Ρεπορτάζ

Θεαματική ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Ρόδο

Με κυρίαρχο στοιχείο την ‘ολική επαναφορά’ της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε στην Κέρκυρα, η 62η Γενική Συνέλευση του MedCruise (23-26 Μαΐου).
Στη Γενική Συνέλευση συμμετείχαν εκπρόσωποι των κορυφαίων εταιρειών της κρουαζιέρας, όπως: Carnival UK, Costa Cruises, Holland America Line, Silversea Cruises και Swan Hellenic καθώς και Έλληνες εκπρόσωποι του κλάδου.

Τη Ρόδο εκπροσώπησε ο διευθύνων σύμβουλος της Five Senses Consulting και σύμβουλος Ανάπτυξης Κρουαζιέρας για τον προορισμό της Ρόδου, κ. Ιωάννης Μπρας που μίλησε στη ‘δημοκρατική’:
«Ο MedCruise είναι ο μεγαλύτερος οργανισμός σύμπραξης λιμανιών, σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην Κέρκυρα συζητήθηκαν τα θέματα που αφορούν στον κλάδο και είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια σειρά από παρουσιάσεις για δράσεις και άλλα θέματα. Τα μηνύματα που ανακοινώθηκαν για την κρουαζιέρα στην ευρύτερη περιοχή μας, είναι πάρα πολύ θετικά. Σχεδόν το σύνολο των κορυφαίων εταιρειών κρουαζιέρας που ήταν εκεί, δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν να επενδύουν ‘στρατηγικά’ στην περιοχή μας. Ενδεικτικά αναφέρω ότι η MSC ανοίγει γραφεία στην Ελλάδα, η Reo Caribbean ανοίγει γραφεία στην Κύπρο, η Carnival επιστρέφει με πλοία στην περιοχή μας (στα ελληνικά νερά). Καταλαβαίνουμε ότι στα νέα προγράμματά τους, περιλαμβάνουν την κατασκευή νέων πλοίων και μάλιστα Ultra Luxury και υπερσύγχρονα. Η Ελλάδα θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο αφού περιλαμβάνεται στα δρομολόγια και στις προσεγγίσεις των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, αφού αυτό δίνει άλλον αέρα στο προσφερόμενο προϊόν και το βάζει στην κορυφή της πυραμίδας».
Σύμφωνα με τα νέα πλάνα, οι εταιρείες αναζητούν διαφορετικά πλέον προγράμματα προσεγγίσεων που θα ξεφεύγουν από τα μέχρι τώρα δεδομένα (Μύκονος – Σαντορίνη) αναζητώντας και νέους προορισμούς στον ευρύτερο ελλαδικό χώρο. Σε αυτό το πλαίσιο, εντάσσεται το κομμάτι της ‘προωθημένης’ κρουαζιέρας από τον μήνα Σεπτέμβριο μέχρι και τον Δεκέμβριο, που αφορά στο πιο νοτιοανατολικό κομμάτι της χώρας (Ρόδος, νησιά, Κύπρος, Ισραήλ και ενδεχομένως την Αίγυπτο).
ΤΟ HOME PORT
ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΡΟΔΟΥ
«Ήδη φέτος, ξεκίνησαν δειλά δειλά τα πρώτα HOME PORTS από το λιμάνι της Ρόδου, κάνοντας ένα μικρό βήμα για το κομμάτι του σχεδιασμού επί αυτού του project. Ήδη περάσαμε στο δεύτερο στάδιο του σχεδιασμού για το κομμάτι της ανάπτυξης της Ρόδου (ως προορισμού HOME PORT) κι έχουμε στείλει σε τουλάχιστον δύο εταιρείες τον προγραμματισμό μας και αναμένουμε τις παρατηρήσεις τους. Το επόμενο βήμα για την εξέλιξη του Home Porting θα γίνει στην έκθεση Sea Trade τον ερχόμενο Σεπτέμβριο που θα πραγματοποιηθεί στο Αμβούργο. Παράλληλα, τα νέα για την Ρόδο είναι πάρα πολύ θετικά. Ήδη η Carnival δήλωσε ότι θα εντάξει και την Ρόδο στα προγράμματά της –κάτι που αποτελεί πολύ θετική εξέλιξη, αφού πρόκειται για σύγχρονα και νέα πλοία. Επιπλέον, διαφαίνεται η τάση για επέκταση της σεζόν καθ’ όλη την διάρκεια του έτους. Αυτό από μόνο του, ενισχύει το τουριστικό προϊόν στο σύνολό του και βοηθά την τοπική οικονομία. Για μένα, που εκπροσώπησα την Ρόδο, είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι, ως προορισμός, είναι πάντα παρούσα στα μεγάλα γεγονότα του κλάδου της κρουαζιέρας. Η Ρόδος έχει όλο το ‘πακέτο’ των πληροφοριών έτοιμο για τις εκδρομές, για το λιμάνι, για τις προσφερόμενες υπηρεσίες και γενικότερα ως προορισμός.
Κύριο μέλημα αλλά και βούληση της δημοτικής αρχής και προσωπικά του ιδίου του δημάρχου κ. Αντώνη Καμπουράκη, είναι να συνεχίσουμε να αυξάνουμε τις προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων προς την Ρόδο όχι μόνον σε αριθμούς αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας.
Το θετικό είναι ότι η Ρόδος παραμένει ψηλά στους προορισμούς που επιλέγουν οι ταξιδιώτες της κρουαζιέρας και γι’ αυτό βλέπουμε πλέον ότι πρέπει να κοιτάξουμε σοβαρά τον σχεδιασμό για την ανάπτυξη του Home Porting στο νησί».

Σε ερώτηση σχετικά με τις πληρότητες, ο κ. Μπρας δήλωσε ότι έχουν ανακάμψει πλήρως από την εποχή της πανδημίας του κορωνοϊού, και μάλιστα σε… θεαματικά ποσοστά:
«Στό το 75-85% που ήταν, κατά την περίοδο της πανδημίας Covid-19, οι πληρότητες έχουν φτάσει το 110% αυτή την περίοδο! Γι’ αυτό και κυριαρχεί και μια έκδηλη αισιοδοξία στον κλάδο, ότι μέχρι το τέλος του 2023 θα έχουμε καταφέρει να φτάσουμε τα επίπεδα του 2019!!! Εάν σε αυτό, προσθέσουμε ότι μέχρι το 2028, θα έχουμε ακόμη 66 νέα κρουζιερόπλοια τα οποία έχουν ήδη παραγγελθεί από τις εταιρείες, καταλαβαίνετε ότι η ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας, θα συνεχίσει να είναι ραγδαία και πάρα πολύ σημαντική!» -όπως ανέφερε.
Στα ‘συν’ της κρουαζιέρας είναι ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και από τους Έλληνες που θα επιλέγουν να κάνουν διακοπές με αυτό τον τρόπο, κάτι που θα δώσει μια νέα ώθηση στον εσωτερικό τουρισμό –και όχι μόνον.
Οι τιμές, τέλος, παραμένουν πολύ ελκυστικές και μάλιστα εάν κάποιος κλείσει τις διακοπές του από νωρίς για την περίοδο από τον Σεπτέμβριο κι έπειτα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου