Τον συντονισμό των ενεργειών με στόχο την προώθηση της Κρουαζιέρας αποφάσισε να προωθήσει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Το θέμα απασχόλησε την πρόσφατη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου, με αφορμή την συζήτηση για την δημιουργία Cluster λιμανιών κρουαζιέρας από πλευράς των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων που είναι οι διαχειριστές των λιμανιών και ανοίγματος στην τουριστική αγορά της Κίνας –με εισηγητή τον ανεξάρτητο περιφερειακό σύμβουλο κ. Παναγιώτη Κουνάκη.
Στην σχετική εισήγησή του, επικαλέστηκε την επιστολή που είχε αποσταλεί προς τους δημάρχους Ρόδου, Σαντορίνης, Μυκόνου, Πάτμου, Κω, Καρπάθου, Σύμης, Πάρου, Μύλου και Νάξου, για τον θαλάσσιο τουρισμό καθώς και την προσπάθεια για αύξηση της κίνησης από την ασιατική αγορά.
Στην τοποθέτησή του ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος, αναφέρθηκε στην γενικότερη πτώση που γνωρίζει η Κρουαζιέρα σε όλη την χώρα στα τελευταία δύο χρόνια, ενώ όσον αφορά την δημιουργία Cluster λιμανιών κρουαζιέρας, ξεκαθάρισε πως «η ΠΝΑΙ δεν προσπαθεί να πάρει τα λιμάνια από τους δημάρχους», επικαλούμενος και προηγούμενη συνάντηση στο υπουργείο Ναυτιλίας όπου τέθηκε το ζήτημα, και ήταν παρόντες οι εκπρόσωποι της ΕΝΠΕ, της ΚΕΔΕ και του υπουργείου.
«Η διαχείριση των λιμανιών θα παραμείνει στην αρμοδιότητα των δήμων» υπογράμμισε και προέτρεψε τον κ. Κουνάκη να ετοιμάσει μία σχετική πρόταση σε συνεργασία με τον κ. Μαργαρίτη που έχει την αρμοδιότητα για την Κρουαζιέρα.
Ο αντιπεριφερειάρχης
Γιάννης Μαργαρίτης
Κληθείς να σχολιάσει τις εξελίξεις στην Κρουαζιέρα με δηλώσεις του στην «δημοκρατική», ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Γιάννης Μαργαρίτης υπογράμμισε τα εξής:
«Η Κρουαζιέρα ως επιλογή διακοπών έχει παγκοσμίως ανοδική τάση. Στην Ελλάδα, όμως και κυρίως στο Νότιο Αιγαίο η πορεία της έχει σημαντική πτώση.
Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο, στο φόβο αναταράξεων στην Τουρκία, περιοχές της οποίας αποτελούν τμήμα των προορισμών. Η προσπάθεια ένταξης άλλων λιμανιών στα ελληνικά νησιά δεν είναι εφικτή γιατί τα περισσότερα από αυτά δεν έχουν τις απαιτούμενες υποδομές για να δεχθούν κρουαζιερόπλοια. Οι εταιρείες δεν είναι διατεθειμένες να ρισκάρουν πλοία αξίας πολλών εκατομμυρίων σε μη ασφαλή λιμάνια, να είναι με αναμμένες μηχανές αρόδου και να ταλαιπωρούν τους πελάτες τους με δύσκολες μετακινήσεις από το πλοίο στο λιμάνι. Βρίσκουν άλλες διαδρομές και αποκλείουν και νησιά που έχουν υποδομές.
Τα λιμενικά ταμεία, στα οποία ανήκουν τα λιμάνια, θα πρέπει με έξυπνες, δραστικές κινήσεις να προγραμματίσουν άμεσα τις κατάλληλες επεμβάσεις εκσυγχρονισμού των λιμανιών για να γίνουν πιο ασφαλή και πιο λειτουργικά. Δεν χρειάζονται φαραωνικά έργα αλλά μελετημένες υποδομές.
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θέλοντας να στηρίξει την κρουαζιέρα μελετά τις δυνατότητες, στον τομέα αυτόν, του κάθε νησιού έτσι ώστε να προσπαθήσει να το προωθήσει σε ανάλογο πρόγραμμα κρουαζιέρας γιατί ανάλογα με την υποδομή είναι και το μέγεθος αλλά και ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που μπορεί να δεχθεί η κάθε περιοχή.
Είναι, ως γνωστόν, στη διάθεση κάθε φορέα (δήμοι, λιμενικά ταμεία, κρατικοί φορείς, κ.ά.) προκειμένου να γίνουν συντονισμένες δράσεις βελτίωσης των λιμανιών και προώθησης της κρουαζιέρας.
Το μέλλον, σύμφωνα με τα στοιχεία, δεν είναι ευοίωνο, πιστεύω, όμως ότι μπορούμε να δώσουμε νέες προοπτικές. Να ξεφύγουμε από την εξάρτηση της Τουρκίας και να ενισχύσουμε τα δικά μας νησιά. Είναι ένα στοίχημα που δεν πρέπει να χάσουμε».