«Ευτυχής αλλά και υπερήφανος», δήλωσε πως είναι ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, αναφορικά με το επίτευγμα της εξασφάλισης χρηματοδότησης για τα νησιά μας.
Μιλώντας χτες σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στους δημοσιογράφους, ο κ. Χατζημάρκος δήλωσε τα εξής:
«Είμαι ευτυχής αλλά και υπερήφανος διότι σε αυτό τον τόπο όλα αυτά τα χρόνια υποδεχόμασταν τα εύκολα χρήματα με το σκεπτικό ότι επρόκειτο για τις χρηματοδοτήσεις μέσω του ΠΕΠ Νοτίου Αιγαίου συν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Σήμερα που βρεθήκαμε με την πλάτη στον τοίχο πρέπει να γίνουμε πιο ευρηματικοί, πιο ‘έξυπνοι’ αλλά και να ανοίξουμε νέους δρόμους χρηματοδότησης. Είχαμε ανοίξει την διαδικασία των νέων μορφών χρηματοδότησης που υπάρχουν. Η διαδικασία ξεκίνησε μέσω του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης και προχωρούμε στην απόκτηση εξωτερικού συνεργάτη ο οποίος θα αναλάβει την διαδικασία στο κομμάτι το τεχνικό ώστε να καταθέσουμε τις προτάσεις μας για χρηματοδότηση. Εκτιμώ ότι μέχρι τον Ιούλιο θα είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε την πρότασή μας και το φθινόπωρο θα έχουμε και την πρώτη απόφαση ενός πολύ μεγάλου ποσού για να χρηματοδοτήσουμε σημαντικές παρεμβάσεις στην Περιφέρειά μας», είπε, και πρόσθεσε ότι πρόκειται για πόρους που προέρχονται 100% από ευρωπαϊκά προγράμματα.
Ο περιφερειάρχης είπε ακόμη ότι πρόκειται για χρήματα που προέρχονται τελείως έξω από τις γνωστές πηγές ΕΣΠΑ, ΠΕΠ και ΠΔΕ και αφορούν νέες μορφές χρηματοδότησης από προγράμματα και διαδικασίες μέσω ταμείων με τα οποία θα συνδεθεί η ΠΝΑ απ’ ευθείας με τις Βρυξέλλες.
«Αυτή την στιγμή σε αυτό το στάδιο που βρισκόμαστε αφορούν αποκλειστικά και μόνον σε θέματα που έχουμε αρμοδιότητα. Και αυτή είναι μόνο η αρχή. Εμείς έχουμε αρμοδιότητα στο οδικό δίκτυο. Συνεπώς είμαστε στραμμένοι στο τεχνικό κομμάτι και στον σχεδιασμό στο υπάρχον δικό μας δίκτυο».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Χατζημάρκος είπε ότι «Υπάρχει σχετική μελέτη και εκπονείται για τη νησίδα τζέρσεϊ από τα Κολύμπια έως και τη Λίνδο. Η μελέτη αυτή ήταν ενταγμένη για χρηματοδότηση, στους ίδιους πόρους της ΠΝΑ. Εμείς δεν την ξεκινήσαμε μόλις αναλάβαμε γιατί θέλαμε να αλλάξουμε την πηγή χρηματοδότησης. Αφενός για να εξοικονομήσουμε χρήματα από ίδιους πόρους και αφετέρου γιατί αυξάνονται δραματικά οι πιθανότητες να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του έργου που σημαίνει ότι θα προχωρήσει κανονικά».
Μάλιστα, η Οικονομική Επιτροπή έχει λάβει σχετική απόφαση και είναι ζήτημα χρόνου να προχωρήσει η διαδικασία. Όπως εξήγησε, θα προστεθούν στύλοι ηλεκτροφωτισμού στο κομμάτι που δεν υπάρχουν (από τα Κολύμπια έως και Λίνδο και στο κομμάτι Τσαΐρι – Αεροδρόμιο).
Με αυτό τον τρόπο θέλουμε να ‘εκλογικευτεί’ ο ηλεκτροφωτισμός ολόκληρου του οδικού δικτύου, διότι υπάρχουν 3-5 διαφορετικοί φωτισμοί και φυσικά, αυτό δεν είναι σωστό τεχνικά.
«Ο οδηγός θα έχει τον ίδιο, σωστό φωτισμό. Είναι πολύ σημαντικό αυτό» όπως είπε, ενώ τόνισε πως στο επόμενο βήμα θα τοποθετηθούν κάμερεw σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου ύστερα από υποδείξεις της Τροχαίας –και όχι μόνον.
Για την Fraport και
τα αεροδρόμια
Ερωτηθείς σχετικά με τα σχέδια της γερμανικής Fraport για τα περιφερειακά αεροδρόμια των νησιών μας, ο κ. Χατζημάρκος δήλωσε: «Ήμουν από τους πρώτους που τοποθετήθηκα δημόσια υπέρ της φιλοσοφίας της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων. Έχουμε 4 αεροδρόμια που λειτουργούν ως ‘πνεύμονες’ για την οικονομία και τα νησιά μας. Δεν μπορεί να υπολειτουργούν ούτε να είναι ασθενείς. Κανένας όμως, δεν μπορεί σήμερα να πει ότι στην κατάσταση που είναι, λειτουργούν σωστά. Π.χ. τα αεροδρόμια της Σαντορίνης και της Μυκόνου, μας ντροπιάζουν –κυριολεκτικά. Συνεπώς πάση θυσία έπρεπε να αναβαθμίσουμε τις υποδομές μας. Υπάρχει μια λεπτή ισορροπία: πώς βελτιώνεις τις υπηρεσίες σου και παραμένεις ανταγωνιστικός. Πώς πετυχαίνεις ευρύτερους στόχους ώστε να υπάρχει από το προσδοκόμενο όφελος διάχυση στην κοινωνία. Έχουμε ανοίξει μια διαδικασία με την εταιρεία Fraport και τον διευθύνοντα σύμβουλό της και πιστεύω ότι θα έχουμε μια συνάντηση για θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Δηλαδή, ποιες είναι οι κρυμένες ευκαιρίες. Η δυναμική του Τουρισμού μας είναι πάρα πολύ μεγάλη και οι δυνατότητες των νησιών μας είναι πραγματικά πολύ μεγάλες. Εάν τα αεροδρόμια λειτουργούν σωστά θα λειτουργούν και τα νησιά μας. Συνεπώς πρέπει να δούμε πώς θα προσελκύσουμε και νέες αεροπορικές εταιρείες για την περιοχή μας. Η Fraport πρέπει να καταλάβει ότι η επιτυχία της δεν μπορεί να είναι μόνο εμπορική. Στόχος είναι να αξιοποιήσει κρυμένες ευκαιρίες».
Σε ερώτηση σχετικά με την τιμολογιακή της πολιτική, εξήγησε ότι είναι συμφωνημένη μέσω παραχώρησης: «Βλέπω ότι θα αυξηθούν οι φόροι. Αυτή είναι η μισή αλήθεια. Ναι μεν θα αυξηθούν αλλά μόνον εφόσον ολοκληρώσει τις επενδύσεις. Συνεπώς, τα αεροδρόμια θα γίνουν καλύτερα και θα λειτουργούν σωστά. Θα το κρίνουμε όταν θα έρθει η ώρα. Εγώ είμαι εξαιρετικά ανήσυχος και δυσαρεστημένος από την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα αεροδρόμια και συχνά καλούμαι να απολογηθώ για την κατάσταση αυτή εδώ και χρόνια…»
Μιλώντας για τον Τουρισμό, ο περιφερειάρχης εμφανίσθηκε βέβαιος ότι φέτος θα πάμε καλά σύμφωνα με τα μηνύματα που λαμβάνονται, ενώ η ΠΝΑ θα συνεχίσει την δυναμική της παρουσία στο εξωτερικό και στις εκθέσεις –όπως στο Μιλάνο.
Τα υδατοδρόμια
Ο περιφερειάρχης συνέδεσε το θέμα του εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων με τα υδατοδρόμια, καθώς όλοι γνωρίζουν ότι φέτος υπάρχει πτώση στον θαλάσσιο τουρισμό, ενώ θα έπρεπε να υπάρχει καλύτερη συνεννόηση για να προωθούνται οι λύσεις. «Δεν είναι καλά τα μηνύματα αλλά δεν ξέρουμε τι θέλουμε τελικά. Εμείς έχουμε σχέδιο συγκεκριμένο. Δεν κρύβουμε τα σχέδιά μας. Έχουμε προτάσεις και έχω προτείνει συγκεκριμένες αλλαγές. Οι πάντες λένε ότι το σχέδιο με τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία είναι αναχρονιστικό αλλά κανένας δεν κάνει ένα βήμα. Όπως και τα αεροδρόμια είναι και τα λιμάνια. Πρέπει να εκσυγχρονιστούν. Κανένας όμως δεν δίνει την μάχη να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο για τα 115 λιμάνια του Νοτίου Αιγαίου. Για τα υδατοδρόμια, έχω να πω ότι κατ’ αρχήν πρέπει να ανήκουν πάντα στο Δημόσιο και από εκεί και πέρα, αποφασίζεται η σύμβαση παραχώρησης. Πρέπει να ετοιμάσουμε ένα μεγάλο διαγωνισμό για τις μελέτες. Αν πάνε όλα καλά θα πάμε για το 2018. Έχουμε χάσει πολύ χρόνο. Ήμουν μόνος μου από το 2014 όταν μιλούσα για τα υδατοδρόμια. Σήμερα βλέπω πολύ κόσμο να μιλάει για τα υδατοδρόμια ενώ δεν έχουν σχέση με αυτά. Τελικά στη λειτουργία της ΠΝΑ θα κριθεί το εγχείρημα».
Κληθείς να σχολιάσει την υπόθεση με την προσφυγή για την διεκδίκηση της δημόσιας περιουσίας της Δωδεκανήσου, ο κ. Χατζημάρκος επικαλέστηκε την απώλεια του συνεργάτη του Λούη Σορωνιάτη (που είχε χρεωθεί το εγχείρημα), λέγοντας: «Ο θάνατός του, μας στοίχισε πολύ. Τώρα δεν είμαστε έτοιμοι γι’ αυτό που είχε ετοιμάσει εκείνος εδώ και έναν σχεδόν χρόνο…».
https://www.dimokratiki.gr/31-03-2017/eftychis-ke-yperifanos-diloni-o-k-g-chatzimarkos-gia-tin-exasfalisi-tis-chrimatodotisis/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.