Παλιές και καλές εποχές θύμισε η χθεσινή ημέρα για την τουριστική αγορά, που γέμισε από τουρίστες – επισκέπτες από τα μεγάλα και τα μικρά κρουαζιερόπλοια που προσέγγισαν το λιμάνι της Ρόδου. To Noordam, το Reflection, τα πλοία της Louis Cruises, έδωσαν στην αγορά ένα καλό δείγμα των δυνατοτήτων που έχει ο τόπος, εάν όλα λειτουργούν, όπως πρέπει. Εάν έκαναν εισπράξεις τα καταστήματα ή όχι, αυτό το γνωρίζουν οι έμποροι, όμως εκείνο που είναι βέβαιο, ξεκινά από τη διαπίστωση, πως «η Ρόδος ως τουριστικός προορισμός οφείλει να ξαναβρεί τη θέση που της αξίζει». Σε έρευνα της «δημοκρατικής» σχετικά με τις προγραμματιζόμενες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων για το έτος 2015, τα αποτελέσματα αξίζουν ιδιαίτερου προβληματισμού.
Τα στοιχεία που συγκέντρωσε η «Δημοκρατική» δείχνουν ότι η Ρόδος καταλαμβάνει την 5η θέση μεταξύ των τουριστικών λιμένων της Ελλάδας. Ο πρώτος σε προσεγγίσεις προορισμός, δεν είναι ο Πειραιάς, που αποτελεί και την αφετηρία της συντριπτικής πλειοψηφίας των κυκλικών κρουαζιέρων, αλλά η Σαντορίνη, που στέφεται ως η βασίλισσα και της κρουαζιέρας.
Ειδικότερα, τις τελευταίες ημέρες οριστικοποιήθηκαν και οι κρουαζιέρες της Louis Cruises για το 2015 και συμπεριελήφθησαν στο τελικό πλάνο των προσεγγίσεων. Ετσι, οι προσεγγίσεις διαμορφώνονται ως ακολούθως:
1. Σαντορίνη, με 729 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων. Μεταξύ αυτών είναι τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια της Costa Cruises.
2. Πειραιάς,
με 714 προσεγγίσεις
3. Μύκονος,
599 προσεγγίσεις
4. Κέρκυρα, 519 προσεγγίσεις
5. Ρόδος, 328 προσεγγίσεις
6. Πάτμος, 195 προσεγγίσεις
7. Ηράκλειο,
188 προσεγγίσεις
8. Βόλος, 61 προσεγγίσεις
9. Χανιά, 51 προσεγγίσεις
10. Αγ. Νικόλαος (Κρήτης),
37 προσεγγίσεις
11. Κως, 29 προσεγγίσεις
12. Σάμος, 25 προσεγγίσεις
13. Χίος, 18 προσεγγίσεις
14. Ρέθυμνο, 9 προσεγγίσεις
Αυτό είναι το πλάνο όλων των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων που θα γίνουν το έτος 2015 στην Ελλάδα. Ασφαλώς υπάρχουν κι άλλοι λιμένες, που όμως θα υποδεχθούν πολύ μικρό αριθμό τέτοιων σκαφών. Ολες οι κρουαζιέρες ξεκινούν από τον Μάρτιο με τα καράβια της Louis και της Costa. Μόνη εξαίρεση αποτελεί το Ηράκλειο της Κρήτης, όπου την τελευταία στιγμή κλείσθηκε συμφωνία για προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων της εταιρείας MSC (με τα πιο μεγάλα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο) από τον Ιανουάριο.
Τα κρουαζιερόπλοια που θα προσεγγίσουν το έτος 2015 τη Ρόδο, όπως η «δημοκρατική» έχει δημοσιεύσει ξανά, θα είναι κυρίως μικρού και μεσαίου μεγέθους. Αυτό σημαίνει ότι και η επόμενη σαιζόν στον κλάδο της κρουαζιέρας θα ομοιάζει κατά πολύ με την αντίστοιχη φετινή. Σημειώνεται ότι την περασμένη Δευτέρα έγινε άτυπη συνάντηση του νέου δημάρχου Ρόδου Φώτη Χατζηδιάκου με καταστηματάρχες, οι οποίοι του τόνισαν την ανάγκη να χαραχθεί μια σοβαρή πολιτική για την αναβάθμιση του λιμένα και των λοιπών υποδομών υποστήριξης της κρουαζιέρας, διότι σε αντίθετη περίπτωση η τουριστική αγορά της Ρόδου θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση.
Σε ρεπορτάζ αγοράς της «Δημοκρατικής» στους δρόμους της Μεσαιωνικής Πόλης, διαπιστώθηκε πως στη διάρκεια της χθεσινής ημέρας δούλεψαν κυρίως τα καταστήματα πώλησης σουβενίρ και φω μπιζού. Σε ό,τι αφορά τα χρυσοχοεία, τα καταστήματα δερματίνων ειδών και τα είδη λαϊκής τέχνης, αυτά φαίνεται ότι δεν βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή των επιλογών των επισκεπτών.
Το αδιαχώρητο πάλι χθες στους
δρόμους γύρω από το τουριστικό λιμάνι
Σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα προκλήθηκε χθες στους δρόμους της Ρόδου που βρίσκονται κοντά στο λιμάνι της Ρόδου, καταδεικνύοντας για άλλη μια φορά την ανάγκη να χαραχθούν λύσεις προς την κατεύθυνση αυτή.
Η όλη εικόνα ήταν αποκαρδιωτική, με αυτοκίνητα, τουριστικά λεωφορεία, φορτηγά και μοτοποδήλατα να βρίσκονται εγκλωβισμένα, μεταξύ τουριστών που προσπαθούσαν να διέλθουν τους δρόμους. Εκείνο που έχει εκτιμηθεί ως πρόβλημα είναι η στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων. Όλα μεταφέρουν τους επιβάτες τους μέχρι την είσοδο της Μεσαιωνικής Πόλης και παραμένουν εκεί μέχρις ότου τα γκρουπ ξεναγηθούν στο Μουσείο και στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου. Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα, και ελλείψει θέσεων στάθμευσης, προκαλείται το αδιαχώρητο στους δρόμους.
Πρέπει να σημειωθεί ότι και οι καταστηματάρχες της Μεσαιωνικής Πόλης φέρουν σοβαρή ευθύνη για την κατάσταση που δημιουργείται, καθώς οι περισσότεροι αφήνουν τα οχήματά τους έξω από τις πύλες, όπως και στα πεζοδρόμια (καθώς δεν υπάρχει έλεγχος από δημοτική αστυνομία), συμβάλλοντας έτσι στην όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, παρότι έχουν γίνει πολλές παραινέσεις προς τους καταστηματάρχες να αφήνουν τα οχήματά τους μακριά από τις πύλες, εν τούτοις οι περισσότεροι αδιαφορούν, σταθμεύουν, όπου βρουν, και αδιαφορούν πλήρως για τα προβλήματα που προκαλούνται.