Για άλλη μια φορά «μπέρδεψε» μεγέθη ο υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης. Απαντώντας χθες στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Λευτέρη Αυγενάκη, σχετικά με την αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων, ο υπουργός αναφέρθηκε στις επενδύσεις που είναι υποχρεωμένος βάσει του σχεδίου σύμβασης να πραγματοποιήσει ο προτιμητέος επενδυτής, αναφέροντας ότι επενδύει πολύ λίγα. «Οι επενδύσεις πρέπει να είναι υψηλότερες. Η δέσμευση για 23,5 εκατ. επενδύσεις, σε τέσσερα χρόνια, ανά αεροδρόμιο είναι πολύ χαμηλή κατ’ εμέ», είπε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, το μέγεθος στο οποίο αναφερόταν αφορά το ετήσιο καταβαλλόμενο τίμημα από την πλευρά του προτιμητέου επενδυτή. Ο τελευταίος, δηλαδή η γερμανική εταιρεία Fraport, σύμφωνα με τους όρους του σχεδίου σύμβασης, έχει δεσμευθεί σε επενδύσεις ύψους 330 εκατ. ευρώ στην πρώτη τετραετία και περίπου 1,5 δισ. ευρώ στο σύνολο της 40ετούς περιόδου παραχώρησης.
Πάντως, ο υπουργός Οικονομικών φάνηκε αισιόδοξος ότι η σχετική συμφωνία ΤΑΙΠΕΔ – Fraport, θα κλείσει σύντομα. Εξάρτησε, όμως, την εξέλιξή της άμεσα με τις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται μεταξύ κυβέρνησης και πιστωτών της χώρας. «Η κυβέρνηση θα συνεχίσει τη διαδικασία αυτή. Βρίσκεται ήδη σε διαπραγμάτευση με τους εταίρους πάνω σε αυτό το θέμα και σας διαβεβαιώ ότι καθώς κλείνει αυτή η διαπραγμάτευση τις επόμενες ημέρες, θα κλείσει κι αυτό το ζήτημα (σ.σ.: των αεροδρομίων)».
Ο κ. Βαρουφάκης έθεσε ακόμη, για άλλη μια φορά, το θέμα αλλαγής της αρχικής σύμβασης παραχώρησης, παρόλο που, όπως ανέφερε, το ελληνικό κράτος έχει συνέχεια. «H κυβέρνηση έχει δεσμευτεί –και συμπεριλήφθηκε στην απόφαση της 20ής Φεβρουαρίου του Eurogroup– ότι όποια διαδικασία έχει εξελιχθεί και είναι νόμιμη θα γίνει σεβαστή», είπε χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα, όμως, υπογράμμισε την ανάγκη αλλαγής των όρων της συμφωνίας ΤΑΙΠΕΔ – Fraport. «Οι διαδικασίες που είναι σε εξέλιξη –πάντα στο πλαίσιο της νομιμότητας και με τη δική μας ευθύνη να ελέγξουμε τη διαδικασία όσον αφορά το δημόσιο συμφέρον– κι αυτή θα εξελιχθεί με τις αλλαγές, που και νόμιμες είναι και συνάδουν με το δημόσιο συμφέρον», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός. Ο υπουργός έθεσε θέμα συμμετοχής του ελληνικού κράτους στην εταιρεία εκμετάλλευσης των 14 αεροδρομίων, ένα περιουσιακό στοιχείο που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο μιας αναπτυξιακής τράπεζας, με στόχο τη μεγιστοποίηση της αξίας του. Πρόσθεσε, ακόμη, ότι ο ίδιος, ως οικονομολόγος, έχει πρόβλημα που 14 αεροδρόμια παραχωρούνται σε μία και μόνη εταιρεία. Τέλος, ο κ. Βαρουφάκης έκανε λόγο για την «κατάντια των προηγούμενων ιδιωτικοποιήσεων» που, «τελικώς αποδείχθηκαν καταστροφικές ακόμη και για τον ιδιώτη, γιατί κατέπεσαν στο ΣτΕ και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού». Παράγοντες του ΤΑΙΠΕΔ απέφυγαν χθες να σχολιάσουν τις δηλώσεις αυτές.
Καθημερινή