πολύ καιρό. Εμείς σαν Λαϊκή Συσπείρωση, ζητήσαμε πληροφόρηση με αφορμή τα οικονομικά και τον πρ/μό από την προηγούμενη, κιόλας, δημοτική αρχή Ρόδου. Κι αυτό γιατί ενώ εμφανίζονταν τα ενοίκια βεβαιωμένα, ήταν ανείσπρακτα. Η απάντηση που πήραμε ήταν ότι ‘είναι σε ρύθμιση’. Επανήλθαμε όταν ήρθε στο νέο δημοτικό συμβούλιο το θέμα, για την τροποποίηση της σύμβασης που έχει να κάνει με τη νέα Μαρίνα. Η κατάσταση διαμορφώθηκε με το ΦΕΚ 1046/Δ/31-12-2023 –που αλλάζει ο χρόνος… Είναι σημαντικό πάντως, το γεγονός πως η δημοτική αρχή, αρνήθηκε να συζητηθεί το θέμα και μάλιστα εις βάθος. Υπάρχει πολιτική συνέχεια σε αυτή την υπόθεση, αφού υπερασπίζονται τα μεγάλα συμφέροντα. Όλα γίνονται για την εξυπηρέτηση μεγάλων εταιριών κ ομίλων στα πρότυπα της λεγόμενης ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας».

Ο ίδιος, είπε ότι αυτή η επένδυση δεν γίνεται προς όφελος του κόσμου ενώ η εταιρεία δεν έχει καταβάλει τα ενοίκια που οφείλει ενώ ο Δήμος Ρόδου, έχει καταβάλει το ποσοστό που πρέπει να δοθεί στο δημόσιο.

Ο κ. Πότσος επικαλέστηκε την σχετική ανακοίνωση από την Πανεπιστημονική Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών που αναφέρει τα εξής:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Αφορά στην Τροποποίηση χωροθέτησης και Περιβαλλοντικών Όρων του Τουριστικού Λιμένα Μαρίνα Ρόδου

ΦΕΚ 1046/Δ/31-12-2023

Στις 31 Δεκεμβρίου 2023 (!) δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1046/Δ η απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος Ενέργειας και Τουρισμού για την τροποποίηση  χωροθέτησης και περιβαλλοντικών όρων του τουριστικού λιμένα Μαρίνα Ρόδου.

Η απόφαση αυτή θεσμοθετήθηκε με τη σύμφωνη γνώμη μεταξύ άλλων και του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου, με την απόφαση 234/2021, με Δήμαρχο το κ. Καμπουράκη και Αντιδήμαρχο το κ. Κολιάδη σημερινού Δημάρχου Ρόδου, και με αποχή της αντιπολίτευσης.

Προβλέπει για  την περιοχή της Μαρίνας Ρόδου, η οποία εκτείνεται στο παραλιακό μέτωπο από τα παλιά σφαγεία έως το Ζέφυρο, εμπορικό πάρκο με εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, καφέ κλπ σε έκταση 20.000 τ.μ.

Υπερπολυτελείς βίλες και επαύλεις σε 11.400τ.μ., πολυώροφες μεζονέτες, υπερπολυτελή ξενοδοχεία,  υδατοδρόμιο με σταθμό υποδοχής υδροπλάνων, ελικοδρόμιο με αποκλειστική χρήση της μαρίνας κ.λπ.

Θεσμοθετείται στο Οικοδομικό Τετράγωνο (Ο.Τ.) 1 , επιτρεπόμενο ύψος κτηρίων 28 (!) μέτρα και στα Ο.Τ. 4, 6, 9 και 10 17,00 (!) μέτρα.

Η συνολική εκμετάλλευση– δόμηση προβλέπεται σε 35.445,00τ.μ.

Οι μοναδικοί χρήστες του εσωτερικού δικτύου κυκλοφορίας θα είναι οι ένοικοι και τα οχήματα τροφοδοσίας.

Όλες οι παράπλευρες υποδομές (υποσταθμός της ΔΕΕΔΥΕ, περιφερειακή οδός, εγκαταστάσεις επισκευής πλοίων στο Καναμάτ κ.λπ.) υποτάσσονται στις ανάγκες της Μαρίνας.

Ερωτούνται οι αρμόδιοι:

1.Ποιόν εξυπηρετούν έργα τεραστίων διαστάσεων στο παραλιακό μέτωπο της Ρόδου στην περιοχή της Μαρίνας; Εξυπηρετούν τους εργαζόμενους; τις μικρές επιχειρήσεις που βρίσκονται στην περιοχή ή τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους για να αποκομίσουν περισσότερα κέρδη;

2.Μπορεί να υπάρχει λογική με βάση το μέγεθος της πόλης της Ρόδου, τη Μεσαιωνική πόλη και όλες τις περιοχές που βρίσκονται πλησίον της Μαρίνας, με τα χαμηλά κτήριά τους  στην κατασκευή κτηρίων μέσα στην Μαρίνα 28,00 (!)  μέτρων ύψους;

Οι κατασκευές αυτές θα «κρύψουν» όλη την υπόλοιπη περιοχή θα βιάσουν τη σημερινή εικόνα και φυσικά το περιβάλλον.

3.Θα επικαλεστείτε την ανάδειξη της Ρόδου σε «Ριβιέρα»;  Αλήθεια για ποιόν;

4.Θα επικαλεστείτε άγνοια;

Καλούμε τους Μηχανικούς, κάθε καλοπροαίρετο επιστήμονα, εργαζόμενο, αυτοαπασχολούμενο να αντιδράσει στα  φαραωνικά σχέδια των επιχειρηματικών ομίλων που βρίσκουν του κατάλληλους πολιτικούς εκπροσώπους τους, σε κυβέρνηση και τοπική διοίκηση,  στην εφαρμογή της πολιτικής τους ενάντια στα συμφέροντα όλων μας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου