To ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε (29/7) την έγκριση του τελικού σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων μετά από τις παρατηρήσεις του Ελληνικού Δημοσίου.
Όπως αναφέρει : «Σύντομα θα κληθούν οι επιλεγέντες επενδυτές να υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές» .
Η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων γίνεται σε δύο ομάδες.
– Στην Α ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας.
-Στην Β ομάδα, τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Αν υπάρξει ενδιαφέρον από τους υποψήφιους επενδυτές, μπορεί μέχρι και την δημοσίευση της πρόσκλησης υποβολής προσφοράς, να συμπεριληφθούν μέχρι 3 από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου στην ομάδα Α και στην ομάδα Β τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου, Λήμνου. Οι επενδυτές πρόκειται αναλάβουν τη διαχείριση των αεροδρομίων για διάστημα 30-35 ετών, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης. Θα καθοριστεί αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές οι οποίες θα εξαρτώνται από τα κέρδη των αερολιμένων.
-Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού συμμετείχαν οι εταιρείες/ κοινοπραξίες : Engelinvest Israel, Aeroport De La Cote d” Azur/ Vinci – Γαλλία, Fraport –Γερμανία, Zurich Airport- την Ελβετία, Advent –ΗΠΑ, Corporation America – Αργεντινή και Agrokor Novaport – Κροατία , οι οποίες στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν πείρα στη διαχείριση αεροδρομίων.
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΥΠΟΔΟΜΕΣ: Εντός τριετίας οι παραχωρησιούχοι θα πρέπει να επενδύσουν σε υποδομές και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες περίπου 220 εκατ.ευρώ.
Μετά την έντονη αύξηση του τουρισμού (που φέτος υπολογίζεται σε περίπου 20 εκ.άτομα) τα περιφερειακά αεροδρόμια αποκτούν νέα δυναμική καθώς πολλά από αυτά θα μπορούν να υπολογίζουν σε εκατοντάδες πτήσεις τσάρτερ, που θα μετατρέψουν σε κερδοφόρα πολλά από τα αεροδρόμια της περιφέρειας με παράλληλη αύξηση του τουριστικού ρεύματος και ενίσχυση της περιφέρειας.