Ειδήσεις

ΤΑΙΠΕΔ: Διαψεύδει δημοσιεύματα για το…αεροδρομιόσημο

Δημοσιεύματα σε εφημερίδες και διαδίκτυο που στηρίχθηκαν σε ισχυρισμούς του προέδρου της Ομοσπονδίας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) Βασίλη Αλεβιζόπουλου για τις αεροπορικές χρεώσεις στα υπό παραχώρηση 14περιφερειακά αεροδρόμια διαψεύδει με ανακοίνωση του το ΤΑΙΠΕΔ.

Αναλυτικά, όπως αναφέρει η μέση χρέωση των τελών στα κρατικά αεροδρόμια, των οποίων φορέας διαχείρισης παραμένει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ανέρχεται σε περίπου 12,7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Το τέλος αυτό θα αναπροσαρμοστεί σε 13 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη, συμπεριλαμβανομένου και του ΤΕΑΑ, σύμφωνα με όσα προβλέπει η κυρωθείσα από τη Βουλή σύμβαση παραχώρησης.

Μετά την ολοκλήρωση των επικείμενων έργων αποκατάστασης, ανακαίνισης και αναβάθμισης σε κάθε ένα από τα περιφερειακά αεροδρόμια, το ανώτατο όριο των αεροπορικών χρεώσεων ανά επιβάτη δεν θα υπερβαίνει τα 18,5 ευρώ, πάλι συμπεριλαμβανομένου του ΤΕΑΑ. Το όριο αυτό υπολογίστηκε με γνώμονα το μέσο όρο των αεροπορικών χρεώσεων αεροδρομίων με αντίστοιχα χαρακτηριστικά (δηλαδή υψηλή εποχικότητα, τουριστικός χαρακτήρας) στην Νότια Ευρώπη και τη Μεσόγειο.

Η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ

“Οι ισχυρισμοί του κ. Β. Αλεβιζόπουλου για τις αεροπορικές χρεώσεις στα 14 προς παραχώρηση περιφερειακά αεροδρόμια δεν έχουν καμία σχέση με τη σύμβαση παραχώρησης, την οποία κύρωσε η Ελληνική Βουλή, καθώς και με την πραγματικότητα.

Μέχρι και σήμερα, η μέση χρέωση των τελών στα κρατικά αεροδρόμια, των οποίων φορέας διαχείρισης παραμένει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ανέρχεται σε περίπου 12,7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει το Τέλος Χρήσης Αερολιμένων και το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ).

Η σύμβαση παραχώρησης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια μεταξύ τουΤΑΙΠΕΔ, του ελληνικού δημοσίου και της κοινοπραξίας FRAPORT-SENTEL, η οποία κυρώθηκε από τη Βουλή με το νόμο 4389/16 (ΦΕΚ Α΄ 94), προβλέπει ότι το ανώτατο ύψος των αεροπορικών τελών θα ανέρχεται σε 13 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη, συμπεριλαμβανομένου και του ΤΕΑΑ. Αυτό το ανώτατο όριο θα ισχύει για τέσσερα χρόνια, από την έναρξη ισχύος της παραχώρησης μέχρι την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης των αεροδρομίων από τον παραχωρησιούχο.

Μετά την ολοκλήρωση των επικείμενων έργων αποκατάστασης, ανακαίνισης και αναβάθμισης σε κάθε ένα από τα περιφερειακά αεροδρόμια, το ανώτατο όριο των αεροπορικών χρεώσεων ανά επιβάτη δεν θα υπερβαίνει τα 18,5 ευρώ, πάλι συμπεριλαμβανομένου του ΤΕΑΑ. Το όριο αυτό υπολογίστηκε με γνώμονα το μέσο όρο των αεροπορικών χρεώσεων αεροδρομίων με αντίστοιχα χαρακτηριστικά (δηλαδή υψηλή εποχικότητα, τουριστικός χαρακτήρας) στην Νότια Ευρώπη και τη Μεσόγειο.

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το υφιστάμενο Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) ανέρχεται σήμερα σε 12 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εντός ΕΕ και σε 22 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εκτός ΕΕ. Αυτό πρόκειται άμεσα να τροποποιηθεί και θα καθορισθεί στο ποσό των 12 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια με ισχύ μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2024, γεγονός που αυτομάτως οδηγεί σε σημαντική μείωση των χρεώσεων για τους επιβάτες που προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ. Μετά την 1η Νοεμβρίου 2024, το ΤΕΑΑ θα διαμορφωθεί ακόμη χαμηλότερα, στο ποσό των 3 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια”.

capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου