Ειδήσεις

SETE Intelligence: Υψηλός ο δείκτης ικανοποίησης από τα ελληνικά ξενοδοχεία το α’εξάμηνο

Υψηλότερος σε σχέση με τους ανταγωνιστικούς προορισμούς είναι ο δείκτης ικανοποίησης των τουριστών στα ελληνικά ξενοδοχεία το α’ εξάμηνο της χώρας, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάζεται to SΕΤΕ Intelligence.

O ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης (GRI: Global Review Index) βασίζεται σε αξιολογήσεις από 94.940 πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και 455.852 πελάτες των ανταγωνιστικών προορισμών.Το πρώτο εξάμηνο του 2015 ο δείκτης ικανοποίησης για την Ελλάδα βρίσκεται στο 84,3%.

Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης βρίσκεται η Ήπειρος με ποσοστό 88,6% και ακολουθούν οι Κυκλάδες με ποσοστό 88%.Για το σύνολο της χώρας, ο δείκτης ικανοποίησης είναι υψηλότερος σε σύγκριση με αυτόν των ανταγωνιστικών προορισμών, αν και σημειώνει μια μικρή μείωση κατά 0,10% σε σχέση με το 2014.

Σημαντική αύξηση κατά 1,0% παρουσίασε ο δείκτης εστίασης στην Ελλάδα, ενώ μείωση παρουσίασαν οι δείκτες Σχέσης Ποιότητας Τιμής -0,4% και Τοποθεσίας -0,8%. Η σημαντικότερη μείωση εμφανίζεται στο τομέα της εξυπηρέτησης -4,9% .

Στους ανταγωνιστές, σημαντική αύξηση παρουσίασε ο δείκτης εστίασης κατά 2,10%. Η Σαντορίνη, η Μύκονος, οι Κυκλάδες, η Κρήτη και η Χαλκιδική υπερτερούν σημαντικά των ανταγωνιστικών τους προορισμών ενώ, σε μικρότερο βαθμό, το ίδιο ισχύει και για τους άλλους παραθεριστικούς προορισμούς σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.

Από την άλλη πλευρά η Αθήνα υστερεί έναντι της Κωνσταντινούπολης και της Βαρκελώνης ενώ υπερτερεί έναντι της Ρώμης.
Η Θεσσαλονίκη είναι η μόνη περιοχή με δείκτη ποιότητας κάτω από το 80% και υστερεί έναντι της Μπολόνια και της Σμύρνης.
Η Κύπρος υπερτερεί έναντι όλων των ανταγωνιστικών προορισμών.

Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στο δείκτη ικανοποίησης και στο δείκτη σχέσης ποιότητας-τιμής. Στην εστίαση μοιράζεται τη δεύτερη θέση με τη Γαλλία, υστερώντας και οι δύο έναντι της Κύπρου, ενώ στο τομέα της εξυπηρέτησης βρίσκεται στη τέταρτη θέση πίσω από την Τουρκία, την Ισπανία και την Κύπρο.Όπως όμως αποτυπώνεται στις επόμενες σελίδες, η εικόνα ανά κατηγορία διαφοροποιείται σημαντικά και η Ελλάδα έχει συγκριτικά υψηλότερη θέση στις χαμηλότερες κατηγορίες και συγκριτικά χαμηλότερη θέσης στις υψηλότερες κατηγορίες.

Στη σχέση ποιότητας-τιμής η Ελλάδα κατέχει τη δεύτερη θέση ενώ στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κύπρος. Ως προς τους υπόλοιπους δείκτες (εξυπηρέτηση, εστίαση, GRI) η Ελλάδα βρίσκεται στην έκτη θέση υστερώντας έναντι των ανταγωνιστών πλην Τουρκίας, που βρίσκεται στην τελευταία θέση στις αντίστοιχες κατηγορίες. Η Γαλλία έχει τον υψηλότερο δείκτη ικανοποίησης με 90,4%, ενώ στα ίδια υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η εξυπηρέτηση με 90,8% και η κατηγορία εστίασης που εκτινάσσεται στο 92%.

Η Ελλάδα κατέχει την τρίτη θέση στο GRI και στον τομέα της εξυπηρέτησης. Στους δείκτες σχέσης ποιότητας-τιμής και εστίασης βρίσκεται στη πέμπτη θέση μπροστά από την Ιταλία και τη Γαλλία. Σε αντίθεση με τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων η Γαλλία στη κατηγόρια εστίασης έχει την πιο χαμηλή βαθμολογία που δεν ξεπερνάει το 50% ενώ οι υπόλοιπες χώρες βρίσκονται πάνω από το 81%.

Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στο GRI, στο τομέα της εξυπηρέτησης και μοιράζεται τη πρώτη θέση μαζί με τη Κύπρο στη σχέση ποιότητας-τιμής. Μόνο στην κατηγορία της εστίασης βρίσκεται στη τρίτη θέση υστερώντας έναντι της Κύπρου και της Κροατίας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου